براساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد افرادی که به صورت غیرقانونی از مرزهای مشترک کانادا و آمریکا به منظور مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی وارد خاک کانادا می‌شوند در آپریل 2019 به بالاترین حد امسال رسیده است.
درحالی که هوا رو به گرمی میرود، تعداد اشخاصی که از طریق نقاط مرزی شناخته نشده وارد کانادا می‌شوند، رو به افزایش است. اما این آمار به طور قابل ملاحظه‌ای پایین تر از سال 2018 است.
در ماه آپریل 2019 تعداد 1246 مورد کد رهگیری پناهندگی، توسط افسران پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا ثبت شده که این آمار، 1002 مورد در ماه مارچ بوده است. البته جالب است بدانید که درآپریل 2018، این تعداد 2560 مورد بوده که بیشترین تعداد در میان ماه‌های 2018 بوده است.
دولت فدرال کانادا به دنبال راه حلی برای تغییر اقدامات محافظتی سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا برای تلاش به توقف متقاضیان پناهنده‌ای می‌باشد که از طریق نقاط مرزی غیرقانونی از آمریکا به این کشور وارد می‌شوند.
تغییرات پیشنهادی ممکن است به این معنا باشد که متقاضیان پناهنده‌ای که درخواست پناهندگی در کشور دیگری داده‌اند، دیگر نمی‌توانند در کانادا این درخواست را ارائه دهند.
این موضوع بدان معناست که افرادی که قبلاً در کشور آمریکا درخواست پناهندگی کرده‌اند، حال دیگر واجد شرایط ارائه درخواست پناهندگی در کانادا نیستند.
این حرکت به دنبال تلاش دولت فدرال برای تغییر توافقنامه “کشور امن سوم” که میان کانادا و آمریکا تنظیم شده بود، به وجود آمده است. این توافق دوجانبه میگوید که پناهنده می‌بایست در اولین کشور امنی که مستقر میشود، درخواست پناهندگی خود را ارائه دهد. یعنی افرادی که که به کشور آمریکا می‌رسند، اجازه ندارند وارد کانادا شوند و درخواست پناهندگی دهند، و اگر از مرزهای مشخص وارد این کشور شوند، به کشور مبدا یعنی آمریکا برگردانده خواهند شد.
هرچند اگر آنها به خاک کانادا برسند، میتوانند درخواست پناهندگی دهند. به همین علت است که بیش از 40,000 مورد عبور غیر قانونی از مرز در سال‌های 2017 و 2018 توسط اشخاصی که میخواستند از سیاست سختگیرانه مهاجرتی دونالد ترامپ فرار کنند، رخ داده است.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :