امروز ۱۱ فوریه ۲۰۱۴، وزیر دارایی کانادا برنامه بودجه سال ۲۰۱۴ را در مجلس عوام کانادا مطرح نمود. نکته ای که در این بودجه بسیار حایز اهمیت بود، تعطیلی سیستم مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی فدرال برای همیشه بود. سیستم سرمایه گذاری فدرال که از سال ۱۹۸۶ در کانادا افتتاح شده و از آن زما ن تا کنون ۱۳۰ هزارنفر از با استفاده از این سیستم وارد خاک کانادا شده اند که بیشتر نیز شامل متقاضیان از کشورهای چین، هنگ کنگ و تایوان بوده است.

سازمان مهاجرت کانادا روش سرمایه گذاری و کارآفرینی فدرال را از سال ۲۰۱۲ موقتا متوقف نموده بود و ادعا می نمود که قصد نوآوری سیستم پذیرش در این روشها را دارد.

آماری که دولت کانادا به آنها استناد می کند بیانگر آن است که مهاجران سرمایه گذاری در طولانی مدت مالیات به نسبت کمتری در مقایسه با مهاجران حرفه و تخصص پرداخت می کنند و نتیجتا منفعت چندانی برای اقتصاد کانادا ندارند. به گفته وزیر دارایی، در طی ۲۰ سال یک مهاجر سرمایه گذار ۲۰۰ هزار دلار مالیات کمتر از یک متقاضی حرفه و تخصص و ۱۰۰ هزار دلار نیز کمتر از متقاضیان پرستاری خانگی ( Live-in caregiver) پرداخت می کند.

طی آماری که یکی از وکلای مهاجرتی در ونکوور اعلام نموده ۴۵۰۰۰ متقاضی چینی ثروتمند به تنهایی در صف طولانی انتظار مهاجرت سرمایه گذاری فدرال هستند که بعد از بسته شدن این برنامه می بایستی از روش دیگری استفاده کنند.

دولت کانادا همچنین ادعا می کند که تعطیلی این دو روش مهاجرتی و از بین بردن صف انتظار این روشها به دولت این فرصت را خواهد داد تا راههایی جدید را برای جذب صاحبان بیزنس با سابقه پیدا کند. جزییات این تغییرات و راههای جدید به زودی و در طی چند ماه آینده اعلام خواهند شد.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :