دولت کانادا از استراتژی 5 ساله جدیدی برای دانشجویان بین‌المللی به جهت ایجاد تنوع، روابط بین‌المللی و نوآوری بیشتر رونمایی کرد.
بر اساس استراتژی جدید دولت فدرال کانادا که در همین هفته اخیر منتشر شده حضور پر رنگ دانشجویان بین‌المللی در کانادا احساس می‌شود، با توجه به اینکه حضور 570 هزار فرد دارای ویزای دانشجویی در کانادا باعث افزودن مبلغ 21 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا از سال 2019 شده است.
هدف اصلی استراتژی جدید 148 میلیون دلاری، افزایش تنوع در کشور های مبدا دانشجویان بین‌المللی است. این کشور تقریباً 30 میلیون دلار تعهد داده است تا برای استخدام در این حوزه اقدامات لازم را به عمل آوررد.
جالب است بدانید که بیش از 50 درصد از دانشجویان بین‌المللی حاضر در کانادا از کشور های چین و هند می‌آیند، و آنها در شهرهای بزرگی مانند کلگری، تورنتو و ونکوور متمرکز شده اند. استراتژی استخدامی، کشورهای مکزیک، کلمبیا، برزیل، ویتنام، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مراکش، ترکیه، فرانسه و اکراین را هدف قرار می‌دهد.
همچنین هدف دیگر این استراتژی تنوع بخشیدن به محل های تحصیل دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌باشد، بنابراین دانشجویان با استعداد خارجی به محل‌هایی خواهند رفت که معمولا کمتر از مراکز بزرگ شهری مهاجر دریافت می‌کنند.
کانادا دارای دانشگاه‌های مطرح جهانی‌ای همچون مک گیل در منترآل و دانشگاه تورنتو است که هردو آنها بسیار در بین دانشجویان بین‌المللی طرفدار دارند. به علاوه دانشگاه‌های کوچکی مانند دانشگاه لثبریج در آلبرتا یا تامپسون ریورز در بریتیش کلمبیا نیز، میتوانند گزینه های جذابی برای افرادی که می‌خواهند صمیمیت بیشتری در دوره تحصیلی خود تجربه کنند می‌باشند.
آقای James Carr، وزیر تنوع تجارت بین‌المللی کانادا گفته است که: “دانشجویان بین‌المللی می‌توانند باعث تحریک نوآوری و توسعه شایستگی‌های بین فرهنگی باشند” همچنین ایشان در ادامه ذکر کرده‌اند که: “اگر دانشجویان تصمیم به مهاجرت به کانادا را بگیرند، این موضوع باعث مشارکت آنها در توسعه اقتصادی کانادا می‌شود. همچنین کسانی که بعد از تحصیل در کانادا به کشور خود بازمیگردند، تبدیل به سفرای مادام‌العمر کشور کانادا و ارزش‌های این کشور می‌شوند.”
عنصری دیگر از استراتژی دانشجویان بین‌المللی کانادا سرمایه‌گذاری مبلغی به حدود 100 میلیون دلار کانادا بر روی دانشجویان کانادایی‌ای می‌باشد که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند؛ این پروژه برای افرادیست که از این قبیل مزایا منع شده شده‌اند، مانند مردم محلی، افراد کم درآمد و مردم دارای معلولیت.
آقای احمد حسن وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در بیانیه‌ای در خصوص استراتژی دانشجویان بین‌المللی گفته است که: “دانشجویان بین‌المللی معمولا مناسب‌ترین کاندیدها برای دریافت اقامت دائم کانادا می‌باشند.”
این استراتژی مبتنی بر ویژگی هایی است که کانادا را به مقصد مورد نظر دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است؛ مانند وجود مدارس و برنامه های تحصیلی متفاوت، هردو به زبان های انگلیسی و فرانسوی؛ و همچنین جوامعی متنوع و خون گرم با کیفیت زندگی بالا، و فرصت‌هایی جدید برای شروع کار و در ادامه دریافت اقامت دائم کانادا.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :