در تازه ترین اطلاعیه های دولت آنتاریو کانادا، این ایالت اعلام کرده است که در سال 2020 از پایلوت مهاجرت منطقه ای جدیدی رونمایی خواهد کرد که باعث جذب کارگران خارجی با مهارت برای کار و زندگی در مناطق کوچک تر و روستایی این استان خواهد شد. وزارت توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و تجارت استان آنتاریو اعلام کرده است که کارکنان این وزارتخانه با مسئولان در تمام مناطق استان آنتاریو جهت ارزیابی تمایل آنها به پایلوت مهاجرت مناطقه ای آنتاریو و جمع آوری اطلاعات در مورد تلاش در راستای جذب و نگهداری مهاجران در جوامع موجود همکاری خواهد کرد.
البته لازم به ذکر است که نامی از جوامع و مناطق خاصی برده نشده است. به علاوه هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ رونمایی از جوامع مذکور و اینکه متقاضیان علاقه مند به اقامت دائم کانادا چگونه می توانند درخواست ارائه کنند نیز داده نشده است. اما این موضوع ذکر شده که این جوامع/مناطق، نمونه ای از تنوع جغرافیایی و فرهنگی هستند؛ دولت می گوید که این جوامع پذیرای 20 هزار تا 200 هزار مهاجر خواهند بود و خدمات زبان و اسکان آنها هم فراهم شده است.
دولت ایالت آنتاریو کانادا که در این مورد با مسئولان مربوطه به بحث و گفتو گو می پردازد اضافه کرده است که رای زنی ها و مشاوره ها به او اجازه می دهند تا تمایل و ظرفیت محلی را برای مشارکت در پایلوت ذکر شده مورد سنجش قرار دهد. گفتنی است این پایلوت مهاجرتی توسط برنامه مهاجرت استانی آنتاریو اداره خواهد شد. همچنین در ادامه اضافه کرده است که “انتخاب جوامع ذکر شده بر اساس تحلیل داده ها و نتایج همکاری با جوامع انجام خواهد پذیرفت”.
پایلوت های منطقه ای آنتاریو: شاخه مهاجرتی کانادا
دولت آنتاریو گفته است که پایلوت های مهاجرتی منطقه‌ای نقشی سازنده در تلاش جوامع گوناگون جهت جذب کارگران ماهر ایفا می کنند. پایلوت ها نیاز های جوامع آنتاریو را بر طرف می کنند. در مجموع، شش جامعه یا community در آنتاریو برای مشارکت در پایلوت فدرال انتخاب شده اند؛ پایلوت فدرال با جوامع روستایی و دورافتاده آنتاریو، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و آلبرتا به منظور جذب نیروی کار ماهر خارجی در تمامی سطوح مهارتی همکاری می کنند و به این کارگران اقامت دائم می دهد.
هدف این پایلوت و سایر پایلوت‌های مهاجرتی نظیر پایلوت مهاجرت آتنلانتیک (Atlantic Immigration Pilot) و پایلوت کارآفرین منطقه‌ای (Regional Entrepreneur Pilot) بریتیش کلمبیا، برطرف کردن مشکلی است که بسیاری از مناطق روستایی و دور افتاده کانادا گرفتار آن هستند: پیری جمعیت و مهاجرت جوانان بومی به مراکز شهرها.
پیش از این، سازمان های داخل آنتاریوی شمالی پیشنهاد کرده بودند که برنامه ای شبیه پایلوت مهاجرت آتلانتیک برای استخدام کارگران ماهر خارجی در مشاغلی که کانادایی ها در آن شاغل نشده اند ایجاد شود. و حالا ایالت آنتاریو خبر از رونمایی از پایلو منطقه ای در سال 2020 را داده است.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :