استان مانیتوبا در تاریخ 5 دسامبر برای 530 کاندید مهاجرت، از طریق استریم های کارگران ماهر مانیتوبا (Skilled Workers in Manitoba) و کارگران ماهر خارجی (Skilled Worker Overseas) دعوتنامه صادر کرده است. مجموعا 317 دعوتنامه از طریق استریم کارگران ماهر خارجی و 213 دعوتنامه از طریق استریم کارگران ماهر منیتوبا صادر شده است. گفتنی است هر دو استریم جزئی از برنامه کاندید مهاجرت استانی مانیتوبا (MPNP) هستند؛ ایالت مانیتوبا طی این برنامه اجازه دارد سالانه تعداد معینی کاندید مهاجرت کاری را برای اقامت دائم انتخاب کند.

سیستم اکسپرس اینتری، سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارهای خود، مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها یک ITA (یک دعوتنامه برای اقامت دائم) صادر می شود.

متقاضیان اکسپرس اینتری که برای دعوتنامه استانی اقدام کرده اند و دعوتنامه را از دولت مانیتوبا دریافت می کنند، علاوه بر امتیازاتی که از اکسپرس اینتری خود دریافت کرده اند، ۶۰۰ امتیاز دیگر می گیرند که این موضوع باعث تضمین انتخاب آنها از استخر کاندیدا می شود.

کاندیدهای اکسپرس اینتری علاوه بر داشتن معیارهای دیگر باید حداقل شش ماه سابقه کار در یکی از مشاغل مورد نیاز در مانیتوبا باشند. آنها برای اینکه واجد شرایط این مسیر مهاجرتی شوند، باید پروفایل EOI (Expression of Interest) را با MPNP ثبت نام کنند. کاندیدها در این پروفایل اطلاعاتی نظیر تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی و سایر معیارها ارائه می کنند و امتیازی دریافت می کنند که رتبه آنها را در انتخاب متقاضیان واجد شرایط تعیین می کند.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :