راهنمای جامع درباره سیستم آموزش و مدارس بین المللی

سیستم آموزش در دانمارک

توضیحات کامل درباره سیستم آموزشی در دانمارک

شما می توانید اطلاعات مربوط به آموزش و مدارس بین المللی در دانمارک را در این بخش بدانید. می توانید مدارس دولتی و خصوصی را برای کلیه مقاطع تحصیلی انتخاب کنید. این شامل مدارس بین المللی است. درست است! دانمارک دارای مدارس دولتی آزاد است که برنامه های درسی بین المللی را آموزش می دهند.درادامه درباره مدارس دانمارک اطلاعات کسب می کنید.
آیا نیاز به مهاجرت به دانمارک دارید؟ مدیریت پروسه مهاجرت بین المللی کاری نیست که به تنهایی انجام دهید. به عنوان مهاجر ، ما آنچه شما نیاز دارید را درک می کنیم و خدمات ضروری را برای کمک به شما در حرکت و زندگی به راحتی در خارج از کشور ارائه می دهیم. برای شروع حرکت خود ، امروز با ما تماس بگیرید و مقدمات را با مشاوره رایگان ما شروع کنید.
این مقاله در مورد سیستم آموزشی دانمارک است و معرفی بهترین مدارس و مؤسسات آموزش عالی برای شما یا فرزندانتان در بر می گیرد. در دانمارک ، وقتی صحبت از کیفیت تحصیلات می شود ، هیچ نگرانی ندارید . این کشور دارای مدارس عالی دولتی و بین المللی متعددی است و از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان بهره می برد.
در این راهنما با سطوح مختلف مدرسه ، ساعات و شرایط تحصیل در دانمارک و همچنین نحوه ثبت نام فرزندان در مدارس دولتی یا بین المللی را خواهیم گفت. اگر می خواهید زبان محلی را یاد بگیرید ، گزینه های شما در مورد مدارس زبان دانمارکی را نیز پوشش می دهیم .اگر می خواهید مهاجرت موفق به دانمارک را تضمین کنید ، باید این کار را انجام دهید.

سرفصل های این مقاله :

سیستم آموزش در دانمارک

مهد کودک
مدارس ابتدایی و متوسطه
مدارس بین المللی
آموزش عالی
مدارس زبان
سیستم آموزش در دانمارک
سیستم آموزش و پرورش در دانمارک جزء بهترین های جهان است. در اینجا خلاصه ای از آموزش در دانمارک از جمله برخی حقایق ، سن مدرسه ، نمرات قبولی و موارد دیگر ارائه شده است.

کلیات سیستم آموزش دانمارک

سیستم آموزش دانمارک شامل مدارس دولتی و خصوصی است. حدود 15٪ دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس خصوصی تحصیل می کنند.
سیستم آموزش عمومی از آموزش ابتدایی تا عالی است.
اگرچه آموزش اجباری فقط تا 16 سال سن دارد ، اما بیش از 80٪ دانش آموزان در مقاطع تحصیلی عالی به تحصیل می پردازند.
مدارس خصوصی حدود 15٪ دانش آموزان در دانمارک را به خود اختصاص می دهند. اکثریت قریب به اتفاق در مدارس دولتی تحصیل می کنند.
سیستم آموزشی چگونه کار می کند ؟
آموزش به مقاطع زیر تقسیم می شود: پیش دبستانی ، آموزش ابتدایی ، آموزش متوسطه (که شامل دوره راهنمایی و دبیرستان) و آموزش عالی است.
در زیر یک جدول از مقاطع مختلف مدارس و سنین مربوطه در دانمارک قرار دارد.

سطح آموزشکلاسسن
مهد کودک1-5
پیش دبستانی06
متوسطه اول و دوم1-97-15
پایه دهم1016
بالا تر از متوسطه10-1216-19
آموزش عالی19+

سیستم نمره بندی دانمارک

مدارس دانمارکی از یک سیستم درجه نمره دادن مقیاسی هفت مرحله ای استفاده می کنند.
توضیحات مقیاس و نمره
12  عملکرد عالی
10 عملکرد بسیار خوب
7  عملکرد خوب
4  عملکرد منصفانه
2  عملکرد کافی
0  عملکرد ناکافی
-3  عملکرد غیرقابل قبول
حداقل نمره قبولی دو است. در بعضی موارد ، فقط دو نمره ممکن است داده شود: پاس و عدم موفقیت.
ساعت و شرایط مدرسه
سال تحصیلی در دانمارک باید 200 روز از سال را تشکیل دهد. معمولاً از ماه اوت شروع می شود و در ماه ژوئن به پایان می رسد ، اما مدارس مختلف ممکن است شرایط خود را در تاریخ های مختلف شروع کنند. بهتر است وب سایت های مدارس مورد نظر خود را بررسی کنید و تاریخ و الزامات درخواست آنها را دریابید.
مدارس تمایل دارند 30 تا 35 ساعت در هفته کار کنند. هر مدرسه می تواند ساعات خاص خود را تعریف کند ، اما بیشتر آنها از ساعت 8 تا 15 فعالیت می کنند.

تفاوت اصلی بین مدارس دولتی و خصوصی

اگر در حال حاضر در دانمارک زندگی می کنید در سالی که فرزند شما شش ساله می شود ، اگر شما یک مدرسه خاص را انتخاب نکرده باشید ، شهرداری به طور خودکار یک مدرسه عمومی یا فولکلور را به فرزند شما اختصاص می دهد. حتماً از قبل با مدرسه مورد نظر خود تماس بگیرید تا از کلیه شرایط لازم و اینکه آیا ظرفیت خالی وجود دارد ، مطلع شوید. یکی از مهمترین شرایط لازم برای ثبت نام در مدرسه این است که فرزند شما شماره CPR (شماره شناسایی شخصی) داشته باشد.
مدارس خصوصی در دانمارک نسبت به مدارس شهری کوچکتر هستند. اینها می توانند مدارس مستقل كوچكی در مناطق روستایی (فریزر) ، مدارس مستقل بزرگتر در مناطق شهری (privateskoler) ، مدارس رایگان مترقی و غیره باشند. مدارس خصوصی ممكن است دارای لیست انتظار باشند ، خصوصاً در یا در اطراف كپنهاگ. مدارس متوسطه خصوصی همان نوع برنامه های درسی را مانند مدارس دولتی تدریس می کنند ، زیرا این سطح آموزش عمدتاً در آماده سازی برای امتحانات نهایی که منجر به دانشگاه رفتن می شود ، متمرکز شده است.

اگر در اواسط سال مدرسه وارد شوید ، چه کار کنید؟

اگر به اواسط سال تحصیلی رسیدید ، هماهنگ کننده مدرسه ممکن است نیاز به ارزیابی نیازهای کودک و مهارت های زبانی شما داشته باشد. این امر باعث می شود کودک شما مستقیماً وارد کلاس های مدارس عمومی دانمارک شود یا در یک کلاس پذیرش قرار بگیرد و در آنجا با سیستم زبان و مدرسه دانمارکی آشنا شود.
مهد کودک
مهد کودک در دانمارک الزامی نیست ، اما پیش دبستانی است.
اکثر مهد کودک ها دولتی و فقط یک چهارم خصوصی هستند. با وجود اینکه لیست های انتظار برای مراکز عمومی وجود دارد ، اما بالا بودن تعداد مراکز یافتن یک مهد کودک برای فرزند شما را از سن یک سالگی تضمین می کنند.

گزینه های مراقبت از کودک در دانمارک

مهدکودک در دانمارک

مهدکودک در دانمارک

در دانمارک انواع مختلفی از مراکز نگهداری کودک وجود دارد:
شیرخوارگاه  یا Vuggestuer از شش ماه تا سه سال
مهد کودک یا Børnehaver از سه تا شش سالگی
موسسه آلدرسین ترگرید ، یک مؤسسه پیش دبستانی برای کودکان از شش ماه تا شش سال
مراکز “مهد کودک بعد از مدرسه” برای کودکان بین شش تا ده سال
بیشتر مراکز مراقبت از کودک دوشنبه تا جمعه از ساعت 6:30 الی 17:00 باز هستند بجز جمعه ها که اکثر اوقات یک ساعت زود تر در ساعت 16:00 بسته میشوند . شما می توانید مراقبت از کودک تمام وقت را انتخاب کنید که معمولاً در حدود 40 تا 48 ساعت در هفته است ، یا مراقبت پاره وقت که بین 28 تا 32 ساعت در هفته است.

شیرخوارگاه  یا Vuggestuer

این مراکز روزانه از بدو تولد یا به طور معمول از شش ماهگی به مراقبت از کودکان می پردازند. این افراد ممکن است در هر جایی بین 30 تا 60 کودک به سر ببرند.
مهد کودک خانگی نیز گزینه ای دیگر است. این مراکز خدمات ویژه ، تعداد کمی از كودكان (چهار یا پنج نفر) را پذیرا هستند كه توسط یک پرستار بچه در خانه خود از آن ها مراقبت می كنند.

مهد کودک یا Børnehaver

مهد کودک از سه سالگی شروع می شود و زمانی کودک به اندازه کافی بزرگ شده باشد که پیش دبستانی را شروع  کند ( که تقریباً پنج یا شش سال دارد ) به پایان می رسد.
حتی اگر کارکنان این مراکز از متخصصین آموزش دیده باشند ، رویکرد آموزشی غیررسمی است. کودکان مهارتهای اجتماعی ، زبانی ، جسمی و سایر موارد را از طریق بازی یاد می گیرند و توسعه می دهند و نه در قالب کلاس.

هزینه مدرسه

هزینه های مهد کودک و شیرخوارگاه ها براساس شهرداری محل ، سن کودک و نوع مراقبت از کودک متفاوت است. مراکز شهری عمومی بیشتر توسط دولت تأمین می شوند اما والدین هنوز حدود 30٪ از هزینه ها را تأمین می کنند.
در جدول زیر میانگین هزینه ها آمده است:
هزینه مراقبت از کودک                     قیمت به   DKK    به        USD   
مهد کودک Day care، تمام وقت                       2،550             380
مهد کودکDay care  ، نیمه وقت                       1،700             250
مهد کودک ، تمام وقت                                       2،000             300 
مهد کودک ، نیمه وقت                                        1،150             170  
تفاوت Day Care  با مراکز مهد کودک دیگر در این است که در مهد کودک های معمول تمرکز بر آموزش است در حالی در Day car بیشتر بر روزی مهارت های اجتماعی کار میشود و نه آموزش.
برنامه های غذایی می توانند 400 DKK اضافی (60 دلار) به این هزینه ها اضافه کنند.
برای مراقبت از کودکان بعد از مدرسه ، ممکن است ماهانه حدود 1100  DKK (تقریبا 160 دلار) برای مراقبت از فرزندتان دربعد از ظهرها بپردازید. همچنین گزینه هایی برای مراقبت تمام وقت یا فقط برای صبح ها وجود دارد.

مدارس ابتدایی و متوسطه

مدارس ابتدایی در دانمارک

مدارس ابتدایی در دانمارک

درباره فرستادن فرزندان خود به folkeskole یا همان مدارس عمومی اطلاعات کسب کنید. ما بهترین مدارس ابتدایی و متوسطه در دانمارک را پوشش می دهیم ، بنابراین شما خواهید دانست که بهترین گزینه آموزش برای فرزندان تان کجاست.

 (Folkeskole)دوره ابتدایی و متوسطه پایین

Folkeskole  به سیستم مدارس عمومی و رایگان در دانمارک گفته میشود. این شامل آموزش ابتدایی و متوسطه پایین است. این مقطع تحصیلی اجباری در دانمارک است که از شش تا 16 سالگی ، معادل مدرسه ابتدایی و بخشی از دوره متوسطه در ایالات متحده است.
Folkeskole  یک اصطلاح برای مدارس دولتی است اما کودکان می توانند در مدارس خصوصی شرکت کنند یا در خانه نیز آموزش ببینند. در صورت شرکت در یک مدرسه دولتی ، خانواده ها می توانند از هر مدرسه شهر ، مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنند.
سال اول فولکلسک ، یعنی وقتی کودک شش ساله می شود ،که به آن پیش دبستانی نیز گفته می شود. که پس از آن نه سال آموزش اجباری دیگر (ابتدایی و راهنمایی متوسطه) و یک سال تحصیلی اختیاری مربوط به کلاس 10 ام است.

Efterskole (کلاس 10 اختیاری) :

شرکت در این کلاس اختیاری است اما می تواند توسط مدرسه توصیه شود. دانشجویان امسال از فرصتی برای بهبود نمرات خود یا تصمیم گیری در مورد دوره بعدی تحصیل خود استفاده می کنند. بیشتر دانش آموزان در این سطح کلاس شرکت می کنند.

Gymnasium (دبیرستان یا دبیرستان) :

پس از كامل كردن كامل فولكسول ، آنها می توانند آموزش خود را در سطح متوسطه بالاتر ادامه دهند. این سطح مدرسه به طور معمول با سن 16 تا 19 سال مطابقت دارد و اجباری نیست. با این حال ، برای رفتن به دانشگاه ، باید این سالهای تحصیل را تمام کنند.
دانش آموزان می توانند یکی از دو نوع برنامه را انتخاب کنند:
آموزش عمومی یا Gymnasium – دانشجویان را برای دستیابی به آموزش عالی واجد شرایط می کند.
آموزش حرفه ای یا فنی که دانشجویان را برای بازار کار آماده می کند
دانش آموزانی که مایل به تحصیل در دانشگاه هستند باید یکی از چهار برنامه آموزشی را انتخاب کنند. این 4 برنامه آموزشی با اصطلاحات خاص (معنی لغوی ندارند) hf ،stx،hhx و htx شناخته می شوند.
hf  به علوم طبیعی یا اجتماعی می پردازد (این مدت دو سال است)
stx  یک برنامه آموزش گسترده است ، که موضوعات متنوعی را در بر می گیرد
hhx  بر تجارت و اقتصاد تمرکز دارد
htx  بر روی علوم دقیق تمرکز دارد
اگر دانش آموزان ده سال تحصیلات ابتدایی را پشت سر بگذارند ، میتوانند فقط دو سال دیگر در سطح متوسطه بالاتر که به Hf خوانده می شود تحصیل کنند. اگر آنها نه سال در مدرسه پایه تحصیل کرده باشند ، سطح متوسطه بالاتر آنها باید سه سال طول بکشد  stx ، hhx و htx.

بهترین مدارس در دانمارک

در اینجا از پنج تا از بهترین مدارس دانمارک برای آموزش پایه نام برده شده است:
مدرسه Endrup در فردنسبورگ
مدرسه ترانگارد در جنتوفت
مدرسه Dronninggård در رودسردال
مدرسه هارسکوف در فورسو
مدرسه کلاسیک فارغ التحصیلان در کپنهاگ

هزینه مدرسه

اگر در folkeskole شرکت کنید، تحصیلات فرزند شما رایگان است. اگر به جای آن ، یک مدرسه خصوصی را انتخاب کنید ، بسته به مدرسه ، می توانید ماهانه 1000 یا 2000  DKK  یا (150 – 300 دلار) هزینه داشته باشد.

مدارس بین المللی

در این بخش خواهید دانست که بهترین مدارس بین المللی در دانمارک براساس برنامه درسی یا زبان کدام هستند. دانمارک در کل 24 مدرسه بین المللی دارد که بیشتر آنها در منطقه کپنهاگ واقع شده اند. این مدارس از آموزش ابتدایی ، متناسب با سالهای آموزش اجباری ، تا آموزش متوسطه بالاتر کلاس برگذار می کنند. آنها پذیرای کودکان از سه سالگی هستند.
لیستی از برخی از بهترین مدارس بین المللی عمومی دانمارک در سایت دولتی آموزش و پرورش این کشور
بیشتر مدارس بین المللی در سراسر جهان خصوصی هستند ، اما در دانمارک می توانید هم مدارس دولتی و هم خصوصی را به همراه برنامه درسی بین المللی پیدا کنید. مدارس بین المللی دولتی توسط شهرداری ها (دولت ) اداره می شوند و چندین سطح آموزش را از پایه ابتدایی تا متوسطه بالاتر را آموزش می دهند و درست مانند مدارس دولتی معمولی ، شرکت در یک مدرسه بین المللی دولتی کاملاً رایگان است.
اگر دانش آموزان بین المللی موفق به شرکت در یک مدرسه بین المللی عمومی نشوند ، آنها در یک مدرسه معمولی عمومی یا folkeskole جای می گیرند. در این حالت ، ترجیحاً پیشنهاد میشود به یک مدرسه بین المللی خصوصی ، که برای تأمین نیازهای دانشجویان بین المللی مجهز است ، فرستاده شوند.
یکی از معتبرترین و با پرستژ ترین مدارس دولتی در کشور ، مدرسه اروپا یا Europaskolen ، در کپنهاگ است.

الزامات و پذیرش مدارس بین المللی

بیشتر مدارس الزامات خود را در وب سایت خود فهرست می کنند ، بنابراین اگر از قبل می دانید در کدام مدارس می خواهید درخواست کنید باید از آنجا شروع کنید.
به طور کلی ، شما نیاز دارید به :
شناسه کودک؛
شماره CPR کودک؛
سوابق واکسیناسیون؛
در صورت لزوم نقل و انتقالات مدرسه از سالهای قبل مدرسه.
در صورت لزوم تست های زبان اولیه زبان مدرسه.
بعضی از مدارس ممکن است نیاز به مصاحبه با دانش آموز داشته باشند.

شهریه بین المللی مدرسه

شهریه سالانه مدارس بین المللی از 20،000  DKK معادل ( 3،000 دلار) شروع می شود ، اما می تواند تا 100،000 DKK معادل( 15،000 USD) هم پیش برود.
برای کاهش شهریه در مدارس خصوصی ، مطمئن شوید که فرزند شما دارای شماره CPR است و قبل از 5 سپتامبر در مدرسه ثبت نام کرده است.

مدارس انگلیس یا آمریکایی

این مدارس آموزش کاملا به زبان انگلیسی است و اکثر مدارس بین المللی دانمارک را تشکیل می دهند. بعضی از آنها کاملاً مدارس بین المللی هستند ، در حالی که برخی دیگر تنها بخشی از مدرسه را به آموزش کودکان بین المللی اختصاص یافته اند. این مدارس ممکن است دوره کارشناسی بین المللی ، برنامه درسی بین المللی اولیه (IPC) یا سایر اعتبارنامه معتبر بین المللی را ارائه کند.
کلیه مدارس بین المللی باید حداقل دو ساعت دانمارکی را به عنوان بخشی از برنامه درسی خود شامل شوند ، اما بسیاری از مدارس تصمیم می گیرند که بیشتر آموزش دهند. مدارس زیر برخی از موسسات برتر بین المللی در دانمارک هستند:
مدرسه بین المللی بیورنس (BIS) ، در کپنهاگ
مدرسه بین المللی کپنهاگ (CIS) ، در کپنهاگ
آکادمی آموزش جهانی ارهوس ، AAGE ، در ارهوس
دانشکده اسکیپر کلمنت ، آلبورگ
مدرسه ریگاردز ، در هلروپ

مدارس آلمانی

آلمان یک کشورهمسایه دانمارک است و در یافتن مدارس آلمانی در دانمارک مشکل نخواهید داشت ، حتی اگر فقط یکی از آنها به عنوان یک مدرسه بین المللی در وب سایت وزارت آموزش و پرورش ذکر شود – (سانکت پتری شول در کپنهاگ)
برخی مدارس آلمانی در دانمارک مدارس دو زبانه هستند به آلمانی و دانمارکی آموزش می دهند و برای هر دو گواهی نامه اتمام مدرسه می دهند. برخی دیگر از برنامه های درسی کاملا آلمانی مانند:
DSSV (Deutschen Schul-und Sprachvereins für Nordschleswig)
پیروی می کنند.

مدارس فرانسوی

به گفته وزارت آموزش و پرورش ، تنها یک مدرسه در دانمارک وجود دارد که به طور کامل به زبان فرانسوی و تحت آموزش یک برنامه فرانسوی تدریس می کند: the Lycée Français Prins Henriks skole ، در کپنهاگ.
برای یک کودک کاتولیک در دانمارک نیز ، مدرسه بین المللی ریگاردز در منطقه کپنهاگ و موسسه سانت جوزف کپنهاگ را خواهید یافت.

آموزش عالی

آموزش عالی در دانمارک

آموزش عالی در دانمارک

دریابید که بهترین دانشگاه های دانمارک کدام یک هستند ، چه به دنبال گزینه های مدرسه برای فرزندان خود هستید ، یا خودتان برنامه ریزی برای تحصیل دارید.
پنج نوع موسسه آموزش عالی در دانمارک وجود دارد:
دانشگاه ها
کالج های دانشگاهی (برای مدارک حرفه ای آکادمی و مدرک لیسانس حرفه ای)
مؤسسات آموزش عالی هنری
مدارس آموزش و آموزش دریایی
آکادمی های تجاری
بهترین دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی
دانمارک در رده بندی بهترین سیستم های آموزش عالی در برابر پنجاه کشور دیگر در جهان رتبه پنجم را به دست می آورد.
بیش از 600 دوره در دانشگاه های دانمارک به زبان انگلیسی تدریس می شود که به معنی گزینه های زیادی برای دانشجویان بین المللی است. این دوره ها شامل دوره های ارتباطی ، علوم رایانه ، طراحی ، فناوری ، گردشگری و میهمان داری ، بازاریابی و تولید محتوای چند راسانه ای (Multimedia) است.

دانشگاه های برتر دانمارک

دانشگاه کپنهاگ
دانشگاه فنی دانمارک (DTU)
دانشگاه اهروش
دانشگاه آلبورگ
مدرسه بازرگانی کپنهاگ (CBS)

مدارک مقاطع کارشناسی Undergraduate Degrees

Academy Profession (AP) Degree (مدرک حرفه ای آکادمی  AP):
مدارک تحصیلی دانشگاهی AP ، مدارک دانشگاهی خاصی هستند که با تمرکز بر یادگیری کاربردی و توسعه مهارتهای حرفه ای هستند. علاوه بر شرکت در سخنرانی های استاندارد در دانشگاه ، دانشجویان همچنین با مشاغل و صنایع همکاری می کنند و یک پروژه نهایی را برای ارزیابی تهیه می کنند.
این دوره تحصیلی دو یا دو سال و نیم طول می کشد تا دانشجویان دارای 120 ECT  (برای دانشجویان خارجی و انتقال اعتبار آموزشی) دوره را تکمیل و مدرک بگیرند. این مدرک معادل سطح لیسانس نیست. با این وجود ، اگر دانشجویان یک و نیم سال دیگر تحصیل اضافی را که به عنوان مدرک های top-up شناخته می شود را بگذرانند ، می توانند با مدرک لیسانس مطابقت دهند.

مدرک کارشناسی

دو نوع لیسانس در دانمارک وجود دارد: لیسانس دانشگاه و لیسانس حرفه ای.
اولین برنامه سه ساله کارشناسی مشترک با 180 ECT است که از قالب علمی سنتی پیروی می کند. این برنامه بر روی یک تا دو موضوع تمرکز دارند که بیشتر مبتنی بر تحقیق و تئوری هستند و برای تکمیل آن سه سال زمان لازم است.
مدرک لیسانس حرفه ای برای ورود به بازار کار است. شما این مدرک را بعد از اتمام یک برنامه AP با مدرک top-up همانطور که در بالا توضیح داده شد. این نوع برنامه هم دانش تئوری و هم عملی و هم چنین فرصتی را برای دانشجویان فراهم می کند تا برای تجربه حرفه ای دست اول در بازار کار قرار بگیرند. می توانید این نوع مدارک را در کالج های دانشگاهی یا Professionshøjskoler  بیابید در بیشتر این برنامه ها به تحصیلات تکمیلی نیز دسترسی پیدا می کنید.

مدارک تحصیلات تکمیلی

تحصیلات تکمیلی در دانمارک با کاندیداتور یا مدرک کارشناسی ارشد مطابقت دارد. اینها اکثراً دوره های مبتنی بر تحقیق هستند ، به طور معمول دو سال ، که در پایان آنها پایان نامه یا یک پروژه عملی ارائه می دهید. شما می توانید پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد به بازار کار بپیوندید یا مطالعات دکتری بیشتری را انجام دهید.

هزینه تحصیل در دانمارک برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟

همچنین میتوانید مقاله هزینه های زندگی یک دانشجو در دانمارک را مطالعه کنید
تحصیل در دانشگاه در دانمارک در صورت اقامت ، موقت یا دائمی ، یا دانشجوی اتحادیه اروپا ، EEA و سوئیس ، کاملاً رایگان است.
برای سایر دانشجویان ، شهریه می تواند از 44،000 DKK  ( معادل 6،500 دلار) شروع شود و سالانه تا 120،000 DKK
( معادل 18،000 USD ) افزایش یابد.
کمک های مالی و بورس های تحصیلی نیز وجود دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید مانند: SU ، طرح کمک هزینه و وام دانش آموزان دانمارکی ، پشتیبانی دولتی دولتی برای بزرگسالان (SVU)

مدارس زبان

تعدادی از مدارس زبان کلاس های دانمارکی را برای مهاجران در دانمارک برگزار می کنند. یادگیری زبان محلی می تواند نقش اصلی در مهاجرت را داشته باشد ، بنابراین از این مرحله غافل نشوید.
شهرداری های منظقه  برنامه های زبان دانمارکی را به خارجیانی که در دانمارک زندگی می کنند ارائه می دهند. این افراد باید بالای 18 سال و دارای یک شماره CPR باشند. شما باید یک نامه ارجاع از شهرداری خود دریافت کنید ، پس از آن 30 روز فرصت دارید تا در مرکز زبان محلی ثبت نام کنید. می توانید تعدادی از مدارس دولتی و خصوصی را که مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش است ، انتخاب کنید.

هزینه های مدرسه

هزینه مدارس زبان برای کلاس های شهری 2،000  DKK  ( معادل 300 دلار) برای هر طرح است. برای رزرو جا در کلاس ، باید مبلغ 1.250 DKK  ( معادل 185 دلار) پرداخت کنید که به شما برگردانده می شود.
همچنین می توانید یکی از آموزشگاه های زبان خصوصی را انتخاب کنید که کلاس هایی نیز برای مهارت های مختلف زبانی ، از مبتدی تا متوسط ​​و پیشرفته ارائه می دهد. در نظر داشته باشید این دوره ها ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

راه های دیگر برای یادگیری زبان دانمارکی

همچنین می توانید زبان دانمارکی را از طریق دوره های آنلاین یاد بگیرید. چندین دوره آنلاین رایگان وجود دارد که می توانید بگذرانید ، که معمولاً برای مبتدیان مناسب تر است.
همچنین تعدادی از باشگاه ها و کافه های تبادل زبان وجود دارند که می توانید در آنجا با سایر مهاجران یا افراد محلی ملاقات کنید و می توانید با آنها زبان تمرین کنید


لینک های مرتبط

اگر قصد مهاجر به کشور دانمارک را دارید و مشتاق هستید درباره دانمارک بیشتر بدانید از مقالات زیر نیز دیدن فرمایید : 

بیمه در دانمارک
تحصیلات در دانمارک
 هزینه های زندگی در دانمارک
مسکن در دانمارک
تاریخ دانمارک
جغرافیای دانمارک
اقتصاد دانمارک
آب و هوای دانمارک
گرفتن گواهینامه در دانمارک
هزینه های زندگی یک دانشجو در دانمارک
آمار جرم و جنایت و امنیت در دانمارک
۱۰ نکته درباره دانمارک
راهنمای جامع درباره سیستم آموزش و مدارس بین المللی دانمارک
ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :