از زمان رونمایی از پورتال Arrima توسط ایالت کبک کانادا تا به حال، سه پذیرش از طریق این پورتال برگزار شده است که طی آنها مجموعاً از 1394 متقاضی دعوت شده‌ تا تقاضای خود را برای دریافت گواهی انتخاب کبک یا CSQ ارائه نمایند.

سومین پذیرش اسکیلد ورکر کبک از سیستم آریما در آگوست 2019
در جدیدترین خبر اعلام شده توسط وزارت مهاجرت کبک، تعداد متقاضیان و نوع پروفایل آنها نیز اعلام شده است. جدیدترین پذیرش در تاریخ 19 آگوست برگزار شد و طی آن برای 444 متقاضی که دارای پروفایل Expression of Interest و پیشنهاد شغل معتبر بودند دعوتنامه صادر شد. کبک همچنین برای افرادی نظیر دیپلمات ها و نمایندگان سازمان های بین دولتی مانند سازمان ملل که می بایست ماموریت های کاری در کبک انجام دهند طی این پذیرش دعوتنامه صادر کرده است.
اولین پذیرش این سیستم در تاریخ 4 جولای 2019 برگزار شده و طی آن 691 دعوتنامه برای متقاضیان واجد شرایط صادر شد.

متقاضیان اسکیلد ورکر کبک به صورت کلی باید دارای یکی از شرایط زیر باشند:

  • متقاضیانی که درخواستشان برای گواهی انتخاب کبک در 16 جون 2019 به پایان رسیده است و هنگام ارائه درخواست در کبک اقامت موقت داشته اند؛ یا
  • متقاضیانی که درخواستشان برای گواهی انتخاب کبک در 16 جون 2019 به پایان رسیده است و هنگام ارائه درخواست در کبک مشغول تحصیل و کار بوده اند.
  • متقاضیانی که دارای پروفایل Arrima بوده و قبل از 17 دسامبر سال جاری Expression of Interest خود را به وزارت مهاجرت کبک ارائه داده‌اند.

گفتنی است افرادی که دعوتنامه دریافت کرده اند 60 روز فرصت دارند تا درخواست کامل خود را برای گواهی انتخاب کبک یا Certificat de sélection du Québec ارائه کنند. سپتامبر 2018 بود که کبک از سیستم Arrima برای مدیریت بانک متقاضیان برنامه اسکیلد ورکر کبک یاQSWP رونمایی کرد. متقاضیان از Arrima برای ایجاد پروفایل Expression of Interest استفاده می کنند و سپس آن پروفایل به بانک متقاضیان QSWP ارائه می شود.
تاریخ 16 جون 2019 روزی است که اصلاحات ایجاد شده در قوانین مهاجرت کبک به تصویب رسید و طی آن درخواست 16 هزار متقاضی مهاجرت از طریق برنامه اسکیلد ورکر لغو شد. همه درخواست های لغو شده قبل از رونمایی از سیستم Arrima ارائه شده اند؛ وزیر مهاجرت کبک سیستم Arrima را با نیازهای بازار کار کبک متناسب تر می داند.
متقاضیانی که در هر یک از این دو دسته اولویت بندی شده‌ای قرار دارند که درخواستشان لغو شده است، و هنوز پروفایل Arrima ایجاد نکرده اند چنانچه مایل هستند برای دریافت گواهی انتخاب کبک یا به اختصار CSQ در نظر گرفته شوند تا 16 دسامبر 2019 فرصت دارند پروفایل خود را در Arrima بسازند. وزیر مهاجرت کبک گفته است که از الان تا 16 ژانویه 2020 برای متقاضیان اولویت بندی شده ذکر شده چندین دور صدور دعوتنامه برگزار خواهد شد.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :