هشت اتاق بازرگانی و هیئت های تجاری شهری کانادا به تمامی احزابی که برای انتخابات 2019 فدرال اقدام کرده‌اند، پیشنهاد داده‌اند که باید سیاست های مهاجرتی برای جذب نیروی کاری خارجی ماهر، ترویج داده شود.
شورای جهانی شهرهای کانادا (CGCC) به تمامی کمپین‌های احزاب پیشنهاد کرده که متعهد به استراتژی های مناسب‌تر برای توسعه روش های جذب افراد با استعداد باشند. برخی از پیشنهادها شامل تشویق مشارکت بیشتر در مشاغل، افزایش مشارکت بومی نیروی کار، ایجاد انگیزه برای بهبود مهارت و گسترش دسترسی به مراقبت های مناسب برای کودکان است.
آقای Michel Leblanc، رئیس اتاق بازرگانی متروپولیتن مونترال طی مصاحبه‌ای گفته است که: ” بازار کار کانادا، شدیداً دارای نیروهای کار مسن، کاهش نرخ مشارکت نیروی کار، رکود دستمزدها و… روبروست. ما باید تلاش خود را برای سرمایه‌گذاری بر روی کانادایی ها و همچنین جذب مهاجران باهوش افزایش دهیم.”
به منظور حل مشکل کمبود نیروی کار و اطمینان از دسترسی مشاغل به افراد با استعداد ، CGCC .می گوید که دولت باید بر روی مدیریت پذیرش راحت‌تر مهاجران تمرکز کند. آنها همچنین می گویند که استراتژی جهانی مهارت، که شامل پردازش سریع تر برنامه ها و معافیت از اجازه کار است، باید حفظ و گسترش یابد. به علاوه، دولت فدرال باید مجوزهای کاری آزاد برای کارگران خارجی بخش های خاصی را صادر کند.
همچنین این شورا توصیه می‌کند که برای حفظ دانشجویان بین‌المللی باید اقداماتی ازجمله: اعطای اعتبار بیشتر به مدارک تحصیلی و معرفی برنامه کارفرمایان قابل اعتماد به متقاضیانی که به دنبال یافتن بیزینس های دارای سابقه کار هستند را انجام داد.
آقای Michel Leblanc همچنین گفته است که  کانادا در زمینه تحصیلی، سیستم مهاجرتی و ظرفیت نوآوری در عرصه بین المللی کم نظیر است. ما باید از این امکانات در راستای آموزش جذب و نگهداری استعدادهای بین المللی استفاده کنیم.
گفتنی است اعضای شورای شهرهای جهانی کانادا نیمی از جمعیت و تولید ناخالص داخلی کانادا را نمایندگی می کنند. هدف آنها این است که بر سیاست های ملی تاثیر بگذارند و اقتصاد شهری پایدار و قابل رقابت بسازند. شهرهای شرکت کننده در این شورا عبارت اند از ونکوور، کلگری، ادمنتون، وینیپگ، برمتن، تورنتو، مونترال و هلیفکس.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :