بر اساس آخرین اخبار حاصله، وزیر مهاجرت کبک اعلام کرد که ایالت کبک به زودی شروع به صدور دعوتنامه برای متقاضیان برنامه مهاجرتی  Quebec Skilled Worker Program که در پورتال Arrima ابراز تمایل (Expression of Interest) خود را ثبت کرده اند خواهد کرد.
کبک سال گذشته از پورتال Arrima رونمایی کرد؛ کبک از این پورتال برای مدیریت بانک متقاضیان و دریافت ابراز علاقه‌مندی یا EOI هایی استفاده می کند که متقاضیان برنامه مهاجرتی اسکیلد ورکر کبک ارائه داده اند. گفتنی است ابراز تمایل یا EOI درخواست نیست بلکه راهی است که متقاضیان از طریق آن به وزارت مهاجرت کبک اعلام می کنند که مایل هستند برای گواهی انتخاب کبک (Certificat de sélection du Québec) یا به اختصار CSQ در نظر گرفته شوند.
از سپتامبر سال پیش که از Arrima رونمایی شد، ایالت کبک حدودا صد هزار EOI دریافت کرده است. گفتنی است این سیستم آنلاین مبتنی بر ابراز تمایل است و جایگزین سیستم قبلی یعنی first-come-first-served شده است؛ دولت کبک سیستم قبلی را ناهمگون با نیازهای بازار کار کبک دانسته است.
در سیستم جدید، متقاضیان پروفایلی را در Arrima می سازند و بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، حوزه تخصص، سابقه کار و تسلط بر زبان فرانسه امتیاز دریافت می کنند. از متقاضیان بر اساس امتیازشان و یا عواملی نظیر کمبود نیروی کار در مناطق حومه استان کبک، برای دریافت گواهی انتخاب کبک یا CSQ دعوت می شود. آندسته از متقاضیانی که تقاضای خود را برای CSQ ارائه می‌دهند و CSQ دریافت می کنند تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را به وزارت مهاجرت فدرال کانادا ارائه می کنند و پس از بررسی وضعیت سلامت و سوء پیشینه شان تصمیمات مقتضی در مورد پرونده شان اتخاذ خواهد شد.
وزیر مهاجرت کبک،  سایمون جولین بارت، در کنفرانس خبری که در هفته پیش برگزار شد گفته است که سیستم Arrima برای تطبیق درخواست های مهاجرت به کبک و نیازهای بازار کار کبک طراحی شده است و در نهایت زمان رسیدگی به درخواست ها را به شش ماه کاهش خواهد داد.
علاوه بر این، سایمون جولین بارت از هزاران متقاضی مهاجرت به کبک که سال ها در نوبت انتظار بودند و درخواستشان معلق شده بود، اوایل ماه جاری دعوت کرد که فرم EOI را پر کنند و بیان داشت که اولویت با 3 هزار و 700 نفری خواهد بود که در کبک ساکن هستند. دولت کبک اولین دعوتنامه ها را از طریق سیستم جدید برای متقاضیان واجد شرایط زیر صادر خواهد کرد:

  • متقاضیانی که در QSWP (برنامه مهاجرت اسکیلد ورکر کبک یا Quebec Skilled Worker Program) درخواست گواهی انتخاب داده اند و در زمان درخواستشان ساکن موقت کبک بوده اند؛
  • متقاضیانی که در برنامه مهاجرتی Quebec Skilled Worker درخواست دریافت CSQ داده اند و در تاریخ 16 جون 2019 در کبک بوده اند؛
  • متقاضیانی که از کارفرمای کبکی دارای پیشنهاد شغلی معتبر هستند.

دسترسی کارفرمایان به Arrima
وزیر مهاجرت کبک همچنین اطلاعاتی را در مورد ویژگی جدید پورتال Arrima که قرار است در فوریه 2020 از آن رونمایی شود ارائه کرده است. این ویژگی به کارفرمایان اجازه خواهد داد تا به فهرستی از متقاضیان که شرایطشان مطابق با نیازهای خاص کارفرمایان است دسترسی داشته باشند. کارفرمایان خواهند توانست با افرادی که پیشنهاد شغلی دارند مستقیما از طریق پورتال Arrima برای آغاز فرایند مهاجرت تماس بگیرند.
آقای جولین بارت همچنین گفته است که به روزرسانی Arrima بخشی از تعهد دولت کبک برای بر طرف کردن کمبود نیروی کار در تمام مناطق کبک است. او گفته است : ” ما به نیازهای مختلف در تمام مناطق کبک و نیز نیازهای جامعه اقتصادی گوش دادیم و آنها را بررسی کردیم. مهاجرت یکی از راه حل ها برای بر طرف کردن کمبود نیروی کار کبک است و ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که مهاجرانی که اینجا را برای اقامت و سکونت انتخاب می کنند بتوانند به طور کامل در جامعه کبک مشارکت داشته باشند.”

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :