دولت فدرال کانادا اعلام کرده است که از تاریخ 28 ژانویه، آن دسته از افراد مقیم دائم کانادا که تمایل دارند اسپانسر والدین یا پدربزرگ،مادر بزرگ هایشان شوند می توانند اقدامات لازم را انجام دهند. این برنامه که به PGP هم شناخته می شود به شهروندان و مقیمان دائم کانادا که بالای 18 سال سن دارند اجازه می دهد تا برای اخذ اقامت دائم والدین یا پدربزرگ و مادر بزرگ هایشان اسپانسر شوند.
اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) گفته است که در سال 2019، تا 20 هزار درخواست جدید PGP را رسیدگی خواهد نمود. هر کسی که دوست دارد از طریق این برنامه، اسپانسر والدین یا پدربزرگ و مادر بزرگش شود می بایست ابتدا فرم آنلاین Interest to Sponsor (تمایل به اسپانسر شدن) را پر کند. این فرم آنلاین در تاریخ 28 ژانویه به وقت استاندارد شرقی در دسترس خواهد بود.
علاوه بر این IRCC اعلام کرده که درخواست ها را به ترتیب تاریخ دریافتشان رسیدگی خواهد نمود و مادامی که حد نصاب 20 هزار نفری برنامه پر نشده باشد، برای PGP دعوتنامه جهت تقاضا صادر خواهد شد. این سیستم که در آن اولویت با هر که زودتر اقدام کند است جایگزین سیستم لاتاری قبلی شده است که سال پیش معرفی شد و البته سر و صدای زیادی به پا کرد و عده ی زیادی با آن مخالفت نمودند. مخالفین، سیستم قبلی را خلاف عدالت و انصاف می دانستند و معتقد بودند حق بسیاری از افراد که مدتها در صف انتظار بوده اند را پامال می کند.

چه کسانی قادر به اسپانسری والدین، پدربزرگ و مادربزرگ هایشان هستند؟

اسپانسر های بالقوه می بایست:

  • شهروند کانادا باشند و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشند.
  • بالای 18 سال سن داشته باشند.
  • قادر به حمایت مالی شخص مورد حمایت و افراد وابسته آنها باشند.
  • حداقل شرایط مورد نظر Canadian Revenue Agency (CRA) را با ارسال فرم ارزیابی، نشان دهند.
  • بتوانند نشان دهند که حداقل تا 3 سال درآمد ثابت ماهانه ای برای اسپانسری دارند. در صورتی که شخص متقاضی متاهل باشد، میتواند درآمد خود و همسر خود را مشترکاً به عنوان اثبات درآمد، ارائه دهد.
  • امضا یک توافقنامه اسپانسری مبنی بر حمایت مالی شخص یا اشخص حمایت شونده تا 20 سال.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :