جدیدترین نظرسنجی عمومی کانادا نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از کانادایی ها با هدف پذیرش 331 هزار مهاجر و یا افزایش ورود مهاجران در سال 2019 موافق هستند.
در مجموع از 1522 کانادایی نظرسنجی به عمل آمده است که از این تعداد 39 درصد با هدف تعیین شده موافق هستند در حالیکه 13 درصد نیز، اعلام کرده‌اند که باید از تعداد افزایش یابد. همچنین 40 درصد این رقم را بسیار بالا دانسته‌اند و 8 درصد دیگر درباره نظر خود مطمئن نبوده‌اند.
همزمان با آماده شدن کانادایی ها برای رای گیری در 43مین دوره انتخابات فدرال این کشور در 21 اکتبر 2019، نظرسنجی موسسه Angus Reid تصویری از افکار عمومی درباره مهاجرت را فراهم می کند.
در حالی که تاکنون مهاجرت به عنوان مبحث داغی در مبارزات انتخاباتی ظاهر نشده است، با این حال این موضوع در میان پنج موضوعی است که رهبران شش حزب اصلی فدرال کانادا قرار است امروز عصر به بحث بپردازند.
هدف مشخص شده 330,800 ورودی جدید برای اقامت دائم کانادا در سال 2019، توسط رهبر حزب لیبرال ها آقای جاستین ترودو که در حال حاضر نیز برای دومین دور خود کاندید شده است، تعیین شده است. این هدف افزایش 21 هزارتایی نسبت به سال 2018 را داشته و تعیین شده که برای سال 2020 به عدد 341 هزار نیز، برسد.
نظرسنجی ها نشان می دهد که لیبرال ها کمی جلوتر از حزب محافظه کاران کانادا به رهبری اندرو شییر، و پس از آن حزب دموکرات جدید (NDP)، حزب سبز کانادا، بلوک Québécois و حزب مردم کانادا (PPC) قرار دارند.
پیوند بین حمایت سیاسی و دیدگاه های مربوط به مهاجرت
نظرسنجی Angus Reid نشان داد كه نظرات درباره اینكه آیا هدف فعلی بیش از حد بالا است، با توجه به قصد رای دهنده متفاوت است.
تقریباً دو سوم از هواداران حزب محافظه کار که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفته‌اند که هدف 331،000 تازه وارد امسال خیلی زیاد است، دیدگاهی که 62 درصد از رای دهندگان PPC دارند.
در همین حال، کمتر از 60 درصد از کسانی که قصد دارند از لیبرال ها حمایت کنند، بیان کرده‌اند که آنها از این هدف راضی هستند و طرفداران حزب دموکرات و حزب سبز احتمالاً می گویند که این هدف باید بالاتر باشد.
رأی دهندگان بلوک Québécois تقریباً به طور مساوی بین کسانی که احساس می کردند هدف 331،000 بسیار زیاد است (47 درصد) و کسانی که گفتند که این هدف تقریباً درست است (46 درصد) تقسیم شدند.
در این نظرسنجی همچنین “تقسیمات منطقه‌ای قابل توجهی” در کل کانادا مبنی بر اینکه آیا هدف مهاجرت امسال قابل قبول است، مشخص شد.
همچنین این مطالعه می‌گوید که نزدیک به نیمی از ساکنین آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا می‌گویند که این تعداد خیلی بالاست، در حالیکه کانادایی های آتلانتیک به همراه بریتیش کلمبیا، آنتاریو و کبک اعلام میکنند که این تعداد بسیار کم است.
دست کم هفت نفر از 10 نفری که قصد دارند به احزاب لیبرال، NDP و Green رای دهند، بر این باورند که رشد اقتصادی کانادا به پذیرش مهاجران وابسته است؛ درحالیکه فقط 43 درصد از افرادی که می‌خواهند به محافظه کاران رای دهند بر این باورند.
همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا مهاجران جدید شغل‌های زیادی را از کانادایی ها دور می کنند، 41 درصد از طرفداران حزب محافظه کاران با این موضوع موافقند، در صورتی که تنها 18 درصد از طرفداران احزاب لیبرال و Green و 19 درصد از کسانی که قصد رای دادن به NDP را دارند با این موضوع موافقت کردند.
هیچ انتخاب روشنی برای بهترین رهبر در موضوع مهاجرت نیست
پاسخ دهندگان درمورد رفتار کلی سیاست مهاجرتی دولت ترودو به دو گروه تقسیم می‌شوند، 48 درصد گفته‌اند که این کار خوب یا منطقی انجام شده است و 52 درصد گفته‌اند که این موضوع تقریبا ضعیف یا بسیار ضعیف اداره شده است.
در مورد اینکه کدام رهبر بهترین گزینه برای مدیریت مهاجرت محسوب می شود، مؤسسه Angus Reid نتیجه گرفت که “انتخاب روشنی وجود ندارد.”

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :