روش مهاجرت کارکنان ماهر به استان ساسکچوان SINP International Skilled Workers برای افرادی است که به واسطه مهارت های خود تصمیم دارند در استان ساسکچوان Saskatchewan کشور کانادا کار و زندگی کنند. استان ساسکچوان یکی از استان های ثروتمند کاناداست. ثروت این استان به واسطه منابع مختلف از جمله نفت و گاز، پتاس، اورانیوم، جنگل و الماس است. این استان همچنین در زمینه کشاورزی و دامداری بسیار فعال است. جمعیت ساسکچوان حدود یک میلیون نفر است در حالیکه وسعت آن تقریبا دو برابر کشور آلمان می باشد. با این حساب ساسکچوان به شدت نیازمند افزایش جمعیت خود است و روش مهاجرت کارکنان ماهر به این استان، یکی از روش هایی است که به کمک آن امکان افزایش جمعیت این استان فراهم می شود. هوای ساسکچوان سرد و نسبتاً خشک است. دو شهر اصلی این استان ریجاینا Regina مرکز استان و سسکتون Saskatoon، هر یک بین  ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

چه کسانی می توانند برای مهاجرت به استان ساسکچوان از طریق روش کارکنان ماهر اقدام کنند؟

برای اقدام از روش کارکنان ماهر ساسکچوان که از ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی (حدود نیمه دی ماه ۱۳۹۲) آغاز می شود، باید شرایط زیر را داشته باشید:

یا خارج از کانادا زندگی کنید یا اگر در داخل کانادا حضور دارید، حضور شما قانونی باشد (مثلا با ویزای تحصیلی یا کار معتبر در کانادا حضور داشته باشید)
از مجموع ۱۰۰ امتیاز این روش مهاجرت حداقل ۶۰ امتیاز کسب کنید.
در زمینه کاری که اقدام می کنید، در ۱۰ سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار داشته باشید. همچنین اگر از کارفرمایان ساسکچوانی دعوتنامه شغلی ندارید، لازم است حداقل یک سال سابقه کار شما مطابق رشته تحصیلی تان باشد.
نمره زبان انگلیسی یا فرانسه شما باید حداقل برابر CLB 4 باشد.
لازم است یا از یک کافرمای ساسکچوان دعوتنامه شغلی معتبر ارائه کنید، یا آنکه همه شرایط زیر را داشته باشید:سطح تحصیلی شما باید با طبقه بندی های شغلی سطح ۰ یا A یا B هماهنگی داشته باشد.
باید حداقل یک سال تحصیلات عالی داشته باشید (این تحصیلات عالی باید معادل حداقل یک سال تحصیلات عالی در کانادا باشد). لازم است تحصیلات عالی شما منجر به یک مدرک معتبر (نظیر فوق دیپلم، کارشناسی و …) شده باشد.
شغل شما در فهرست مشاغل مورد نیاز استان ساسکچوان باشد.
اگر شغل شما به گونه ایست که نیاز به مجوز کاری در کانادا داشته باشد، لازم است از سازمان های مرتبط در ساسکچوان مجوز بگیرید.
باید ثابت کنید که منابع مالی کافی برای زندگی در ساسکچوان را دارید. همچنین لازم است طرح زندگی Settlment Plan در ساسکچوان ارائه کنید.
نکته مهم: دقت کنید که برای سال ۲۰۱۴ تنها ۲۵۰ پرونده بدون داشتن دعوتنامه شغلی پذیرفته خواهد شد. نظر به آنکه پذیرش از دوم ژانویه ۲۰۱۴ آغاز می شود، به احتمال قوی ظرفیت ها تا پایان ماه ژانویه و چه بسا زودتر تکمیل خواهد شد.

نحوه محاسبه امتیازات چگونه است؟

موارد امتیاز بندی به شرح زیر است:

تحصیلات – حداکثر ۲۳ امتیاز
سابقه کار – حداکثر ۱۵ امتیاز
زبان انگلیسی یا فرانسه – حداکثر ۲۰ امتیاز
سن – حداکثر ۱۲ امتیاز
ارتباط با سسکچوان (داشتن دعوت به کار، سابقه کار در استان و …) – حداکثر ۳۰ امتیاز
چه کسانی نمی توانند از این روش برای مهاجرت اقدام کنند؟

افراد زیر نمی توانند برای روش مهاجرت کارکنان ماهر ساسکچوان اقدام کنند.

کسانی که در کانادا حضور دارند و تقاضای پ..ن….ا…ه.ن.د.گ.ی داده اند.
کسانی که در مشاغل مرتبط با پزشکی در استان ساسکچوان مشغول به کار هستند.
کسانی که نتوانند همه مدارک لازم را به استان تحویل بدهند.
کسانی که نتوانند امتیاز لازم را کسب کنند.
کسانی که مدارک آنها بعد از تکمیل ظرفیت به دست اداره مهاجرت استان برسد.
کسانی که نتوانند ثابت کنند که واقعا قصد زندگی و کار در استان ساسکچوان را دارند.
کسانی که برای مهاجرت خود به استان ساسکچوان دروغ بگویند یا واقعیت را پنهان کنند.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :