اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) روز پنجشنبه ۱۸ آوریل لیست مشاغل واجد شرایط برای اقدام تحت برنامه حرفه و تخصص فدرال (Federal Skilled Worker) را منتشر نمود. لازم به ذکر است که برنامه حرفه و تخصص فدرال بعد از نزدیک به یک سال تعطیلی مجددا باز شده و از روز ۴ می ۲۰۱۳ اقدام به پذیرش پرونده متقاضیان خواهد نمود.

علاوه بر این، همانگونه که قبلا نیز در خبرها اعلام شده بود در سیستم جدید، مدارک تحصیلی دانشگاهی متقاضیان باید توسط سازمانی در کانادا ارزیابی و امتیاز تحصیلات تنها در صورتی به متقاضیان داده می شود که مدارک تحصیلی آنها معادل سازی شده باشد. اسامی چهار سازمانی که از طرف اداره مهاجرت و شهروندی کانادا مجوز معادل سازی مدرک متقاضیان را دارند نیز اعلام شده است. این ارزیابی که باید قبل از ارسال پرونده به اداره مهاجرت، تکمیل شود، با هدف کمک به تازه واردان  برای شروع بهتر و ورود سریعتر به بازار کار کانادا طراحی شده است.
با نزدیک شدن تاریخ بازگشایی، متقاضیان باید از چند عنصر کلیدی که در روند پذیرش پرونده موثر خواهند بود مطلع باشند:
– لیست جدید مشاغل واجد شرایط شامل ۲۴ گروه شغلی بوده، جهت اطلاع بیشتر از لیست مشاغل مورد نیاز کانادا می توانید به صفحه تخصصی فدرال برروی وب سایت پرشین مهاجر مراجعه نمایید.
– ظرفیت کلی پذیرش پرونده برای ۲۴ گروه شغلی ۵۰۰۰ پرونده بوده و در هر یک از مشاغل ذکر شده در لیست نیز، تنها ۳۰۰ پرونده پذیرفته خواهد شد، این به این معنا است که   فقط برای ۳۰۰ پرونده دریافتی اول فایل نامبر صادر خواهد شد.
– چهار سازمان برای ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضیان تعیین شده است. (معادل سازی مدرک برای متقاضیان اجباری  می باشد.)
–  دانش زبان مهمترین فاکتور در انتخاب مهاجران خواهد بود و متقاضیان برای واجد شرایط بودن باید بتوانندحداقل ۴ امتیاز از هر یک از مهارتهای امتحان IELTS  کسب نمایند. کسب این حداقل به معنی کسب نمره ۶ در هر یک از مهارت های امتحان IELTS (شنیداری، درک مطلب، نوشتاری و گفتاری) می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از روش حرفه و تخصص فدرال ، می توانید با ما تماس حاصل نموده ویا با پرنمودن فرم ارزیابی رایگان از واجد شرایط بودن برای اقدام به مهاجرت آگاه شوید.

 

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :