دانشجویان اهل سنگال و مراکش که قصد تحصیل در کانادا را دارند، به زودی میتوانند به برنامه جدید مهاجرت سریع تحصیلی کانادا دسترسی داشته باشند.
این مسیر که Student Direct Stream نام دارد به دانشجویان واجد شرایط اجازه می دهد درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه کنند. فرایند رسیدگی به اکثر درخواست ها از طریق این مسیر مهاجرتی، 20 روز است؛ که البته ممکن است کمی بیشتر هم شود.
از تاریخ 9 سپتامبر 2019، کشور های سنگال و مراکش به لیست کشورهای واجد شرایط SDS اضافه خواهند شد. همچنین کشورهایی نظیر هند، چین، ویتنام، فیلیپین و پاکستان نیز، در فهرست این مسیر هستند که دانشجویان آن کشورها می توانند به این مسیر مهاجرت تحصیلی دسترسی داشته باشند.
قرار دادن سنگال و مراکش در این فهرست، عملا از استراتژی دولت فدرال برای جذب فرانسه زبانان حمایت می کند؛ به موجب این استراتژی فرانسه زبانان جوان برای تحصیل در کانادا جذب خواهند شد.  همچنین، قرار بود که بین سال‌های 2019 تا 2024 از کشورهای متنوعی دانشجو و مهاجر جذب شود که با این کار هم این هدف تحقق می یابد.
احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در این خصوص گفته استکه: ”موسسات و آموزشی کانادا با داشتن کیفیت بالا و محیطی سرشار از تنوع قومی و فرهنگی و همچنین وجود فرصت های کاری و اخذ اقامت دائم کانادا برای دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، باعث شده که کانادا گزینه اصلی بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان باشد.”
گفتنی است مسیر مهاجرتی Student Direct Stream (SDS) در سال 2018 افتتاح شده که در همان سال 54,000 دانشجو فارغ التحصیل شد، اقامت دائم گرفتند. لازم به ذکر است که دانشجویان بین‌المللی در کانادا، موقعیت خوبی برای اقدام از طریق اکسپرس اینتری دارند. اکسپرس اینتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کار و تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا) امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.
دانشجویانی که دارای مهارت های زبان فرانسه هستند نیز، امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس اینتری دریافت می کنند. البته سابقه تحصیل یا کار  در کانادا هم امتیاز محسوب می شود و می تواند دانشجویان بین‌المللی را در موقعیت خوبی برای دریافت اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری قرار دهد.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :