بنا به اعلام مقامات استانی کبک، دوره پذیرش پرونده در برنامه مهاجرتی نیروهای متخصص این استان، در تاریخ 31 مارچ سال 2014 به پایان می رسد.

در تاریخ مذکور، کلیه قوانینی که در حال حاضر برای این برنامه مهاجرتی اعمال می شود، انقضا خواهد یافت. اما عدم خبر رسانی دولت، در خصوص تغییرات در قوانین این برنامه مهاجرتی و یا اینکه قوانین آتی در این برنامه مهاجرتی پرطرفدار، به کدام جهت خواهد بود، سوالات بسیاری را برای متقاضیان ایجاد کرده است.
در حال حاضر، افرادی واجد شرایط مهاجرت از طریق این برنامه خواهند بود که حداقل امتیاز لازم را از سیستم امتیازبندی این برنامه به دست آورند.
در سال 2013، سقف پذیرش 20 هزار پرونده در این برنامه مهاجرتی اعمال شد. با وجود این، تا تاریخ 31 دسامبر سال 2013 تنها نزدیک به 6 هزار پرونده در این برنامه مهاجرتی به ثبت رسیده است. از این تاریخ به بعد اداره مهاجرت و شهروندی کبک، اطلاعات دیگری را در خصوص افزایش تعداد پرونده های ثبت شده اعلام نکرده است.
برنامه مهاجرتی نیروهای متخصص کبک، در حال حاضر برای افرادی که دارای تخصص در رشته های گوناگونی مانند پرستاری و مهندسی عمران هستند، بسیار کارآمد است. به عبارتی می توان گفت، پرستاران در صورتی که قصد داشته باشند از طریق این برنامه اقدام به مهاجرت به کانادا نمایند، تنها برای مدرک تحصیلی خود 16 امتیاز کسب خواهند کرد، که طبق قوانین موجود در این برنامه، سقف امتیاز تحصیلی محسوب می گردد. از سوی دیگر، مهندسین عمران، شاهد بودند که در برنامه کنونی، امتیاز تخصص آنها از 6 به 12 ارتقا یافته است.
تا به امروز، هیچ خبری در خصوص اینکه آینده این برنامه به چه شکل خواهد بود در دسترس نیست. به عبارت دیگر متخصصان امور مهاجرتی و متقاضیان، همگی منتظر شنیدن خبرهایی در این زمینه هستند.
اما تنها موردی که زمزمه های آن به گوش می رسد، این است که دولت کبک قصد استفاده از سیستم EOI را دارد، سیستمی که در آن متقاضیان براساس علایق خود مورد گزینش قرار می گیرند. لازم به ذکر است، دولت فدرال پیش از این اعلام کرده بود که از ابتدای سال 2015 در برنامه مهاجرتی نیروهای متخصص فدرال، از سیستم EOI استفاده خواهد کرد.
مهاجرت از طریق نیروهای متخصص کبک

 

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :