دهم ژانویه 2017، نخست وزیر کانادا در یک اقدام نسبتا پیش بینی نشده تعداد زیادی از اعضای کابینه خود را تغییر داد. مهم ترین این تغییرات، تغییر وزیر امور خارجه کانادا و وزیر مهاجرت کاناداست. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در پی تغییر چند وزیر کابینه دولت، برای نخستین بار در تاریخ این کشور یک شهروند سومالیایی الأصل مسلمان به نام “أحمد حسین” را به عنوان وزیر امور مهاجران منصوب کرد.

در انتصابات جدید که ترودو آنها را نخست از طریق صفحه تویتر خود اعلام کرده قرار است “جان مک کالم” وزیر مهاجرت کانادا جای خود را به “احمد حسین”  بدهد. از جمله خدمات ارزنده وزیر سابق میتوان به بهبود سیستم مدیریت مربوط به مهاجرت اقتصادی، سیستم ورود سریع به منظور افزایش تعداد مهاجرین متخصص بر اساس سرمایه های انسانی، مهارت و تجربیات فرد متقاضی اشاره کرد که بلافاصله بعد از این تغییرات، عمل نهایی جان مک کالم به عنوان وزیر مهاجرت کاهش زمان بررسی پرونده های مربوط به تکفل همسران شهروندان و یا مقیمان کانادایی بود.

احمد حسین متولد 1975 میلادی در سومالی است. وی در سال 1993 در سن 16 سالگی به عنوان پناهنده وارد کانادا شد.

احمد حسین در سال 2004 از سوی روزنامه و سایت “نورنتو استار” به عنوان یکی از 10 شخصیت مؤثر در حوزه خدمات اجتماعی در تورنتو انتخاب شد.

وی همچنین به خاطر ارائه خدمات اجتماعی بسیار زیاد به جامعه کانادا مدال “ملکه الیزابت” و همچنین جایزه هیئت استانی انتاریو را از سوی مسئولان کانادایی دریافت کرده بود.

وی یکی از دو وزیر مسلمان کابینه دولت کانادا خواهد بود. وزیر مسلمان دیگر “مریم منصف” وزیر نهادهای دموکراتیک دولت کانادا است که وی نیز یک مسلمان أفغانی الأصل و متولد شهر مشهد در ایران است.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :