اگر نگاهی به آگهی های شغلی شرکت های بزرگ آمریکایی که در حوزه تکنولوژی فعال هستند بیندازیم، می بینیم که محل اشتغال اکثر آنها در تورنتو عنوان شده است.
شرکت آمازون تنها ظرف 14 روز گذشته 20 موقعیت شغلی در تورنتو آگهی کرده است. کمپانی مایکروسافت هم اعلام کرده است که در ماه سپتامبر 2020 دفتر مرکزی جدید در تورنتو افتتاح خواهد کرد و انتظار می رود که تا سال 2022، 500 شغل تمام وقت و 500 فرصت شغلی برای کارآموزی ایجاد کند. علاوه بر این، ظرف سال های اخیر، تورنتو خیلی از استعدادها را جذب کرده است. بین سال های 2013 و 2018، 80,100 شغل در تورنتو در حوزه تکنولوژی ایجاد شده است و نیز 22,466 مدرک در این حوزه اعطا شده است، که این موضوع بدان معناست که 57,643 شغل بیشتر از تعداد فارغ‌التحصیلان ایجاد شده است.
بر اساس گزارش تورنتو و منطقه ساحلی سن فرانسیسکو به عنوان بزرگترین ایجاد کنندگان شغل در زمینه استعدادهای بخش تکنولوژی با ایجاد بیش از 54 هزار فرصت شغلی بیش از تعداد فارغ‌التحصیلان این رشته شناخته میشوند. از طرفی دیگر، شهرهای واشنگتون، بوستون و لس آنجلس با کمبود نیروی کار فارغ‌التحصیل شده محلی روبرو هستند.
شرکت های آمریکایی سیاست های مهاجرتی کانادا را به آمریکا ترجیح می دهند.
حدود دو سوم (65 درصد) شرکت های آمریکایی که در نظرسنجی اخیر شرکت کرده اند اعلام داشته‌اند که سیاست های مهاجرتی کانادا را به سیاست های مهاجرتی امریکا ترجیح می دهند و بیش از نیمی از آنها اعلام کرده اند که به رفتن به کانادا فکر می کنند یا تا کنون این کار را انجام داده اند.
فرایند ساده کردن درخواست ویزای کار کانادا
مسیر مهاجرتی Global Talent یا استعداد جهانی مسیری سریع برای استخدام کارگران ماهر خارجی می‌باشد. کانادا این مسیر مهاجرتی را در سال 2017 و با هدف اعطای ویزای کار به متقاضیان واجد شرایط ظرف دو هفته رونمایی کرد.

مسیر مهاجرتی استعداد جهانی دارای دو زیرمجموعه است:

  • دسته A مرتبط به افرادی است که از کارفرمایی که نام او در فهرست مشخص شده آورده شده انتخاب می شود. نمونه ای از یک نهاد که در این دسته قرار می گیرد، سازمان غیرانتفاعی MaRS Discovery District واقع در تورنتو تحقیقات فناوری و پزشکی را که بودجه دولتی دارند را تجاری سازی می کند.
  • دسته B مختص افرادی است که در مشاغلی معین دارای مهارت و پرتقاضا هستند؛ مشاغلی نظیر طراحی وبسایت، مهندسی کامپیوتر و تحلیل دیتا.

طی دو سال گذشته بیش از 24000 نفر با تخصص بالا از این طریق به کانادا آمده اند.
ایالت آنتاریو کانادا از کارگران مهار خارجی استقبال می‌کند
کارگران ماهر خارجی که مایل هستند در تورنتو اقامت کنند می توانند از طریق یکی از دسته های برنامه مهاجرت استانی آنتاریو اقدام کنند. مسیر مهاجرتی اولویت سرمایه انسانی (OINP) یکی از این زیرمجموعه هاست که تحت مدیریت برنامه مهاجرت استانی آنتاریو کار می کند.
برنامه مهاجرت استانی آنتاریو در ماه آگوست دو پذیرش مختص شاغلان بخش تکنولوژی برگزار کرده است. حداقل امتیاز متقاضیان مانتخاب شده در این پذیرش ها در سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس اینتری بین 435 تا 439 بوده است. شغل های مهندسی نرم افزار و طراحی وبسایت در بین مشاغل واجد شرایط این پذیرش ها بوده اند.
جالب است بدانید که متقاضیان برای واجد شرایط شدن به پیشنهاد شغلی معتبر نیاز ندارند، اما باید یک پروفایل فعال در سیستم اکسپرس اینتری داشته باشند.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :