بی شک تاکنون در مورد اقتصاد در هم ریخته جهانی و اثرات مخرب آن شنیده اید. اما در نگاه کلی برای کسانی که می خواهند یک شغل کوچک راه اندازی کنند

یا یک سرمایه گذاری کوچکی داشته باشند موضوع تاثیرگذاری به حساب نمی آید؛ زیرا مردم در همه حال نیازمندی هایی دارند و برای برطرف کردن آن هزینه می کنند. بهترین تفکر برای راه اندازی یک تجارت کوچک، بررسی مشاغلی است که مردم در هر زمان برای آن حاضرند پول بپردازند.
در لیست زیر به بررسی برترین مشاغل کوچک اما پررونق کانادا در سال 2012 می پردازیم. اما به یاد داشته باشید این موارد تنها ایده های موجود برای آغاز یک شغل جدید نیست. برای آغاز بسیاری از این مشاغل باید در دوره های آموزشی تخصصی شرکت کنید. این مشاغل، مشاغلی هستند که اگر به درستی، در زمان و مکان مناسب انجام شوند بسیار سودآور خواهند بود.

• توسعه نرم افزارهای تلفن همراه
با توجه به تعداد روز افزون مصرف کنندگانی که با تلفن همراه خود به تحقیق و خرید می پردازند، کار و تجارت در این زمینه بسیار سودآور خواهد بود. توسعه نرم افزارهای تلفن همراه، فرصت های شغلی در این زمینه را بسیار زیاد کرده است.

• آرایشگاه
حتما با دیدن این شغل در لیست سودآورترین مشاغل 2012 در کانادا تعجب خواهید کرد، اما به یاد داشته باشید که در ابتدای امر متذکر شدیم برای آغاز یک شغل جدید باید به نیاز مردم جامعه توجه کرد. مهم ترین نکته در مورد افتتاح آرایشگاه اطمینان از بازدهی کار است زیرا در تمامی فصول سال و با هر شرایط اقتصادی، بانوان همچنان از آرایشگاه ها استقبال خواهند کرد. بنابراین افتتاح یک سالن آرایش حرفه ای با تجهیزات مدرن می تواند بسیار سودآور باشد.

• شرکت فنی و مهندسی
سقوط پل ها، کمبود فاضلاب ها، رو به زوال گذاشتن سیستم های آبی و …
همه این موارد نکاتی است که با بالارفتن سن زیرساخت های شهری در کشور کانادا پدید آمده است و برای افتتاح کنندگان شرکت های فنی و مهندسی که می توانند در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و پروژه های زیرساختی را با موفقیت پشت سر بگذارند بسیار سودمند است. همچنین برای مشاغل مرتبط با آن نیز ایجاد فرصت شغلی جدید می کند. امروزه در کانادا و آمریکا مشاغل مربوط به مهندسی محیط زیست جزء مشاغل پردرآمد است که فرصت های شغلی بسیاری را نیز ایجاد کرده است.

• تجهیزات جهت سهولت در حركت
تجارت در زمینه وسایلی مانند اسکوتر، ویلچیر، واکر، عصا، بالابر و … نیز در این لیست قرار گرفته اند. زیرا میانگین سنی مردم کانادا رو به افزایش است و صنعت تولید تجهیزات حرکتی اکنون و در آینده جزء مشاغل سودآور به حساب می آید. کسانی که باهوش تر هستند برای کسب درآمد بیشتر این حرفه را در کنار کارهایی مانند بازسازی حمام مناسب برای سالمندان انجام می دهند.

• مراقبت از سالمندان
تعداد رو به رشد افراد مسن در کانادا، فرصت های شغلی در زمینه نگهداری از سالمندان را دو چندان کرده است. افتتاح مراکز مراقبت در منزل و خانه های سالمندان نیز از این دسته مشاغل هستند. تمام امور مربوط به نگهداری، رانندگی، غذا دادن و بهداشت سالمندان مربوط به این دسته از مشاغل می شود.

• تجهیزات پزشكی، درمانی و بیمارستانی
با افزایش تعداد بیمارستان ها و کلینیک های درمانی، مدیران از تجهیزاتی استقبال می کنند که ارائه گر فن آوری اطلاعات درمانی، دستگاه های هوشمند و تشخیصی و دستگاه های پزشکی باشد که می توانند مراقبت درمانی بهتر با هزینه کمتری را ارائه کنند. این مشاغل شامل توسعه نرم افزار های پزشکی و برنامه هایی می شود که سوابق بیمار را بصورت آنلاین ثبت می کند.

• تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک در آمریکای شمالی رشد قابل توجهی به خود گرفته است. ارزش تجارت الکترونیک در کانادا در سال 2010 در حدود 15.3 میلیارد دلار بوده است. در آن سال 51 درصد کاربران اینترنتی کالاها و خدمات لازم برای امور شخصی و خانگی خود را از این طریق سفارش می دادند. بنابراین تجارت الکترونیک با فرض اینکه یک محصول مناسب برای فروش انتخاب شود، بسیار سودمند خواهد بود.

• محصولات لوکس
فروش محصولات لوکس یک بخش از خرده فروشی به حساب می آید. امروزه هنوز کسانی هستند که برای نام محصول حاضرند مبلغ بسیار زیادی بپردازند. برای مثال کیف های لوکس، روسری و کفش هنوز توسط بعضی بانوان، خوب خریداری می شوند. ترکیب تجارت اجناس لوکس با تجارت الکترونیک که در سال 2011 رشد چشمگیری داشته است بسیار قدرتمند است و منفعت بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت

مشاغل فوق می توانند در ایده پردازی شما در راستای تعیین شغل آینده شما کمک کنند. ولی آنچه مهم است آن است که شما بدانید و باور کنید که در سرزمین جدیدی که شما برای زندگی انتخاب کرده اید می توانید به شغل انتخابی خود که به آن عشق می ورزید بدون نگرانی و هیچ قید و شرطی بپردازید.

 

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :