ایالت نیو برانزویک کانادا اعلام کرده است که دانشجویان پرستاری، و یا افرادی که در این زمینه دارای تخصص هستند و از این رشته فارغ التحصیل شده اند و قصد مهاجرت کاری به کانادا دارند را، در پذیرش های جدید خود خواهد پذیرفت.
این ایالت مانند بسیاری از استان ها و مناطق کانادا با مشکل پیر شدن جمعیت و کمبود نیروی کار در حوزه پرستاری و خدمات درمانی مواجه است. البته لازم به ذکر است که روند پیر شدن جمعیت در ایالت نیو برانزویک از تمام استان های دیگر کانادا سرعت بیشتری را طی می کند. گفتنی است این استان، یکی از پیرترین جمعیت ها را در میان ایالات کانادا دارد؛ این استان به لحاظ سکونت افراد بالای 65 سال در بین استان های کانادا رکوردار است. به علاوه، پرستاران شاغل در این استان هم، از این قاعده مستثنی نیستند چرا که آمارها نشان می‌دهد که 41 درصد پرستاران ثبت شده در ایالت نیو برانزویک بالای 50 سال سن دارند.
این مشکلات، همراه با عدم ثبت نام دانشجویان در رشته پرستاری باعث شده است این استان به ثبت نام سالانه حداقل 130 پرستار تا 10 سال آینده نیاز داشته باشد. این موضوع بدان معناست که تا سال 2028 بخش خدمات سلامت و درمان استان نیو برانزیک تقریباً 1300 پرستار کم خواهد داشت. طی همین بازه زمانی ده ساله نیز برآورد می شود که حدوداً 4376 فرصت شغلی در زمینه پرستاری در این ایالت ایجاد شود.
پرستاران تحصیل کرده خارجی، راه نجات ایالت نیو برانزویک
برای مقابله با این مشکل چهار راه حل ارائه شده است که یکی از آنها استخدام پرستاران خارجی است که مطابق با استانداردهای حرفه ای کانادا تحصیل کرده اند. با این کار، بلافاصله نیاز استان به پرستار بر طرف خواهد شد.  دولت نیو برانزویک هم اعلام کرده است که برای استخدام پرستاران خارجی باید هرگونه مانعی که بر سر راه شناسایی و بهبود حرفه ای پرستاران است بر طرف شود.
استراتژی اتخاذ شده استان نیو برانزویک برای استخدام پرستاران خارجی این نکته را هم در نظر دارد که تا زمان رسیدگی به درخواست های پرستاران، آنها بتوانند در بخش خدمات درمانی کار پیدا کنند تا بتوانند سریع تر و راحت تر جذب بازار کاری کانادا شوند.
همچنین بر اساس این استراتژی، ایالت نیو برانزویک قصد دارد به پرستاران سایر استان های کانادا یا کشورهای دیگر و نیز فارغ التحصیلان از دانشگاه های نیو برانزویک پیشنهاد کار تمام وقت یا نیمه وقت بدهد و در ازای خدمت سه ساله در مناطق روستایی این استان، پاداشی برای آنها در نظر می‌گیرد.
وزیر بهداشت نیو برانزویک در بیانیه‌ای اعلام کرده است که “پرستاران در ارائه ی خدمات درمانی با کیفیت در سیستم درمانی کانادا که سیستمی کارا و موثر است نقشی کلیدی ایفا می کنند. ما با کمبود نیروی کار در زمینه پرستاری مواجه هستیم و باید از امروز اقداماتی را در راستای تامین پرستاران برای خدمت رسانی به جامعه خود اتخاذ کنیم.”
انجمن پرستاران نیو برانزویک هم گفته است که این انجمن از هر تلاشی در راستای بر طرف کردن کمبود نیروی کار حمایت می‌کند و در استراتژی جذب پرستار مشارکت خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی در زمینه جزئیات انتخاب پرستاران دوره دیده در خارج از کانادا اعلام نشده است؛ علاوه بر این هنوز معلوم نیست این پرستاران از طریق کدام برنامه مهاجرتی جذب خواهند شد.
در هفته گذشته برنامه مهاجرت استانی نیو برانزویک اعلام کرده بود که هر از گاهی در صف انتظار اکسپرس اینتری فدرال به دنبال متقاضیان ماهری خواهد گشت که نیاز بازار کار استان را بر طرف می کنند.  این جست و جو ها از طریق مسیر مهاجرتی بازار کار نیو برانزویک که مرتبط با اکسپرس اینتری است انجام خواهد شد.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :