گفتنی است برنامه مهاجرت استانی پرنس ادوارد آیلند که به PEI PNP موسوم است، به این استان اجازه می دهد سالانه تعداد معینی کاندید مهاجرت کاری را برای اقامت دائم انتخاب کند. در این پذیرش مجموعاً برای 91 متقاضی مهاجرت به استان پرنس ادوارد آیلند دعوتنامه صادر شد که از آن تعداد، 61 دعوتنامه از طریق اکسپرس اینتری PEI PNP و Labour Impact صادر شدند.

مسیر مهاجرتی اکسپرس اینتری استان پرنس ادوارد آیلند با سیستم اکسپرس اینتری دولت کانادا مرتبط است؛ سیستم اکسپرس اینتری فدرال کانادا سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه امتیازات و معیارها، مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.

آن دسته از متقاضیان که در صف انتظار اکسپرس اینتری پروفایل دارند و مایل هستند در استان پرنس ادوارد آیلند کار و زندگی کنند می توانند جداگانه تمایل خود را به برنامه مهاجرت استانی پرنس ادوارد آیلند ابراز کنند و یا به عبارت دیگر یک Expression of Interest یا EOI در برنامه مهاجرت استانی این استان ثبت نمایند. استان پرنس ادوارد آیلند از ابراز تمایل یا EOI های متقاضیانی که در صف انتظار اکسپرس اینتری هستند و در این استان پیشنهاد کار از طرف کارفرما ندارند استقبال می کند. اما باید گفت که اولویت را به آن دسته از متقاضیان می دهد که در این استان مشغول کار و زندگی هستند یا در آن سابقه کار و زندگی دارند.

پروفایل های EOI (ابراز تمایل) بر اساس امتیازاتی رتبه بندی می شوند که از عواملی نظیر تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی کسب شده اند و سپس طی پذیرش های ماهانه، متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند انتخاب شده و برای آنها جهت اخذ اقامت دائم دعوتنامه صادر می شود.

متقاضیان اکسپرس اینتری که کاندید استانی شده‌اند، 600 امتیاز اضافی در مجموع امتیازات اکسپرس اینتری کسب می کنند و بدینوسیله حتما برای آنها جهت تقاضا برای اقامت دائم دعوتنامه صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است که دسته لیبر ایمپکت (Labour Impact) به سه مسیر مهاجرتی مبتنی بر EOI تقسیم می شود: کارگران ماهر (Skilled Workers) (در استان پرنس ادوارد آیلند و خارج از کانادا)، متقاضیان بین المللی و کارگران مهم (Critical Workers). بسته به نوع مسیر مهاجرتی، متقاضیانی که در دسته Labour Impact هستند علاوه بر داشتن معیارهای دیگر می بایست از یک کارفرمای ساکن استان پرنس ادوارد آیلند پیشنهاد کار تمام وقت و بلند مدت داشته باشند.

لازم به ذکر است که 30 دعوتنامه صادر شده در پذیرش 17 ژانویه برای متقاضیانی صادر شد که در مسیر کسب و کار ویزای کار پرنس ادوارد آیلند (Work Permit business stream) حضور داشتند. این مسیر مهاجرتی برای کارآفرینان خارجی واجد شرایطی است که مالک کسب و کاری هستند و تجربه و سابقه مدیریت دارند و تمایل دارند در استان پرنس ادوارد آیلند سرمایه گذاری کرده و کسب و کاری راه‌اندازی نمایند. مسیر مهاجرتی ویزای کار نیز بر مبنای ابراز تمایل یا EOI فعالیت می کند و پایین‌ترین امتیاز متقاضیانی که در پذیرش 17 ژانویه برایشان دعوتنامه صادر شد 120 بود.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :