ایالت پرنس ادوارد آیلند کانادا در پذیرش تاریخ 20 جون 2019 خود، از 113 متقاضی مهاجرت کاری‌ای که برای دعوتنامه استانی به منظور دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کرده بودند، دعوت به عمل آورد. از این تعداد دعوتنامه، 106 متقاضی در دسته های اکسپرس اینتری و Labour Impact حضور داشتند. البته برنامه مهاجرت استانی پرنس ادوارد ایلند (PEI PNP) مشخصاً اعلام نکرده است که از چه تعداد متقاضی اکسپرس اینتری در این پذیرش دعوت کرده است.
همچنین این ایالت، 7 دعوتنامه برای متقاضیان  Business Impact صادر نموده است که پایین ترین امتیاز متقاضی این دسته 112 بوده است. گفتنی است Business Impact: Work Permit Stream مختص افرادی است که علاقه مند به راه اندازی و اداره کسب و کار در استان پرنس ادوارد آیلند هستند.
برنامه مهاجرتی ایالت پرنس ادوارد آیلند بخشی از برنامه مهاجرت استانی کانادا است که به این استان اجازه می دهد سالانه تعداد معینی متقاضی مهاجرت کاری را برای اقامت دائم انتخاب کند. همچنین، برنامه مهاجرت استانی پرنس ادوارد آیلند دارای یک دسته اکسپرس اینتری است که با سیستم اکسپرس اینتری فدرال مرتبط است.
متقاضیان اکسپرس اینتری‌ برای اینکه از سمت استان پرنس ادوارد آیلند انتخاب شوند، باید ابتدا به طور جداگانه تمایل خود را به برنامه مهاجرت استانی پرنس ادوارد آیلند اعلام کنند. متقاضیانی که طرف استان انتخاب شوند و دعوتنامه استانی دریافت کنند، ۶۰۰ امتیاز اضافی در مجموع امتیازات اکسپرس اینتری خود دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس اینتری حتماً برای آنها دعوتنامه صادر خواهد شد.
پروفایل ها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی و رتبه بندی می شود. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.
استان پریس ادوارد آیلند از متقاضیانی که از طرف کارفرمایان این استان پیشنهاد شغل ندارند هم، استقبال می کند؛ در عین حال، اعلام کرده است که اولویت را به افرادی می دهد که در حال حاضر در این استان مشغول  به کار و زندگی هستند.
دسته Labour Impact با اکسپرس اینتری مرتبط نیست و به سه مسیر مهاجرتی مبتنی بر ابراز علاقه‌مندی (EOI) مرتبط است: اسکلید ورکرز (در استان پرنس ادوارد آیلند و کانادا)، فارغ التحصیلان بین‌المللی و کارگران خارجی (Critical Workers). متقاضیان این مسیرهای مهاجرتی باید علاوه بر داشتن معیارهای دیگر، از طرف یک کارفرمای داخل این استان پیشنهاد کار تمام وقت بلند مدت داشته باشند.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :