استان ساسکاچوان تغییرات در مقررات جذب مهاجر این استان و نیز ظرفیتهای جدید که قرار است از دوم ژانویه ۲۰۱۴ مورد عمل باشد اعلام کرد. اصل مطلب را اینجا می توانید بخوانید.

اصول اعلام شده برای برنامه ریزی سال ۲۰۱۴ این استان به شرح زیر است:

۱- این استان به پرونده های نیروی متخصص اولویت می دهد

۲-  رسیدگی سریعتر و دقیقتر به پرونده ها ی متقاضیان در دستور کار است

۳- دانش زبان با توجه به اهمیتش در کمک به جذب افراد به جامعه و نیز موفقیت اقتصادی به عنوان یک فاکتور کلیدی مورد نظر خواهد بود.

بر این اساس تغییرات به شرح زیر خواهد بود:

۱- درخواستها به صورت آنلاین دریافت می شود. این سیستم آنلاین جدید باعث حذف تاخیر دریافت پرونده از طریق پست و نیز کاغذ بازی اداری می شود و در کوتاه شدن زمان رسیدگی تاثیر دارد.

۲- روشهای نه گانه مهاجرت از طریق برنامه های استان ساسکاچوان در سه روش خلاصه می شود که شامل نیروی متخصص بین المللیInternational Skilled Worker ٬ تجربه ساسکاچوان Saskatchewan Experience و نیز کارآفرین و مزرعه Entrepreneur and Farm خواهد بود. این تغییرات در هت افزایش بهره وری برنامه ها صورت گرفته است.

برنامه نیروی متخصص بین المللی برای جذب نیروی کار متخصصی است که مایلند برای کار و زندگی به ساسکاچوان بیایند. این برنامه استان را قادر می سازد که افراد با استعداد و تحصیل کرده با تجربه و زبان آموخته که توان موفقیت و رشد اقتصادی در استان را دارند جذب کند. برای این منظور معیارهای زیر مورد نظر است:

– سیستم امتیاز بندی بر پیشنهاد شغل٬ تحصیلات٬ تجربه کار٬ دانش زبان و ارتباط فامیلی در استان  تمرکز دارد.

– تعداد امتیاز در نظر گرفته شده برای داشتن فامیل از برنامه پیش بالاتر رفته است و افراد ۲۰٪ امتیاز را می توانند از این فاکتور بدست آورند.

– سطح دانش زبان دست کم باید CLB ۴ باشد هر چند که سطح مورد نظر کارفرما در مواردی که تعیین شده باشد ملاک حداقل سطح مورد قبول زبان خواهد بود.

– در مورد متقاضیانی که شغل آنها نیازمند مجوز است باید گواهی صلاحیت شغلی را از این استان گرفته باشند.

– متقاضیانی که پیشنهاد شغل از یک کارفرمای ساسکاچوانی ندارند لازم است مدارک دال بر داشتن پول کافی برای استقرار در این استان ارایه کنند و settlement Plan نیز ارایه کنند.

– این استان تنها ۲۵۰ درخواست از افرادی که پیشنهاد شغل ندارند در سال ۲۰۱۴ می پذیرد آن هم در رشته هایی که نیاز بالایی در این استان به آنها وجود دارد. این مشاغل باید سطح جذب کارگر آنها بر اساس  Saskatchewan’s Detailed Occupational Outlook (۲۰۱۳-۲۰۱۷) خوب و یا قابل قبول باشد.

– تمرکز برنامه بر جذب بهترین افراد با قابلیت بالای جذب در بازار کار استان است بنابراین فاکتورهای مختلف از جله سن و تحصیلات و … در نظر گرفته می شود.

– دستورالعمل این برنامه روز ۳۱ دسامبر روی وب سایت اداره مهاجرت ساسکاچوان قرار می گیرد.

برنامه تجربه ساسکاچوانی برای جذب کارکنان خارجی است که در ای استان زندگی می کنند که شامل افراد زیر است:

– کسانی که هم اکنون با ویزای کار در ساسکاچوان هستند که بر اساس همان قانون پیشین در مورد آنها عمل می شود

– کسانی که در حوزه بهداشت شاغلند در استان ساسکاچوان که قانون قبل بدون تغییر اعمال می شود.

– راننده کامیون که مانند قانون قبل در سال ۲۰۱۴ با آنها رفتار می شود

– دانشجویان که تغییراتی در مورد آنها نسبت به قبل وجود دارد. دو برنامه ویزای کار پس از فراغت و نیز برنامه دانشجویان فوق لیساس و دکتری با هم ادغام شده و برنامه دانشجویی خوانده می شود. دانشجویان فارغ التحصیل این استان در صورتی امکان اقدام دارند که پیشنهاد شغل در یکی از مشاغل رده A, B یا ۰ جدول NOC داشته باشند. در مورد فنی و حرفه ایها این مشاغل باید حتما نیازمند دیپلم به بالا باشند. دانش آموختگان استانهای دیگر هم به شرط داشتن پیشنهاد شغل در این استان مانند شرایط بند قبل می توانند اقدام کنند به شرط اینکه دست کم دو سال سابقه کار در این استان داشته باشند.

در سال ۲۰۱۴تعداد ۱۵۰ ظرفیت به دانشجویان ساسکاچوانی اضافه ی شود و ۲۵۰ درخواست هم از دانشجویان خارج از استان پذیرفته می شود.

برنامه کارآفرین و مزرعه  شامل سه برنامه خواهد بود. کارآفرینان٬ مزرعه داران و کشاورزان جوان.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :