برنامه French-Speaking Skilled Worker ایالت انتاریو همانطور که از اسم آن پیداست مخصوص کسانی است که تسلط خوبی به زبان فرانسوی دارند و همچنین قصد مهاجرت به کانادا را دارند. نکته مهم این برنامه الزام به داشتن نمره CLB7 در زبان فرانسوی است. این برنامه زیر مجموعه اکسپرس اینتری می باشد. برای شرکت در این برنامه باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • پروفایل معتبر در اکسپرس اینتری داشته باشید.
  • واجد شرایط یکی از برنامه های FSW یا CEC باشید (برنامه FST قابل قبول نیست)
  • باید استان انتاریو یا گزینه All Provinces and Territories را در پروفایل اکسپرس اینتری خود انتخاب کرده باشید.
    پیام NOI را از طرف استان انتاریو در پروفایل اکسپرس اینتری خود دریافت کرده باشید (ارسال این پیام دارای شرایطی است که در ادامه توضیح خواهیم داد)
  • همچنین باید مینیمم شرایط زیر را داشته باشید (داشتن همه شرایط بالا و پایین تضمین نمی کند که حتما NOI دریافت کنید اما شانس زیادی خواهید داشت):
    • سابقه کار:
      – در ۵ سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار تحت برنامه FSW داشته باشید.
      یا
      – در ۵ سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار تحت برنامه CECداشته باشید.
    • سطح تحصیلات:
      – حداقل مدرک لیسانس را داشته باشید.
    • سطح زبان:
      – حداقل نمره CLB7 در فرانسه و CLB6 در انگلیسی را داشته باشید
    • میزان توان مالی:
      – حداقل دارایی لازم برای زندگی اولیه در استان انتاریو را داشته باشید (برای یک نفر حدود ۱۲۵۰۰ دلار کانادا و برای افراد بیشتر حدود ۳۰۰۰ دلار برای هر نفر اضافه می شود)
    • تمایل به زندگی در داخل انتاریو را اعلام کنید:
      – تمایل به زندگی در داخل انتاریو را باید کتبا اعلام کنید.

وضعیت قانونی در کانادا (اگر در حال حاضر داخل کانادا هستید):
– اگر در حال حاضر داخل کانادا زندگی می کنید باید به صورت قانونی در کانادا باشید.
توجه: افرادی که در داخل کانادا ادعای پناهندگی کرده اند و منتظر هستند تا نتیجه پرونده مشخص شود نمی‌توانند در این برنامه شرکت کنند. اگر نتیجه پرونده مشخص و درخواست پناهندگی آنها رد شد باید حتما از کانادا خارج شوند تا بتوانند برای این برنامه اقدام کنند.
افرادی که NOI دریافت می کنند ۴۵ روز فرصت دارند از طریق OINP e-Filing Portal مدارک خود را ارسال و حدود ۱۵۰۰ دلار هزینه بررسی پرونده را پرداخت کنند. بعد از بررسی پرونده اگر نامینیشن دریافت کنند در پروفایل اکسپرس اینتری خود پیامی خواهند گرفت که ۳۰ روز فرصت دارند آن را تایید کنند تا ۶۰۰ امتیاز به امتیاز اکسپرس اینتری آنها افزوده شود و بعد از دریافت دعوت نامه ۶۰ روز فرصت دارند که مدارک را سیستم اکسپرس اینتری سابمیت کرده و منتظر صدور ویزا باشند.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :