مونترال به عنوان شهر برتر دانشگاهی  در دنیا انتخاب شد، پیش از این ، پاریس این عنوان را به مدت 4 سال به خود اختصاص داده بود.  تحقیقات توسط یک شرکت بریتانیایی به نام QS  که معمولا به کار رتبه بندی دانشگاه‌ها می‌پردازد،  انجام شده است. در این نظرسنجی که از 18 هزار دانشجو به عمل امده است  کیفیت دانشگاه ها،امکانات زندگی، قیمت‌ها،  فرصت های شغلی در نظر گرفته شده است.

مونترال دارای بالاترین جمعیت دانشجویی نسبت به دیگر شهرهای کانادا است و  تقریبا 250،000 دانشجو را در خود جا داده است .این شهر دارای 11 دانشگاه از جمله دانشگاه های انگلیسی زبان  مک گیل و کونکوردیامی باشد.طبق رده بندی انجام شده توسط QS دانشگاه مک گیل بهترین دانشگاه در کانادا شناخته شده است.

ماهیت دو زبانه  سیستم آموزشی شهرمونترال و شرایط انتخاب تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسه یک جاذبه بزرگ برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است.  همچنین هزینه های نسبتا پایین  زندگی، فرصت های متنوع ،جاذبه های گوناگون هنری و فرهنگی، در مقایسه با شهر های اروپایی از دیگر دلایلی است که دانشجویان را به سمت این شهر می کشاند.

شهرهای دیگر کانادا از جمله ونکوور و تورنتو در رده های دهم و یازدهم قرار گرفتند،همچنین شهر کبک سیتی با رتبه 26و اوتاوا  با رتبه 72 نیز جزء صد شهر برتر دنیا معرفی شدند. این امار اخیر نشان از افزایش تعداد افرادی است که به دلیل کیفیت بالای زندگی،سیستم اموزشی جهانی و فرصت های اقامت دائم به دنبال تحصیل در کانادا هستند

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :