در تازه‌ترین پذیرش ایالت مانیتوبا کانادا در تاریخ 15 فوریه 2019 از از 444 متقاضی دعوتنامه استانی توسط سیستم ابراز علاقه‌مندی (EOI) واجد شرایط اسکیلد ورکر و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی جهت اقدام برای اقامت دائم کانادا دعوت بعمل آورده شد.

با این دوره از برداشت این استان، مجموعاً 1526 متقاضی مهاجرت در سال 2019 جهت اقدام برای دعوتنامه استانی برای اقامت دائم کانادا دعوت شده‌اند.

جالب است بدانید که اکثریت جریان های مهاجرتی مانیتوبا بر مبنای سیستم ابراز علاقه‌مندی (EOI) عمل می کنند. اولین قدم جهت اقدام از این سیستم، ساخت و تکمیل یک پروفایل EOI است که در این سیستم به متقاضیان بر اساس سابقه کاری، مدارک تحصیلی، مهارت در دو زبان رسمی کانادا (فرانسه و انگلیسی) و مواردی دیگر امتیاز داده میشود که با توجه امتیازات افراد، برترین متقاضیان دعوتنامه به اپلای از این استان دریافت می کنند.

کارگران ماهر خارجی
در پذیرش ۱۵ فوریه مجموعا ۲۶۸ دعوتنامه برای دو گروه از متقاضیانی که در دسته کارگران ماهر خارجی بودند صادر شد. پایین ترین امتیاز متعلق به یک متقاضی با عدد ۵۷۰ بوده است. اولین گروه از متقاضیانی تشکیل شده بود که در سیستم اکسپرس اینتری فدرال دارای پروفایل بودند؛ گفتنی است سیستم اکسپرس اینتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگران ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و افراد با تجربه کار کانادایی از سراسر جهان بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند.
متقاضیان اکسپرس اینتری برای اینکه از طرف ایالت مانیتوبا در نظر گرفته شوند باید ابتدا به طور جداگانه تمایل خود را به برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا اعلام کنند. آن دسته از متقاضیان اکسپرس اینتری که توصیه نامه دریافت می کنند و برای دعوتنامه استانی تقاضا ارائه می کنند ۶۰۰ امتیاز اضافی در مجموع امتیازات اکسپرس اینتری دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس اینتری حتماً برای آنها دعوتنامه صادر خواهد شد.
متقاضیان اکسپرس اینتری که در تاریخ ۱۵ فوریه از طرف مانیتوبا توصیه نامه جهت تقاضا یا LAA دریافت کرده اند می بایست ID اکسپرس اینتری معتبر و کد راستی آزمایی جویای کار و نیز در یکی از مشاغل مورد نیاز استان مانیتوبا حداقل شش ماه سابقه کار داشته باشند.
گروه دوم متقاضیان دسته کارگر ماهر خارجی دارای شرایط زیر بوده‌اند:

  • یکی از اعضای خانواده درجه یک آنها در مانیتوبا ساکن باشد و یا در این استان قبلا تحصیل کرده باشند.
  • در یکی از حرفه هایی که در فهرست مشاغل مورد نیاز مانیتوبا اعلام شده اند حداقل شش ماه سابقه کار داشته باشند.
  • نمره زبان آنها حد اقل CLB/NCLC 5 مگر اینکه سابقه کار آنها در شغلی است که نیازمند پروانه و مجوز است که در آن صورت باید حد اقل نمره زبانشان CLB/NCLC is 7 باشد.

مسیرهای مهاجرتی کارگران ماهر ساکن مانیتوبا و فارغ‌التحصیلان بین المللی
برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا همچنین تعداد ۱۲۰ دعوتنامه برای متقاضیان دسته کارگر ماهر داخلی مانیتوبا صادر کرد. کمترین امتیاز متقاضیان این دسته ۵۷۴ بوده است. این دسته مهاجرتی مناسب کارگران ماهر خارجی واجد شرایط و فارغ التحصیلان بین‌المللی است که در حال حاضر ساکن مانیتوبا هستند و از طرف یک کارفرمای مانیتوبایی پیشنهاد کار دریافت کرده اند.   
علاوه بر این، برای ۳۴ متقاضی دسته فارغ التحصیلان بین المللی دعوتنامه صادر شد. این مسیر مهاجرتی فرایند اقامت دائم دانشجویانی را که از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مانیتوبا فارغ التحصیل شده‌اند و دارای مهارت های مورد نیاز کارفرمایان این استان هستند را تسریع می بخشد.
مسیر مهاجرتی فارغ التحصیلان بین المللی دارای سه زیرمجموعه  Career Employment Pathway ،Graduate Internship Pathway و Student Entrepreneur Pathway است.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :