10 شهر برتر دنیا برای زندگی از دید مجله فوربس و سازمان پژوهشی فاکت، که در مورد شهرهای دنیا برای دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی گزارش تهیه می‌کند،

در حالی اعلام شده است که در معیارهای این دو موسسه برای انتخاب برترین شهرهای دنیا، طول عمر جمعیت شهری، وضعیت خوب اقتصادی و تعداد افراد در حال اشتغال، میزان دسترسی ساکنین به آب شرب سالم، ساختمان‌های استاندارد برای زندگی، وضعیت برق‌رسانی در شهر، میزان اماکن عمومی مانند پارک، کتابخانه، اماکن ورزشی و توجه به کیفیت آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

در لیست زیر برترین شهرهای دنیا به ترتیب آورده شده است :

1. ملبورن (استراليا)

اولین شهر خوب دنیا برای زندگی، دومین شهر پر جمعیت استرالیا است. ملبورن به عنوان شهر بازرگانی، هنر، آموزش، تفریح و توریسم استرالیا شناخته می شود. این شهر به علت قرار گرفتن بسیاری از مراکز مهم فرهنگی دنیا در آن به عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا شناخته شده است.

2. وين (اتريش)

دومین شهر در لیست مذکور، پایتخت اتریش و یکی از 9 ایالت این کشور است. امنیت پایدار این شهر و وضعیت مناسب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ، باعث قرار گرفتن بسیاری از سازمان‌های مهم بین‌المللی مانند سازمان ملل و اوپک شده است. این شهر بارها به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب شده است و امسال با اختلاف بسیار کمی با ونکووردر رده دوم قرار گرفته است.

3. ونکوور (کانادا)

ونكوور ، بزرگ‌ترین منطقه شهری در غرب کانادا و سومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر، دارای یکی از بزرگ‌ترین تنوع‌های زبانی و قومیتی در کانادا محسوب مي‌شود. با وجود اینکه 52 درصد ساکنین اين شهر، دارای زبان مادری غیر از انگلیسی هستند، دارای یکی از بهترین شرایط توسعه پایدار در دنیا، در میان شهرهای انگلیسی زبان مي‌باشد. شرایط مناسب زندگی و پیشرفته بودن اماکن عمومی مانند کلوب‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها، این شهر را به عنوان محل برگزاری المپیک زمستانی 2010 میلادی انتخاب کرد.
4. تورنتو (کانادا)

بزرگ‌ترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو، در لیست بهترین شهرهای دنیا، مقام چهارم را بدست آورده است. این شهر با وجود جمعیت زیاد ساکنین (اولین در کانادا و پنجمین در آمریکای شمالی)، دارای فضای بسیار مناسب شهری و معماری مدرن است. همچنین یکی از فعال‌ترین شهرهای دنیا از لحاظ فعالیت‌های اقتصادی است و یکی از مراکز اصلی ارتباطات ماهواره‌ای و مخابراتی، رسانه، هنر، فیلم‌سازی، توریسم و صنایع هوا- فضا در دنیاست.

5. آدلايد (استراليا)

پنجمین شهر برتر جهان برای گذران زندگی در استرالیا است . بسیاری از فستیوال‌های هنری و ورزشی دنیا در این شهر برگزار می‌شود و میوه‌ها و مواد غذایی مشهور و باکیفیت آن به سراسر دنیا صادر می‌شود و باعث به وجود آمدن شرایط مناسب شغلی و جدید در این شهر شده است.

6. كلگري (کانادا)

چهارمین شهر پرجمعیت کانادا و مرکز انرژی این کشور محسوب می شود. بسیاری از کمپانی‌های نفت و گازی دنیا در این شهر مشغول به فعالیت هستند و یکی از بهترین آمار شاغلان در دنیا را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل، مقصد بسیاری از مهاجرین به کانادا محسوب مي‌شود. این شهر به عنوان یکی از مراکز ورزش‌های زمستانی دنیا و یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای اکوتوریسم شناخته شده است. آینده رو به رشد و ظرفیت‌های بالای اقتصادی یکی دیگر از چشم اندازهای زندگی در این شهر است.

7. سيدني (استرالیا)

بزرگ‌ترین شهر استرالیا، به عنوان چند فرهنگ‌ترین شهر دنیا را نیز به خود اختصاص داده است و مقصد اصلی مهاجرین به این کشور است. یکی از زیباترین شهرهای جهان از منظر معماری شهری و یکی از بزرگ‌ترین مراکز هنری دنیاست.

8. هلسينكي (فنلاند)

پایتخت و مرکز فنلاند امسال مکان هشتم بهترین شهرهای دنیا را به خود اختصاص داده است. این شهر شمالی‌ترین منطقه کره‌زمین است که دارای جمعیت بالای یک میلیون نفر است. هلسینکی یکی از مراکز مورد توجه اقتصادی، هنری و فرهنگی در دنیاست.

9. پرت (استراليا)

بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر غرب استرالیا، سال‌ها به عنوان یکی از بهترین مناطق دنیا برای کسب و کار شناخته می‌شود. این شهر به یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شغل‌های جدید و امنیت بسیار پایدار آن شناخته شده است.

10. اوكلاند (نيوزلند)

پرجمعیت‌ترين شهر نیوزلند، دهمین شهر برتر دنیا معرفي شده است. یکی از بهترین و سالم‌ترین مناطق آب و هوایی جهان را دارد و یکی از مناطق بسیار مطلوب برای زندگی سالم است

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :