دولت کانادا از تاریخ های قید شده در زیر، پیش از صدور ویزای موقت از متقاضیان کشورهای زیر عکسبرداری و انگشت نگاری (جمع آوری اطلاعات بیومتریک) میکند:

از سپتامبر ۲۰۱۳ …

کلمبیا
هائیتی
جامائیکا
از اکتبر ۲۰۱۳…

آلبانی
الجزایر
جمهوری دموکراتیک کنگو
اریتره
لیبی
نیجریه
عربستان سعودی
سومالی
سودان جنوبی
سودان
تونس
از دسامبر ۲۰۱۳…

افغانستان
بنگلادش
برمه (میانمار)
کامبوج
مصر
ایران
عراق
اردن
لائوس
لبنان
پاکستان
سری لانکا
سوریه
ویتنام
یمن
فلسطین
چند نکته در این زمینه حائز اهمیت است:

از این تاریخ ها انجام بیومتریک (عکسبرداری و انگشت نگاری) برای افراد این کشورها در زمینه های زیر اجباری میباشد:ویزای گردشگری (ویزیتوری) Temporary Resident Visa
ویزای تحصیلی Student Visa/Permit
ویزای کار موقت Work Visa/Permit
اگر فرد تابع یکی از کشورهای فوق باشد، لازم است بعد از تاریخ های مذکور حتماً در محل یکی از مراکز تقاضای ویزا Visa Application Centres حضور فیزیکی پیدا کند تا عکسبرداری و انگشت نگاری شود. در حال حاضر سفارت کانادا در آنکارا چنین مرکزی محسوب می شود و انگشت نکاری از هموطنان عزیزمان را انجام میدهد.
در حال حاضر هزینه بیومتریک برای یک نفر ۸۵ دلار کانادا، برای هر خانواده ۱۷۰ دلار کانادا، و برای گروه هنرمندان ۲۵۵ دلار کانادا تعیین شده است. این هزینه علاوه بر مبلغی است که برای کسب ویزا باید پرداخت کنید.
کودکان زیر 14 سال و افراد مسن بالای 79 سال از انجام بیومتریک Biometric Information معاف میباشند.
اداره مهاجرت وعده داده است که انجام بیومتریک موجب افزایش زمان رسیدگی به پرونده های ویزای موقت نخواهد شد. البته بدیهی است که اگر ناچار به مسافرت به یک کشور دیگر برای انجام این امر شوید عملا به زمان رسیدگی پرونده شما اضافه می شود.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :