آب و هوای استرالیا

برای کسانی که در نیمکره شمالی زندگی میکنند، آب و هوای استرالیا از جمله جاذبه های بزرگ این کشور محسوب میشود. گرمترین نقاط استرالیا در شمال و سردترین نقاط آن در جنوب میباشد. از آنجایی که استرالیا با دریا احاطه شده است، آب و هوای استرالیا کاملا معتدل میباشد.

منطقه ی استوایی شمال استرالیا فقط دو فصل دارد:

  • فصل بارانی (از نوامبر تا آپریل)
  • فصل خشک و کم باران (از می تا اکتبر)

جنوب استرالیا تمام فصول را دارد:

  • بهار (سپتامبر تا نوامبر)
  • تابستان (دسامبر تا فوریه)
  • پاییز (مارس تا می)
  • زمستان (ژوئن تا آگوست)

میانگین تابش خورشید در روز در شهرهای بزرگ استرالیا از پنج ساعت تا هشت ساعت متفاوت است. ژانویه گرمترین ماه در اکثر مناطق جنوبی است در حالی که در تاسمانی و ویکتوریای جنوبی فوریه گرمترین ماه سال است. حداکثر دمای هوا در این کشور 50 درجه سانتی گراد می باشد و حداقل دما به زیر صفر درجه سانتی گراد نیزمی رسد. توصیه میشود چنانچه تحمل گرمای زیاد را ندارید از اقامت در شهرهای پرث و بریزبین خودداری کنید و به شهرهای خنک استرالیا از جمله سیدنی ، ملبورن، آدلاید و هوبارت بروید. در زمستان در شهرهای هوبارت و یا کانبرا و آدلاید ممکن است تگرگ و گاهی برف ببارد. استرالیا بعد از قطب جنوب پایین ترین میزان بارش باران را نسبت به قاره های دیگر دارد. به طور کلی متوسط سالانه بارش در استرالیا 419 میلی متر می باشد.
سیدنی دارای آب و هوای مختلف در مناطق متفاوت میباشد اگر چه در بیشتر مواقع آب و هوای آن معتدل است. بارش باران در تمام طول سال اعم از تابستان و زمستان کماکان ادامه دارد.

کانبرا شهریست با چهار فصل مشهود و تابستان ها گرم و خشک و زمستان ها سرد است که در مرکز قرار داردو به دور از دریا است لذا دمای هوای آن مانند شهرهای نزدیک دریا در استرالیا معتدل نیست.

کویینزلند / بریس بین  شهریست که در جنوب، آب وهوای نیمه استوایی و در شمال، آب و هوای استوایی دارد و هم فصل خشک و هم فصل پر باران دارد و سیل و خشکسالی در مناطق روستایی آن متداول است.

در ملبورن / ویکتوریا وضعیت جوی بسیار متغییراما آب و هوای معتدلی دارد و ممکن است در یک روزهوای چهارفصل را تجربه کنید.

آدلاید آب و هوایی مدیترانه ای  گرمی دارد. تابستان های خشک و طولانی و زمستان های کوتاه و معتدل از خصوصیت آب و هوای این منطقه است.

پرث شهریست که آفتابی ترین پایتخت ایالتی در استرالیا محسوب میشود. تابش خورشید در روز در حدود ۸ ساعت ادامه دارد و زمستان معتدل و آفتابی است.

تاسمانی / هوبارت آب و هوایی معتدل و چهار فصل را دارد که سردترین منطقه استرالیا میباشد. گاهی بادهای سرد که از جنوب می آید بر آب و هوای آن تاثیر میگذارد.

متوسط ساعات تابش خورشید در شهر سیدنی:

آب و هوای استرالیا

میانگین بارش باران و تعداد روزهای بارانی در شهر سیدنی:

آب و هوای استرالیا

 

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :