روز چهارشنبه 10 آپریل 2019 تغییرات جدیدی در ویزاهای اسکیل ورکر استرالیا اعلام شده است. این تغییرات جدید از تاریخ 16 نوامبر 2019 در بخش ویزاهای اسکیل ورکر لحاظ خواهد شد. در ادامه تغییرات شرح خواهیم داد:
در جدیدترین اصلاحات آمده است که از تاریخ 16 نوامبر 2019، ویزای 489 حذف خواهد شد و ویزای 491 یا به اصطلاح skill work regional جایگزین آن خواهد شد. تا قبل از این، ویزای 489 برای این بخش بود که با شرط 2 سال زندگی در مناطق رجینال (مناطق کم جمعیت تر) برای مهاجران فراهم بود؛ که متقاضی می‌بایست از این 2 سال، یک سال را زندگی و یک سال دیگر آن را کار کنند.
شایان ذکر است که از تاریخ 16 نوامبر 2019، مناطق رجینال شامل تمام استرالیا بجز سیدنی، ملبورن، بریزبن، گلدکوست و پرت می‌باشد.
بعد از آن مهاجران می توانستند برای ویزای 887 که یک ویزای اقامت دائم استرالیا است اقدام کنند. همچنین تغییر دیگری که در این اصلاحات آمده، تبدیل ویزای 887 به 191 از تاریخ 16 نوامبر 2019 می‌باشد.
جالب است بدانید که برای سال 2020 میلادی، 14,000 ویزای جدید در نظر گرفته شده است.
در ادامه تغییرات، ویزای دیگری که در مناطق رجینال قابل اخذ بود با آن Employee Sponsor و با شماره 187، که به 494 تغییر پیدا کرده است. از شروط این ویزا نیز آمده است که فرد باید در آن محل کار کند و بعد از مدتی می تواند اقامت دائم خود بگیرد. محدودیت نفرات در این ویزا 9,000 نفر است و فرد مورد نظر برخلاف ویزای قبلی که Point Test بود، باید یک کارفرما پیدا کند.
اما چیزی که در واقع خبر خوبی است شرایطی است که Point Test را تغییر داده است. Point Test برای ویزاهای مهارتی به این صورت است که شما باید حداقل 65 امتیاز کسب کنید که براساس سن،مدرک تحصیلی،مهارت و سابقه کار، مدرک زبان و چیزهای دیگر است.
همچنین از این به بعد ایالت ها، 15 امتیاز برای کسانی که در ایالت زندگی می کند یا Family Member در مناطق رجینال دارند، اختصاص می دهد. یعنی اگر فامیلی در این مناطق دارید مثل عمو،خاله،عمه،پدر و مادر و… که در مناطق رجینال استرالیا ساکن هستند می توانید از طریق آنها 15 امتیاز کسب کنید.
و مورد بعد این است که امتیازی که قبلا برای همسر 5 امتیاز بود، حالا به 10 امتیاز افزایش پیدا  کرده است؛ یعنی اگر همسر شما دارای مدرک تحصیلی مورد نیاز استرالیا باشد و همچنین این مدرک ارزیابی شده باشد، 10 امتیاز دیگر نیز، به شما تعلق خواهد گرفت. همچنین افرادی که مجرد هستند نیز، 10 امتیاز دریافت می‌کنند. اداره مهاجرت استرالیا در واقع زوج هایی را که همسران آنها دارای مهارت باشند را تشویق به مهاجرت می‌کند. یعنی ترجیح اداره مهاجرت به این است که یا زوج باشند و همسرشان هم دارای مهارت باشد و یا اینکه فرد مجرد باشد و همسری نداشته باشد. البته لازم به ذکر است که متقاضیانی که همسر آنها دارای مدرک تحصیلی مورد نیاز استرالیا نیست ولی دارای مدرک زبان آیلتس با نمره 6 است نیز، 5 امتیاز به دست می‌آورند.
نکته دیگر برای کسانی است که در رشته های علوم پایه (Science)، تکنولوژی، مهندسی (Engineering) و ریاضیات (Mathematics) در مقطع فوق لیسانس پژوهشی و دکترا در استرالیا تحصیل کرده اند نیز، به جای 5 امتیاز، 10 امتیاز در نظر گرفته می شود. بنابراین تغییر جدیدی که اعلام شده بیشتر در زمینه امتیاز بندی است.
برای Point Test ویزا ها که می تواند ویزاهای فعلی و آینده باشد، وقتی که فرد EOI را پر می کند اداره مهاجرت استرالیا اولویت ها را در نظر می گیرد.
اولویت های جدید اداره مهاجرت استرالیا برای ویزاهای POINT TEST
در اولویت بندی جدید اگر گروه اول را در نظر بگیرد گروه دوم بررسی نمی شود و اگر گروه دوم بررسی شود گروه سوم در نظر گرفته نمی شود که شرایط برای متقاضیان سخت تر است. اما این اولویت ها چه هستند؟

  • اولویت اول متقاضیانی هستند که یا مدرک تحصیلی همسرشان جزء رشته های مورد نیاز استرالیا می‌باشد و یا افرادی که به مجرد هستند.
  • اولویت دوم متقاضیانی هستند که همسری دارند که نمره آیلتس 6 دارد.
  • اولویت سوم هم اشخاصی هستند که متاهل هستند و همسر آنها در هیچ کدام از دسته های اول و دوم قرار ندارد.

متاسفانه با اجرایی شدن این موارد، شرایط برای زوج هایی که مدرک تحصیلی همسرشان در لیست رشته های مورد نیاز استرالیا نیست سخت‌تر می شود که ممکن است در لیست بررسی هم قرار نگیرند.
به طور مثال شخصی که ویزای 489 دارد، کماکان می تواند مسیر اقامت دائم برای 887 را ادامه دهد و کسی که ویزای 187 را دارد و تا قبل از 16 نوامبر 2019 اپلای می کند تغییری در وضعیت او ایجاد نخواهد شد.
در واقع این تغییرات بیشتر برای ویزاهای 491 است. ولی برای ویزاهای 189،190،481 فعلی نیز بررسی خواهد شد. تغییرات امتیاز بندی ها در واقع بدون هیچ برتری خاصی فقط بر مبنای مجرد و یا متاهل بودن متقاضی است.
این ویزاهای رجینال از 16 نوامبر 2019 شروع خواهند شد. تعریف رجینال ها براساس Post Code تعریف می شوند.
خبر خوب دیگر این است که افرادی که ویزای رجینال می گیرند، می‌توانند بین مناطق رجینال جا به جا شوند؛ هرچند که در ابتدا باید از ایالت مورد نظر اجازه بگیرند.
ویزاهای جدید 491 به مدت زمان 5 سال افزایش پیدا کرده‌اند ولی ویزای 489 قبلی، 4 ساله بود که در آن فرد می‌بایست 2 سال در مناطق رجینال زندگی می کرد و از این دو سال یک سال آن را کار می کرد که در ویزای جدید 491 این مدت به سه سال افزایش پیدا کرده است که متقاضی باید حداقل یک زندگی و 2 سال در این مناطق کار کند. مدت زمان این ویزا بیشتر است و فرصت کار بیشتری را می دهد و اگر شرایط آن را داشته باشید به ویزای اقامت دائم 191 خواهد شد.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :