پذیرش جدید ایالت آنتاریو کانادا از شاغلان بخش تکنولوژی یا به اصطلاح Tech Draw در سیستم اکسپرس اینتری کانادا، در تاریخ 1 آگوست 2019 با حداقل امتیاز 435، برای 1773 متقاضی که در یکی از شش شغل مربوط به فناوری اطلاعات و تکنولوژی سابقه کار داشتند صورت گرفت.
این دومین پذیرش این ایالت از متقاضیان بخش تکنولوژی اکسپرس اینتری بود که پیش از این در اول ماه جولای اولین Tech Draw برگزار شد و تا به حال جمعاً 3396 متقاضی اکسپرس اینتری از این طریق دعوتنامه دریافت کرده اند.
ایالت آنتاریو خانه چندین مرکز تکنولوژی کانادا می‌باشد، به خصوص مراکزی که در شهرهای تورنتو، اتاوا و واترلو هستند. جالب است بدانید که بر اساس گزارش سازمان CBRE در سال 2017 فقط کمپانی های تکنولوژی در تورنتو به تنهایی بیش از کل منتطقه ساحلی سن فرانسیسکو، موقعیت شغلی ایجاد کرده‌اند. همچنین بر اساس آخرین گزارشات، بیش از 80 هزار شغل در زمینه تکنولوژی در ایالت آنتاریو کانادا در پنج سال گذشته ایجاد شده شد.
قدم اول: ورود به صف انتظار اکسپرس اینتری
متقاضیان شاغل در بخش تکنولوژی و کامپیوتر، چنانچه مایل باشند در این نوع پذیرش ها پذیرفته شوند، باید در گام نخست پروفایل معتبر خود را در بخش های Federal Skilled Worker Class، Federal Skilled Trades Class و یا Canadian Experience Class ثبت کنند؛ تمامی این دسته ها توسط سیستم اکسپرس اینتری فدرال کانادا مدیریت می شوند. لازم به ذکر است که داشتن پیشنهاد شغلی توسط کارفرمای آنتاریویی الزامی نیست.
همه متقاضیان بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، سابقه کار و تسلط بر زبان های انگلیسی یا فرانسه در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز کسب می کنند. متقاضیانی هم که از طرف استان انتخاب شوند 600 امتیاز اضافی علاوه بر امتیازات فعلی خود در سیستم جامع رتبه بندی، کسب خواهند کرد.
فرایند و شرایط پذیرش های مختص تکنولوژی (Tech Draws)
برنامه مهاجرت استانی آنتاریو از مسیر اولویت های سرمایه انسانی برای جستجو در صف انتظار اکسپرس اینتری و پیدا کردن متقاضیانی که واجد شرایط و معیارهای خاص فدرال و استانی هستند استفاده می کند. برنامه مهاجرت استانی آنتاریو در صف انتظار اکسپرس اینتری به دنبال متقاضیان واجد شرایطی که در یکی از شش شغل زیر دارای سابقه کار هستند می گردد:

  • طراحان و توسعه دهندگان نرم افزار – NOC 2173
  • برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های اینترکتیو – NOC 2174
  • مهندسان کامپیوتر – NOC 2147
  • طراحان و توسعه دهندگان وب – NOC 2175
  • تحلیلگران سامانه داده ها و مدیران دیتا – NOC 2172
  • مدیران سیستم های اطلاعات و کامپیوتر – NOC 0213

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :