در ماه های آپریل و جولای 2019، استان های کانادا از مهاجرت نفع زیاد برده و جمعیتشان افزایش یافته است. در مجموع جمعیت کانادا طی این بازه زمانی سه ماهه بیش از 181 هزار نفر افزایش یافته و در اول جولای سال 2019 جمعیت این کشور 37,589,262 برآورد شده است.
بنا به اعلام Statistics Canada طی 48 سال گذشته، سه ماهه مزبور دومین دوره بزرگ به لحاظ افزایش جمعیت کانادا بوده است. مهاجران، ساکنان موقت و افرادی که به خارج از کانادا مهاجرت کرده بوده اند و اکنون بازگشته اند سه عامل محرک رشد جمعیت کانادا بوده اند. در دومین فصل از سال 2019 بیش از 94 هزار مهاجر جدید هم وارد کانادا شده اند.
جزیره پرنس ادوارد؛ رکورددار بیشترین رشد جمعیت
بین ماه های آپریل و جولای مهاجرت افراد خارجی به داخل کانادا در تمام استان های کانادا به علاوه منطقه یوکان مثبت بوده است. بنا به گفته Statistics Canada مهاجرت عامل اصلی افزایش جمعیت کانادا در فصل دوم سال جاری بوده است. در این میان اما جزیره پرنس ادوارد سریع ترین رشد جمعیت را در دوره سه ماهه ذکر شده در کل کانادا داشته است.
جمعیت این استان طی فصل دوم سال افزایش 0.8 درصدی داشته که عمده این افزایش ناشی از مهاجرت بوده است؛ حدود 78 درصد افزایش جمعیت این استان طی فصل دوم سال ناشی از مهاجرت بوده است.
اما در ایالت کبک، مهاجرت خارجی ها به داخل این استان 97.1 درصد کل افزایش جمعیت را بین ماه های آپریل تا جولای در بر می گیرد؛ این رقم در استان آنتاریو 85.5 درصد بوده است. سهم استان های بریتیش کلمبیا و آلبرتا هم از افزایش جمعیت توسط مهاجران به ترتیب 78.2 و 61.1 درصد بوده است.
همچنین، مهاجرت خارجی ها به داخل مانیتوبا و ساسکاچوان هم کمک کرد تا مقداری از کاهش جمعیت این استان ها که ناشی از مهاجرت به سایر استان ها بود، بر طرف شود. نوا اسکوشیا و نیو برانزویک هم از افزایش جمعیت بی نصیب نمانده و طی فصل ذکر شده، به ترتیب 0.5 و 0.4 درصد از افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت خارجی ها سود بردند.
اما ایالت نیو فاندلند و لابرادور نیز به استقبال مهاجران خارجی رفتند اما رشد جمعیت این استان به خاطر بالا بودن بیش از حد نرخ مرگ و میر و مهاجرت افراد بومی به سایر استان ها و مناطق کانادا منفی بوده است.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :