دولت آلمان در صدد وضع قوانین جدید مهاجرتی بصورت سیستم امتیازبندی میباشد.

معیارهای لازم شامل سن، مهارت زبان وسابقه کار خواهد بود.

در حال حاضر در آلمان تقاضای داوطلبان  در رشته‌های گوناگون، بر اساس قانون مهاجرتی که به ” کارت آبی” معروف است، بررسی می‌شود. بر این مبنا متخصصان خارجی می‌توانند با ویزایی شش ماهه به آلمان سفر کنند و به جستجوی کار بپردازند. این افراد در صورت موفقیت و یافتن شغل، می‌توانند اجازه‌ اقامتی با مدت اعتبار ۳۳ ماه دریافت کنند. اگر مدت قرارداد کاری متقاضی بیش از این زمان باشد، اقامت او نیز تا پایان فرصت شغلی تمدید می‌شود. علاوه بر این متقاضیانی که مدرک زبان آلمانی با سطحB۱  را دارا هستند از تسهیلات بیشتری بهره‌مند می‌شوند.

توماس اوپرمن، رئیس حزب سوسیال دموکراتیک آلمان اعلام کرد که در روش جدید، پارلمان آلمان  هر ساله باید تعداد متقاضیان مهاجرت را مشخص کند. وی افزود ” در سال اول از این روش (امتیازبندی) 25  هزار مهاجر  گرفته خواهد شد”.

طبق این برنامه کسانیکه پیشنهاد کاری از یک شرکت آلمانی دارند یک ویزای سه ساله دریافت می کنند، و در صورتیکه به تمامی تعهدات عمل شود به اقامت دائم تبدیل می شود و کسانیکه پیشنهاد کاری نداشته باشند اما از تجربه و شرایط خوبی برخوردار باشند یک ویزای یک ساله دریافت می کنند که در طول این یک سال باید برای یافتن شغل اقدام کنند و در صورت عدم یافتن شغل باید کشور را ترک کنند.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :