می‌تواند گزینه های بهتری برای دریافت اقامت دائم  کانادا نسبت به سیستم اکسپرس اینتری وجود داشته باشد.
سیستم اکسپرس اینتری کانادا، سیستم اصلی مهاجرت به کانادا می‌باشد که در سه دسته کارگر ماهر فدرال(Federal Skilled Worker Class)، مشاغل دارای مهارت (Federal Skilled Trades Class) و تجربه ی کانادایی (Canadian Experience Class) از سراسر جهان بر پایه امتیازات و معیارهای مشخص مهاجر جذب می کند.
کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا) امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.
حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی تا به اینجای سال 2019 بین 438 تا 470 بوده است. اگر نگاهی به ترکیب صف انتظار سیستم اکسپرس اینتری تا 15 آگوست 2019 بیندازیم خواهیم دید که حدود 13 درصد متقاضیان این سیستم چنین امتیازی داشته اند.
بیش از 160 پذیرش استانی کانادا از اتدای سال 2019 تا کنون
واقعیت این است که اکثر متقاضیان اکسپرس اینتری امتیاز بالایی کسب نمی کنند و بعضی از متقاضیان مهاجرت به کانادا هم اصلا پروفایل اکسپرس اینتری ندارند؛ از این جهت است که مسیرهای مهاجرت استانی در سال جاری بسیار فعال بوده اند. این مسیرهای مهاجرتی به برنامه مهاجرت استانی کانادا یا همان PNP مرتبط هستند.
برنامه مهاجرت استانی کانادا به استان های شرکت کننده اجازه می دهد تا سالانه مطابق با نیاز بازار کار خود تعداد متقاضی واجد شرایط را برای اقامت دائم انتخاب کنند. استان های کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی، از ژانویه 2019 تا کنون بیش از 160 پذیرش برگزار کرده اند در حالی که سیستم اکسپرس اینتری فقط 17 پذیرش برگزار کرده است.
دو مسیر مهاجرت استانی وجود دارد:

  • مسیرهای نامزدی استانی پیشرفته که با سیستم اکسپرس اینتری مرتبط هستند.
  • مسیرهای نامزدی استانی اولیه که با سیستم اکسپرس اینتری مرتبط نیستند.

تمام 9 استان و دو ناحیه که در برنامه مهاجرت استانی شرکت دارند دارای مسیرهای مرتبط با اکسپرس اینتری هستند. بسیاری از این مسیرها پذیرش های خود را برگزار می کنند؛ پذیرش هایی که اغلب مواقع حداقل امتیاز کمتری نسبت به پذیرش‌های اکسپرس اینتری دارند. برای مثال ایالت آلبرتا امسال از متقاضیانی که حداقل 300 امتیاز از سیستم اکسپرس اینتری داشته‌اند را دعوت کرده است.
سایر استان ها نظیر ساسکاچوان و نوا اسکوشیا نیز، مسیرهای مهاجرتی دارند که امتیاز CRS متقاضی را در نظر نمی گیرند.
متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی علاوه بر امتیازات فعلی خود در پروفایل اکسپرس اینتری دریافت می‌کنند که به عبارتی دریافت اقامت دائم آنها تضمین می شود.
بسیاری از استان ها که مسیر مهاجرتی آنها با اکسپرس اینتری مرتبط نیست به برخی مشاغل یا تخصص ها اهمیت می دهند (پزشکان، پرستاران، رانندگان کامیون و …). سایر استان هایی هم که مسیرهایی مرتبط با اکسپرس اینتری ندارند مناسب افرادی است که در استان تحصیل می کنند و یا برای بازدید از آن استان آمده اند و یا خویشاوند و دوست در آن استان دارند.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :