تحصیل در آلمان

سیستم اموزشی

دوره ابتدایی در المان یک دوره 4 ساله است که از سن 6 سالگی اغاز می شود. در ایالتهای هامبورگ و برندنبورگ دوره ابتدایی تا 6 سال به طول می انجامد. دروس ریاضی علوم  هنر و ورزش  و در برخی مدارس زبان های خارجی تدریس می شود.  مقطع راهنمایی  در سه نوع Hauptschule ،Realschule  و Gymnasium وجود دارد. که بر حسب نظر اولیا و مربیان و عملکرد تحصیلی, دانش اموزان میتوانند در یکی از انها تحصیل کنند.

Hauptschule: در این مقطع علاوه بر دروس تئوی مهارت های عملی نیز به دانش اموزان اموزش داده میشود و انها را برای شغل اینده شان اماده می کنند. انش‌آموزان در شروع پايه پنجم در Hauptschule  ثبت نام میکنند و تا پايان پايه نهم در اين مقطع به تحصيل می کنند
Realschule: در این مقطع بیشتر از استعداد دانش اموزان در یادگیری استفاده می شود. سیستم اموزش بیشتر عملی است , دانش اموزان در این مقطع نیز میتوانند به یادگیری زبان دوم بپردازند.  دانش‌آموزاني كه Realschule   را كامل مي‌كنند وگواهينامه Realschuleرا بدست مي‌آورند واجد شرايط ادامه تحصيل درسطحGymnasium و يا يكي از مدارس حرفه‌اي سطوح بالاتر مانند ، Fachoberschule، ،   Fachgymnasium مي باشند.
Gymnasium: دانش‌آموزانی كه Gymnasium   را با موفقیت تمام می کنند گواهینامه Abitur   را دريافت كنند اين مدرك مجوزي براي دانش‌آموزان براي آموزش عالي يا ورود به مدارس حرفه‌اي تخصصي به شمار مي‌آيد.
دانشگاه

در آلمان شما می توانید  با توجه به انتخاب و علاقه خود در یکی از دانشگاه های علوم ، دانشکده هنر، فیلم و موسیقی ادامه تحصیل دهید
دانشگاه ها به نهادهای خصوصی و دولتی تقسیم شده اند.در حدود 480 دانشگاه معتبر در 180 شهر المان وجود دارد و هرکدام از دانشگاه ها قوانین و الزامات خاص خود را دارد و مستقل از یکدیگرند بنابراین اگر شما بخواهید در یکی از این دانشگاه ها ادامه تحصیل بدهید باید قوانین مربوط به همان دانشگاه را بدانید. اکثر دانش آموزان در دانشگاه های دولتی ثبت نام می کنند ، شهریه اغلب دانشگاه های خصوصی بالا است و تنها حدود 5.5 درصد  در دانشگاه خصوصی تحصیل می کنند ،. کیفیت آموزش در هر دو نوع دانشگاه نسبتا خوب است.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :