بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان Statistics Canada در ماه آگوست 2019، نرخ اشتغال در آنتاریو افزایش چشمگیری داشته است که بیشترین افزایش مربوط به مشاغل پاره وقت بوده است. شایان ذکر است که در پنج استان کانادا شاهد افزایش نرخ اشتغال بوده‌ایم در صورتی که نرخ اشتغال در بقیه استان‌های کانادا بی تغییر مانده است. گزارش اشتغال ایالت کانادا به شرح زیر است:  
آنتاریو: مشاغل پاره وقت در عمده فروشی و خرده فروشی ها
در ماه آگوست 58,000 شغل در آنتاریو ایجاد شد که همه ی آنها پاره وقت بودند. اشتغال در آنتاریو در مقایسه با آگوست 2018 تا 250,000 مورد افزایش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از افزایش 3.5 درصدی است. برنامه مهاجرت استانی آنتاریو برای مهاجرت کارگران دارای مهارت مسیرهای مهاجرتی مختلفی دارد که مرتبط با سیستم اکسپرس اینتری فدرال هستند و معمولا نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی ندارند.
کبک: مشاغل در بخش های امور مالی، بیمه، املاک و اجاره
در ماه آگوست، نرخ اشتغال کبک برای دومین ماه پیاپی 20,000 مورد افزایش داشته است؛ اکثر این مشاغل در بخش های امور مالی، بیمه، املاک و اجاره ایجاد شده اند. نرخ بیکاری کبک 4.7 درصد بوده که در ماه آگوست پایین ترین نرخ بیکاری در تمام استان های کانادا محسوب می شود. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سطح اشتغال 2.6 درصد معادل 112,000 مورد افزایش داشته است.
کارگران خارجی که علاقه مند به مهاجرت به کبک هستند باید ابتدا دعوت به تقاضا جهت دریافت گواهی انتخاب کبک یا به اختصار CSQ شوند. برنامه های مهاجرت شامل برنامه تجربه کبکی (PEQ) و برنامه اسکیلد ورکر کبک می شود؛ برنامه تجربه کبکی برای افراد واجد شرایطی که در استان کبک دارای سابقه کار و تحصیل هستند مورد استفاده است.
مانیتوبا: مشاغل در خدمات فنی و حرفه‌ای و علمی
در ایالت مانیتوبا کانادا نیز شاهد افزایش 5,200 موردی شغل جدید در آگوست 2019 بوده‌ایم که بر اساس گفته Statistics Canada، این اولین افزایش قابل توجه این استان در سال 2019 بوده است. بخش خدمات علمی، فنی و حرفه ای مانیتوبا بیشترین رشد را با 5.5 درصد نسبت به ماه جولای و 8.5 درصد نسبت به آگوست 2018 داشته است. نرخ بیکاری مانیتوبا نیز، با 5.6 درصد نسبتاً بی تغییر مانده است.
برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا تعدادی مسیر مهاجرتی برای متقاضیان واجد شرایط مهاجرت فراهم کرده است. کارگران ماهری که در این استان دارای خویشاوند بوده و در مشاغل مورد نیاز دارای سابقه کار هستند (و معیارهای دیگر را هم دارند) ممکن است واجد شرایط مسیر کارگر ماهر برون مرزی برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا باشند.
ساسکاچوان: مشاغل در بخش های تولیدی-خدماتی گوناگون
ایالت ساسکاچوان نیز در ماه آگوست شاهد افزایش 2,800 شغل در مشاغل این ایالت بوده و بدین ترتیب نرخ بیکاری این استان به 5.1 درصد کاهش یافته است. در مقایسه با آگوست 2018، اشتغال در ایالت ساسکاچوان 2.2 درصد یا به عبارتی 13,000 مورد رشد داشته است. عمده این مشاغل در بخش خدمات و تولید بوده‌اند.
کارگران ماهر خارجی که می خواهند به ساسکاچوان مهاجرت کنند ممکن است واجد شرایط یکی از مسیرهای برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان باشند. این دو مسیر عبارت اند از: International Skilled Worker: Express Entry و International Skilled Worker: In-Demand Occupation
نیو برانزویک: مشاغل در بخش های اطلاعات، فرهنگ و تفریحات
در ماه آگوست، 2,300 نفر بیشتر از ماه جولای در ایالت نیو برانزویک شاغل بودند. نرخ بیکاری این استان روی 8.6 درصد مانده است. بخش‌های اطلاعات، فرهنگ و تفریحات طی یک ماه 9 درصد و نسبت به دوره 12 ماهه اخیر 22 درصد افزایش داشته است. از طریق برنامه مهاجرت استانی نیو برانزویک چندین راه برای مهاجرت به استان نیو برانزویک وجود دارد. افرادی که در صف انتظار اکسپرس اینتری پروفایل دارند ممکن است بی اینکه تمایل خود را به برنامه مهاجرت استانی نیو برانزویک اعلام کرده باشند برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان دعوت شوند.
صنایعی که بیشتریین رشد اشتغال را داشته اند
در ماه آگوست، 109,000 شغل بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل در خدمات حرفه ای، علمی و فنی ایجاد شده است که حاکی از افزایش 7.4 درصدی است. بنا به اعلام Statistics Canada این مشاغل سریع ترین رشد را در بین گروه های شغلی داشته اند. در بخش های امور مالی، بیمه، املاک و اجاره هم در ماه آگوست 22,000 شغل جدید (3.9 درصد افزایش) ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از افزایش 3.9 درصدی است. این مشاغل بیشتر در آنتاریو و کبک وجود دارند. همچنین، نسبت به مدت مشابه سال قبل، یعنی آگوست 2018، در بخش خدمات آموزشی نیز 35,000 شغل جدید (2.6 درصد افزایش) ایجاد شده است که آن هم عمدتاً در کبک بوده است.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :