مدل کار دانمارکی طوری ساخته و پرداخته شده است که تضمین کننده 2 عنصر حیاتی در کار باشد :
1. انعطاف پذیری     2. امنیت کاری

تلفیق این 2 عنصر باعث به وجود آمدن مدلی کارآمد و پایدار می شود که شرایط کاری را تا سرحد امکان تسهیل و بازده آن را بالا می برد . مدل کار دانمارکی در دنیا به  خاطر همین دو ویژگی یعنی امنیت و انعطاف زبانزد است و تلفیق این دو است که مفهوم جدیدی از کار به وجود آورده است .

مفهومی که از دل یک رفاه دولتی و اجتماعی در دانمارک بیرون می آید این رفاه دولتی است که در سطح اجتماع و کار ، یک سیستم کاری منعطف با امنیت اجتماعی برای تمامی کارگران فراهم آورده است . در این میان نباید این نکته مهم را فراموش کرد که هرچقدر رفاه و امنیت نیروی کار بیشتر باشد ثبات بازار کار نیز به همان میزان افزایش چشم گیری خواهد داشت چرا که غالب مشکلات بازار کار توسط خود کارفرمایان و کارگران حل و فصل می شود و نه قوانین کاری.

بالانس زندگی وکار :

فرهنگ کار در دانمارک بر پایه مسئولیت پذیری اشخاص و همکاری فی مابین آن هاست .

همگان تشویق به ابراز ایده های کاری خود می شوند و در عین حال که جوِ محیط کار حرفه ای است صمیمیت کار بین افراد نیز بسیار پر رنگ تر است .پس از اندک زمانی از شروع کار خود ، پی خواهید برد که هم فرهنگ کاری و هم قوانین و تنظیمات حاکم بر آن در بازار کار دانمارک در این جهت است که همواره تامین کننده تعادل بین کار و زندگی شخصی و خانوادگی شما باشد چرا که تعادل بین کار و زندگی در زمره ی مهمترین مسائل برای نیروی کار در دانمارک است . شاید این یکی از موارد مهمی است که باعث شده تا دانمارکی ها را به عنوان شادترین ملت دنیا بشناسند.

پس دانمارکی کار کنید تا دانمارکی هم زندگی کنید

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :