خبری خوب برای محصلان و فارق‌التحصیلان کانادا این است که سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در تاریخ 14 فوریه 2019 طی اعلامیه‌ای، برنامه ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی را خود را گسترش داد. بر اساس این طرح، کاندیده‌ها دیگر نیازی به داشتن اجازه تحصیلی، جهت اقدام برای Post-Graduation Work Permit (PGWP) را ندارند.

قبلاً، متقاضیان تا 90 روز پس از تاریخ رسمی فارغ‌التحصیلیشان فرصت داشتند تا برای دریافت PGWP اقدام کنند. اما در حال حاضر، طی قوانین جدید، این مدت به 180 روز یا 6 ماه گسترش پیدا کرده است.

این موضوع به متقاضیان فرصت بیشتری جهت اقدام برای PGWA پس از دریافت فارق‌التحصیلیشان را می‌دهد.

Post-Graduation Work Permit چیست؟

اجازه کاری فارغ‌الحصیلان (PGWP) به دانشجویان بین‌المللی این شانس را می‌دهد تا پس از فارغ‌التحصیلیشان بتواند تا 3 سال در کانادا مشغول به کار شوند.

متقاضیان باید حداقل دارای مدرک post-secondary school یا secondary school باشند که حداقل دوره 8 ماهه تایید شده را گذرانده باشند.

جالب است بدانید که برای متقاضیانی که در برنامه هایی که بین 8 ماه تا 2 سال حضور داشته‌اند، به مدت دوره‌هایی که گذرانده اند، ویزا یا اجازه کاری پس از فارغ‌التحصیلی صادر می‌گردد؛ و برای اشخاصی که دوره‌های 2 سال به بالا را گذرانده‌اند، ویزا یا اجازه کاری پس از فارغ‌التحصیلی 3 ساله صادر می‌گردد.

سابقه کار ارزشمندی که طی این دوره به دست می‌آید، کمک بسیار بزرگی به متقاضیان به جهت اقدام برای اقامت دائم کانادا از سیستم اکسپرس اینتری می‌کند.

چه کسانی می‌توانند برای Post-Graduation Work Permit اقدام کنند؟

  • اشخاص بالای 18 سال سن.
  • افرادی که حداقل 8 ماه به صورت تمام وقت در یک دوره تحصیل در کانادا شرکت کرده باشند.
  • کسانی که تمام نیازمندی های برنامه خود را گذرانده و تکمیل کرده باشند.
  • فارغ‌التحصیل یکی از موارد زیر باشند:
    1. مدارس post-secondary عمومی، مانند کالج، مدرسه ها یا دانشگاه‌های فنی یا CEGEP در کبک
    2. مدارس post-secondary خصوصی‌ای که طبق قوانین مدارس عمومی مدیریت می‌شوند.(در حال حاضر فقط در برخی موسسه‌های post-secondary کبک می‌باشد)
    3. مدارس secondary or post-secondary خصوصی‌ای که در کبک دوره‌های مقدماتی‌ای با حداقل 900 ساعت یا بیشتر را برگذار کنند.
    4. مدارس یا موسسه های خصوصی کانادا که به صورت قانونی می‌توانند مدارکی را بر اساس قوانین استانی اعطا کنند(به طور مثال مدرک لیسانس، فوق‌لیسانس یا دکتری) اما فقط در صورتی که شما با اجازه استان، در این دوره تحصیلی ثبت نام کرده باشید.
  • متقاضیانی که طی 6 ماه پس از فارغ‌التحصیلیشان برای PGWP اقدام کنند.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :