اوایل ماه جاری میلادی، برنامه مهاجرت استانی ایالت آنتاریو کانادا اعلام کرد که قصد دارد پذیرشی مختص متقاضیان اکسپرس اینتری شاغل در مشاغل تکنولوژی برای برطرف کردن نیاز بازار کار تکنولوژی خود برگزار کند. و حالا بعد از گذشت چند روز اولین پذیرش این ایالت با هدف قراردادن متقاضیان شاغل در بخش تکنولوژی در 12 جولای 2019 برگزار شد.
در این پذیرش برای 1623 متقاضی اکسپرس اینتری که دارای سابقه کار در مشاغل مورد نظر آنتاریو بوده‌اند دعوتنامه جهت تقاضا برای انتخاب شدن از طرف استان و نهایتاً اقامت دائم کانادا صادر شد. امتیاز متقاضیان دعوت شده در این پذیرش، در سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس اینتری (CRS) بین 439 تا 459 بود و آنها پروفایل اکسپرس اینتری خود را بین 12 جولای 2018 تا 12 جولای 2019 ایجاد کرده بودند.
ایالت آنتاریو خانه چندین مرکز تکنولوژی کانادا می‌باشد، به خصوص مراکزی که در شهرهای تورنتو، اتاوا و واترلو هستند. جالب است بدانید که بر اساس گزارش سازمان CBRE در سال 2017 فقط کمپانی های تکنولوژی در تورنتو به تنهایی بیش از کل منتطقه ساحلی سن فرانسیسکو، موقعیت شغلی ایجاد کرده‌اند.
قدم اول: ورود در صف انتظار اکسپرس اینتری
متقاضیان شاغل در بخش تکنولوژی و کامپیوتر، چنانچه مایل باشند در این نوع پذیرش ها پذیرفته شوند، باید در گام نخست پروفایل معتبر خود را در Federal Skilled Worker Class یا در Canadian Experience Class ثبت کنند؛ هر دوی این دسته ها توسط سیستم اکسپرس اینتری فدرال مدیریت می شوند.
تمامی متقاضیان بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، سابقه کار و مهارت و تسلط بر زبان های انگلیسی یا فرانسه در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز کسب می کنند.
متقاضیانی که از طرف استان انتخاب شوند، 600 امتیاز اضافی علاوه بر امتیازات فعلی خود در سیستم جامع رتبه بندی کسب خواهند کرد. تا اینجای سال 2019، حداقل امتیاز متقاضیان اکسپرس اینتری بین 438 و 470 متغیر بوده و البته امتیاز 450 رایج ترین امتیاز بوده است.
شرایط پذیرش های مختص تکنولوژی (Tech Draws)
برنامه مهاجرت استانی آنتاریو کانادا از مسیر اولویت های سرمایه انسانی برای جستجو در صف انتظار اکسپرس اینتری و پیدا کردن متقاضیانی که واجد شرایط و معیارهای خاص فدرال و استانی هستند استفاده می کند.این برنامه به دنبال متقاضیان واجد شریطی که در یکی از شش شغل زیر دارای سابقه کار هستند می‌باشد:

  • طراحان و توسعه دهندگان نرم افزار – NOC 2173
  • برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های اینترکتیو – NOC 2174
  • مهندسان کامپیوتر – NOC 2147
  • طراحان و توسعه دهندگان وب – NOC 2175
  • تحلیلگران پایگاه داده ها و مدیران دیتا – NOC 2172
  • مدیران سیستم های اطلاعات و کامپیوتر – NOC 0213

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :