دولت کبک اعلام کرده است که برای استخدام کارگران ماهر خارجی موقت، سرمایه گذاری‌ای در حدود 55 میلیون دلار خواهد کرد.
وزیر کار دولت کبک آقای Jean Boulet اذعان داشته است که از این مبلغ 20.9 میلیون دلار صرف کمک به کسب و کارها جهت استخدام کارگر موقت خارجی خواهد شد.
گفتنی است که ایالت کبک با کمبود نیروی کار مواجه است که طی 40 سال اخیر بی سابقه بوده است و در حال حاضر تنها استانی است که بیشترین جایگاه های شغلی بدون کارمند و کارگر را دارد.
برای تامین نیازهای مربوط به نیروی کار، تعداد زیادی از کارفرمایان از ابتدای سال 2018 به کارگران خارجی موقت روی آورده بودند. در آن سال شاهد مجوزهای کاری موقت صادر شده برای استان با 36 درصد افزایش نسبت به سال 2017 بودیم.
یک تحلیل توسط CBC News نشان می دهد که این روند پس از انتخابات اکتبر 2018 مربوط به ائتلاف جدید Avenir استانی دولت  کبک (CAQ)  که کاهش 20 درصدی موقت در تعداد مهاجران پذیرفته شده در استان را در سال جاری گزارش می دهد، شتاب گرفته است.
دولت کبک اعلام کرده است که به بخشی از تلاش های صاحبان کسب و کار را در راستای استخدام نیروی کار ماهر خارجی یارانه پرداخت خواهد کرد و تا سقف 1000 دلار برای جا به جایی کارگران ماهر خارجی موقت تخصیص خواهد داد.
طی گزارشی هم که اخیراً توسط وزارت کار کبک منتشر کرده است بیان شده که این تامین مالی به حدود 2000 کسب و کار کبکی در استخدام کارگر ماهر خارجی موقت کمک خواهد کرد. اما 33.9 میلیون دلار دیگر، صرف برنامه هایی خواهد شد که به کارگران ماهر خارجی موقت را در جای گیری هرچه بهتر در بازار کار کبک کمک خواهد کرد.
وزیر کار کبک همچنین اعلام کرده است که جا افتادن کارگران خارجی موقت در بازار کار کبک مثبت و ماندگار خواهند بود. از سوی دیگر، دولت کنونی کبک بارها از سوی کسب و کار ها و اصناف به خاطر کاهش 20 درصدی مهاجران مورد انتقاد قرار گرفته است چرا که همانطور که بیان شد، کبک با بحران کمبود نیروی کار روبرو است.  
اوایل ماه جاری، فدراسیون اتاق بازرگانی کبک اعلام کرد که کبک برای بر طرف کردن کمبود نیروی کار و کمک به رشد اقتصادی سالانه به 60,000 مهاجر جدید نیاز دارد؛ یعنی 20,000 نفر بیشتر از آنچه که دولت کبک برای سال 2019 قصد دارد بپذیرد.   
در عین حال افراد دیگر به این اشاره کرده‌اند که متوسل شدن به نیروی کار خارجی موقت برای پر کردن خلاء نیروی کار در بلند مدت بی فایده است چرا که جمعیت کبک رو به پیر شدن و نیروی کار آن هم در حال کم شدن است. دولت کبک اعلام کرده است که سیاست های مهاجرتی جدید، جا افتادن و خوگیری مهاجران را تضمین می کند و مهاجرانی هم که پذیرفته می شوند نیاز کنونی بازار کار کبک را بر طرف خواهند کرد.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :