در تاریخ ۳۱ می 2019 ایالت آنتاریو کانادا پذیرش اولویت های سرمایه ی انسانی را برگزار کرد و طی آن برای بیش از ۱۰۰۰ متقاضی اکسپرس اینتری که در ناک ۱۰ شغلی مختلف دارای سابقه کار هستند دعوتنامه صادر کرد. در این دوره از پذیرش مجموعاً ۱۰۷۲ دعوتنامه صادر شد تا متقاضیان اکسپرس اینتری بتوانند درخواست خود را برای انتخاب شدن از طرف استان آنتاریو و سپس اقامت دائم کانادا ارائه کنند. این متقاضیان علاوه بر داشتن امتیاز بین ۴۳۹ تا ۴۶۹ در سیستم جامع رتبه بندی، واجد شرایط دیگر این ایالت نیز بوده‌اند.
این ایالت نیز مانند اکثر استان های کانادا برنامه مهاجرت استانی دارد و بر اساس نیازهای بازار کار، از آن برای انتخاب متقاضیان اقامت دائم استفاده می کند.
مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی که متعلق به برنامه مهاجرت استانی آنتاریو می باشد، به این استان اجازه می دهد تا از صف انتظار اکسپرس اینتری کانادا به دنبال متقاضیانی بگردد که واجد شرایط استانی و فدرال این مسیر مهاجرتی هستند و از آنها برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان آنتاریو و سپس اقامت دائم کانادا دعوت می کند.
متقاضیانی که از ایالت آنتاریو دعوتنامه دریافت می کنند، علاوه بر امتیازات فعلی خود در سیستم جامع رتبه بندی، ۶۰۰ امتیاز اضافی نیز دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در دور بعدی پذیرش، به طور قطع برای آنها دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر خواهد شد.
نخستین گام برای انتخاب شدن از طرف مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی که متعلق به برنامه مهاجرت استانی آنتاریو است، ورود در صف انتظار اکسپرس اینتری می‌باشد.
این پذیرش، دومین پذیرش مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی کانادا در سال ۲۰۱۹ است که تا کنون مجموعاً ۲۵۶۵ ابراز علاقه‌مندی (Notification of Interest) یا NOI برای متقاضیان اکسپرس اینتری صادر کرده است.
این نخستین بار بود که برنامه مهاجرت استانی آنتاریو برای شاغلین در فهرست خاصی از مشاغل دعوتنامه صادر کرده است. پیش از فقط از شاغلین در بخش فناوری اطلاعات (IT) دعوت شده بود. این انعطاف پذیری، حاکی از این است که این برنامه مهاجرت استانی می‌تواند مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی را با نیازهای بازار کار و اولویت های توسعه اقتصادی خود منطبق کند و به نیازهای کارفرمایان پاسخگویی بیشتر داشته باشد.
پذیرش ۳۱ می از آن دسته از پذیرش هایی بود که برای متقاضیانی که در مشاغل مختلف دارای سابقه کار بوده‌اند دعوتنامه صادر کرده است. این مشاغل به شرح زیر هستند:‌

  • NOC 0114: سایر مدیران خدمات اداری
  • NOC 0601: مدیران فروش شرکتی
  • NOC 1122: مشاغل حرفه ای در مشاوره ی مدیریت کسب و کار
  • NOC 0124: مدیران تبلیغات، بازاریابی و روابط غمومی
  • NOC 0621: مدیران خرده فروشی و عمده فروشی
  • NOC 1111: حسابرسان و حسابداران مالی
  • NOC 3012: پرستاران عادی دوره دیده و پرستاران دوره دیده بخش روانپزشکی
  • NOC 0111: مدیران مالی
  • NOC 1114: سایر ماموران مالی
  • NOC 0651: مدیران خدمات شخصی و مشتری

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :