ایالت ساسکاچوان کانادا در جدیدترین پذیرش خود از اکسپرس اینتری در سال 2019، تعداد 324 دعوتنامه استانی برای متقاضیان این سیستم صادر کرد. از این تعداد، جمعاً 114 دعوتنامه برای متقاضیانی صادر شده، که در زیرمجموعه اکسپرس اینتری یعنی برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP) حضور داشته اند. البته لازم است بدانید که این دوره از انتخاب ساسکاچوان، از ناک های خاصی بوده است و از تمامی ناک های مورد نیاز ساسکاچوان پذیرش صورت نگرفته است. ناک های حضور داشته در این دوره به شرح زیر می‌باشند:

  • Land Surveyors
  • Technical occupations in geomatics and meteorology
  • Tailors
  • dressmakers
  • furriers and milliners
  • Appliance servicers and repairers

همچنین ناک های زیر نیز، از لیست جدید این ایالت حذف شدند:

  • 2154 Land Surveyors
  • 2255 Technical occupations in geomatics and meteorology
  • 6342 Tailors, dressmakers, furriers and milliners
  • 7332 Appliance servicers and repairers

متقاضیان اکسپرس اینتری‌ای که از طرف ایالت ساسکاچوان انتخاب شده اند، 600 امتیاز اضافی علاوه بر امتیازات فعلی اکسپرس اینتری خود، کسب می کنند و بدین ترتیب دولت کانادا به طور قطع در دور بعدی از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوت خواهد کرد. متقاضیان اکسپرس اینتری علاوه بر داشتن معیارهای دیگر، باید در یک شغل دارای مهارت بالا که در فهرست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان قرار دارد، دارای سابقه کار باشند.

همچنین ایالت ساسکاچوان برای 210 متقاضی مشاغل مورد نیاز (Occupations In-Demand) دعوتنامه صادر کرد. این زیرمجموعه به سیستم اکسپرس اینتری فدرال مرتبط نیست و برای کارگران خارجی‌ای که علاوه بر داشتن معیارهای دیگر، در یکی از مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان سابقه کار دارند نیز، باز است.

جالب است بدانید که داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای ساسکاچوانی برای هیچکدام از دسته های “اکسپرس اینتری” و یا متقاضیان زیرمجموعه “مشاغل مورد نیاز” اجباری نیست. فرایند انتخاب از اکسپرس اینتری و زیرمجموعه مشاغل مورد نیاز بر مبنای سیستم ابراز علاقه‌مندی (EOI) عمل می کند.

متقاضیان مهاجرتی که تمایل دارند از طرف هر یک از این دو زیرمجموعه ذکر شده برای مهاجرت در نظر گرفته شوند ابتدا باید یک پروفایل ابراز علاقه‌مندی یا EOI بسازند و اطلاعات مورد نیاز را در مورد تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی و یا زبان فرانسوی و معیارهای دیگر ثبت کنند.

پروفایل‌ها بر اساس پاسخ هایی که متقاضیان به سوالات می دهند امتیازدهی می‌شوند. متقاضیانی که 60 امتیاز یا بالاتر را کسب می‌کنند وارد صف انتظار متقاضیان واجد شرایط اکسپرس اینتری یا زیرمجموعه مشاغل مورد نیاز می‌شوند. مقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند طی پذیرش های متناوب از صف انتظار بیرون کشیده می شوند.

در دوره انتخاب 17 آپریل 2019 ساسکاچوان، حداقل امتیاز انتخاب شده از میان متقاضیان اکسپرس اینتری 60، و حداقل امتیاز انتخاب شده از دسته متقاضیان مشاغل مورد نیاز نیز، 60 بوده است.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :