ایالت نوا اسکوشیا کانادا برای بر طرف کردن مشکل کمبود پزشک در استان، مسیر مهاجرتی جدیدی را رونمایی کرده است. از این به بعد، پزشکان عمومی و متخصصانی که در صف انتظار اکسپرس اینتری قرار دارند می توانند امید به دریافت دعوتنامه از طرف این استان را داشته باشند.
مسیر مهاجرتی ذکر به برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا مرتبط است و مسیر اولویت های بازار کار برای پزشکان (Labour Market Priorities for Physicians Stream) نام دارد و به پزشکان عمومی، پزشکان خانواده و متخصصانی که در سیستم اکسپرس اینتری فدرال پروفایل دارند شانس مهاجرت به نوا اسکوشیا می دهد.
از جمله شرایط این مسیر مهاجرتی می‌توان به داشتن پیشنهاد شغلی از طرف Nova Scotia Health Authority (NSHA) یا مرکز Izaak Walton Killam Health (IWK) در هلیفکس پیشنهاد کار داشته باشد و برای حداقل دو سال تمام متعهد به زندگی و کار در نوا اسکوشیا شود.
شایان ذکر است که در حال حاضر 124 موقعیت شغلی در صفحه فرصت های شغلی وبسایت NSHA وجود دارد. این موقعیت های شغلی در تخصص ها و مناطق گوناگون نوا اسکوشیا آگهی شده‌اند.
به صورت تخمینی می‌توان گفت که بیش از 50,000 نوا اسکوشیایی فاقد پزشک خانواده هستند و سال گذشته، این استان برای افزایش دستمزدها و نرخ ویزیت مطب و همچنین فراهم کردن تکنولوژی مورد نیاز برای بهبود دسترسی به خدمات اولیه درمانی، سرمایه گذاری‌ای معادل 39.6 میلیون دلاری انجام داد.
مسیر مهاجرتی جدید چطور کار می‌کند؟
متقاضیان برای درنظر گرفته شدن توسط استان، باید در سیستم اکسپرس اینتری فدرال پروفایل معتبر داشته باشند؛ گفتنی است سیستم اکسپرس اینتری اصلی‌ترین منبع جذب نیروی کار ماهر خارجی است. این سیستم سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کار و تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا) امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.
متقاضیان واجد شرایط که از طرف برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا انتخاب شوند از طریق سیستم اکسپرس اینتری نامه تمایل یا Letter of Interest دریافت می کنند و 30 روز فرصت دارند تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف نوا اسکوشیا به این استان ارائه کنند. همچنین متقاضیان اکسپرس اینتری‌ای که از طرف استان انتخاب می شوند، 600 امتیاز اضافی علاوه بر امتیازات فعلی خود در سیستم جامع رتبه بندی (CRS)، دریافت می کنند و بدین ترتیب در دور بعدی پذیرش‌ها به طور قطعا برای آنها دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر خواهد شد.
همچنین لازم به ذکر است که برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا دارای یک مسیر مهاجرتی دیگر هم هست که خارج از سیستم اکسپرس اینتری کار می کند.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :