قوانین جدید اقامت دانمارک
در آغاز ورود به سال میلادی ۲۰۱۵ شرایط ورود به  دانمارک بسیار تسهیل شده و پاره ای از شرایط تغییر کرده است. این شرایط جدید بیشتر روی مدرک تحصیلی و زبان مانور می دهد و مجموعا 100 امتیاز نیاز است تا شما واجد شرایط اخذ اقامت دائم گردید.
در روش قبل ابتدا ویزایی 3 ساله برای شخص صادر می شد  و اگر در سال آخر 10 ساعت در هفته کار کرده بود ویزای او 1 سال دیگر تمدید می شد و  اگر در سال چهارم هم 10ساعت در هفته را کار می کرد ویزای او مجددا 4 سال دیگر تمدید می شد (8 سال ) .
اما در شرایط جدید فرد در ابتدا ویزای 2 ساله می گیرد و سال اول حداقل باید  50000 کرن معادل 8000 دلار آمریکا درآمد کسب کند ، در غیر این صورت اگر در سال اول هیچ کار یا درآمدی نداشته باشد امکان بازگشت او زیاد است .
اگر سال اول به این منوال پیش رفت ، سال دوم حتما شخص باید کار تمام وقت داشته باشد . افراد  مجرد باید حقوق ماهیانه ی 10689 کرن معادل 1700 دلار داشته باشد تا ویزای او 3 سال دیگر تمدید شود. اگر شخص متاهل باشد حقوق ماهیانه شخص باید به اندازه کفاف خود ، همسر و یک فرزند یعنی 2200 دلار باشد تا شخص بتواند دعوتنامه برای خانواده بفرستد و ویزا 3  سال دیگر تمدید شود .
توجه داشته باشید که این مبلغ حد اقل درآمد در دانمارک است و شخص پس از یک ماه در صورت دریافت اولین حقوق خود و با ارائه فیش حقوقی اش میتواند از خانواده خود برای ورود به دانمارکدعوت به عمل بیاورد.
اما دو نکته :
۱- تا گرفتن اقامت دائم شخص نباید از حمایت های دولتی استفاده کند وگرنه ویزای او تمدید نخواهد شد و در نتیجه اقامت دائم برای شخص صادر نمی شود
۲- او و یا همسرش  پس از ورود می توانند دانشگاه بروند و حقوق ماهیانه بگیرند و این حقوق  جزو حمایتهای دولتی محسوب نمی شود اما جزو حقوق ماهیانه ای که شخص باید دریافت کند هم به حساب نمی آید . به بیان ساده تر شما به جز حقوقی که برای مثال از دانشگاه دریافت می کنید باید کاری هم داشته باشید و این حقوق ماهیانه ی شماست که در ارزیابی تمدید اقامت شما به حساب می آید و نه درآمد کمکی که از دانشگاه کسب می کنید.
در صورت کسب ۱۰۰ امتیاز در جدول ذیل قادر به کاندیدا شدن جهت اخذ اقامت دائم دانمارک هستید.
جدول شرایط مهاجرت به دانمارک ( 2015)

امتیاز

سطح

شرایط مهاجرت به دانمارک

30 امتیاز

لیسانس

 

 

مدرک

 

 

1

50 امتیاز

فوق لیسانس 1 ساله

60 امتیاز

فوق لیسانس 2 ساله

80 امتیاز

دکترا

30 امتیاز

اگر رشته شخص جزو لیست مشاغل دانمارک باشد

لیست مشاغل

2

10 امتیاز

یکی از مدرک ها از 400 دانشگاه برتر دنیا

 

دانشگاه

 

3

15 امتیاز

یکی از مدرک ها از 200 دانشگاه برتر دنیا

20 امتیاز

یکی از مدرک ها از 100 دانشگاه برتر دنیا

5 امتیاز

سطح 1

 

 

زبان اول( دانمارکی ، سوئدی ، نروژی )

 

 

 

4

10 امتیاز

سطح 2

20 امتیاز

سطح 3

40 امتیاز

سطح 4

0 امتیاز

سطح 1 و 2

 

زبان دوم ( انگلیسی ، آلمانی )

20 امتیاز

سطح 3 ( آیلتس 5 )

40 امتیاز

سطح 4( آیلتس 5/6)

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :