حقایقی جالب درباره اوکراین:
در این مطلب به یک سری حقایق کشور اوکراین میپردازیم. کشور اوکراین دارای قدمت هزار و چهارصد ساله است، که این امر اوکراین را یکی از کشورهای غنی از لحاظ تاریخی و سابقه به حساب می‌آورد.

  1. شهر کی‌یف حداقل 1400 سال قدمت دارد. نام این شهر نامی اوکراینی است که از نام برادر ارشد خانواده ای که محل اسکان شهر کی‌یف را کشف کرد، گرفته شده است.  نام او “کیی” بوده است.
  2. اوکراین در بعضی اوقات با نام BreadBasket یا سبد نان هم شناخته میشود. دلیل آن این است که اوکراین حجم بالایی از تولید گندم را دارا میباشد. همچنین حجم زیاد خاک اوکراین که خاک سیاه میباشد مزید بر این علت شده است. در قسمت های بسیار زیادی از اوکراین این خاک تا عمق 1.5 متری وجود دارد.
  3. اوکراین تا سال 1990 قسمتی از شوروی بوده است که در حال حاضر پس از استقلال و جدا سازی، بعد از روسیه بزرگترین کشور جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی است.
  4. حدود یک پنجم جمعیت اوکراین را قوم روس تشکیل می دهد، که تقریبا 30 درصد از آنها زبان اولشان روسی میباشد.
  5. اوکراین به شدت در برنامه فضایی شوروی مشارکت داشته است و پس از استقلال اوکراین یکی از قطب های فضایی میباشد. آژانس فضایی ملی اوکراین (NSAU) ماهواره هایی را راه اندازی می کند، که عمدتاً برای اهداف تحقیقاتی و علمی است.
  6. حجم غذاهای اوکراین بیش از اندازه نیاز کشور است و به همین دلیل در بحث خورد و خوراک فراوانی زیادی وجود دارد. طیف وسیعی از نانهای پخته شده برای مراسم مذهبی وجود دارد. گوشت، پیاز و کلم به شدت در سنت های مختلف فرهنگی نقش دارند.
  7. لباس ملی اوکراین بسیار رنگارنگ است. این بخشی از آداب و رسوم کشور است که از رنگ های روشن و الگوهای استثنایی استفاده می شود. بافندگی بخشی از فرهنگ و هنر صنایع اوکراین است که به هویت ملی اوکراین بر میگردد.
  8. محبوب ترین ورزش این کشور فوتبال است. قبل از 1990، فوتبالیستهای اوکراین برای تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی بازی کردند. اوکراین اولین بازی خود را در سال 1992 انجام داد. این مسابقات به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2006 رسیده است.
  9. اوکراین دو تن از معروف ترین و موفق ترین بوکسورهای سنگین وزن در سال های اخیر را دارا بوده است. ولادیامیر و ویتالی کلیتچکو. بین آنها، تمام عناوین سنگین وزن جهان را به مدت دو سال به طور همزمان برگزار کردند.
    “ویتالی کلیتچکو اکنون یک سیاستمدار است. او شهردار کی‌یف است و عضو پارلمان اوکراین بود.”
  10. اوکراین در سال 2014 یک انقلاب را تجربه کرد. این اتفاق ناشی از تنش بین سیاستمداران و طرفداران حزب ضد روسیه و حامیان آنها در کشور بود. در حالی که انقلاب منجر به انحصار کریمه توسط روسیه شد، اما این اتفاق منجر به نزدیکی دولت این کشور برای برقراری ارتباط نزدیک با اتحادیه اروپا شد.
  11. کوه های کارپات در مرز غربی اوکراین قرار دارند. بالاترین قله در این کشور Hova Hoverla است، که در ارتفاع 2201 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.
  12. رودخانه Dnieper، که از شمال اوکراین وارد شده و تا جنوب اوکراین ادامه دارد و در نهایت به دریای سیاه میریزد و در مسیر آن پایتخت کشور کی‌یف قرار دارد. دنیپر از نظر طول، چهارمین رتبه رودهای بلند را در اروپا داراست.
  13. نوشتن زبان اوکراینی از الفبای سیریلیک استفاده می کند. بعضی از این کاراکترها در نسخه روسی سیریلیک موجود نیست و بالعکس. بسیاری از کارکتر ها در این دو الفبا حروف به صورت متفاوت بیان می شوند.
  14. تولید آهن و فولاد صنایع عمده سنگین در اوکراین است. اوکراین از لحاظ وسعت، هشتمین تولیدکننده و سومین صادر کننده آهن و فولاد است.
  15. محیط طبیعی اوکراین شامل تعدادی از مناطق زیست محیطی مختلف است. این موارد به نوبه خود میزبان انواع مختلف زندگی حیوانات و گیاهان است. پنج ناحیه یا مناطق، به عنوان مدیترانه ای، استپ، جنگل، کوه کارپات اوکراین و مناطق کوهستانی طبقه بندی شده اند.
  16. اوکراین در بخش فناوری اطلاعات بسیار پیشرفت کرده و در حال حاضر این صنعت، سومین صنعت بعد از تولیدات کشاورزی و تولیدات فلز میباشد.
  17. بر خلاف بسیاری از کشورهای سابق شوروی، اوکراین تقریبا کاملا کشوری با سواد است. بخش بزرگی از جوانان به زبان انگلیسی صحبت می کنند، که به تقویت بخش خدمات فناوری اطلاعات در  این کشور کمک می کند.
  18. اوکراین یک مقصد توریستی بسیار محبوب به شمار می آید. جاذبه های طبیعی و همچنین میراث فرهنگی و معماری غنی این کشور مزید بر علت شده است.
  19. هویت اوکراینی ها در کل به دو دسته تقسیم میشود، یک دسته شامل کسانی میشود که خود را متعلق به روسیه میدانند و دسته دوم کسانی هستند که به روابط نزدیک تر به غرب و اروپا خود را متمایل میدانند.
  20. روز ملی اوکراین 24 آگوست است. این تاریخ در سال 1991 بود که کشور اعلامیه استقلال خود را صادر کرد. از سال 2004،  23 آگوست به عنوان روز ملی پرچم جشن گرفته میشود.
  21. آندری شوچنکو معروف ترین فوتبالیست اوکراین است. او برای دینامو کیف، میلان و چلسی بازی کرد. او بهترین گلزن میلان در تمام ادوار است. او در سال 2016 مربی تیم ملی اوکراین شد.
  22. بزرگترین هواپیمای جهان، آنتونیو An-225 مریا، در دوران شوروی در کیف ساخته شد. طول بال 88.4 متر است. تنها یک نسخه از این هواپیما ساخته شده است.
  23. اوکراین دارای بیش از 11 زبان غیر رسمی دیگر است که در کشور به آن زبان‌ها نیز صحبت میکنند، که شامل یونایی، عبری، مجارستانی و… میشود. البته زبان اول همه، اوکراینی و روسی است و بعد از آن برخی افراد به این زبان ها نیز تسلط دارند.
  24. تقریبا نیمی از انرژی داخلی در اوکراین توسط انرژی هسته ای تامین می شود.
  25. اوکراین دارای پنج پیست اسکی در کوه های کارپات است. شناخته شده ترین آن Bukovel است که دارای 55 کیلومتر دامنه و 15 اسکی آسانسور است.
  26. مسیحیت ارتدوکس در اوکراین به سه کلیسا متفاوت تقسیم شده است که فقط دو تا از آنها به رسمیت شناخته شده اند.
  27. از لحاظ بزرگی زراد خانه ها، اوکراین دارای سومین زرادخانه هسته ای در جهان متعلق است که سال 1996 به روسیه داده شد.
  28. عمیق ترین ایستگاه مترو جهان در کی‌یف است. نام این ایستگاه آرسنالنا میباشد. عمق این ایستگاه 105.5 متر است. حدود 3 دقیقه طول میکشد تا شما از پله برقی به سطح مترو برسید. مترو اوکراین در سال 1960 راه اندازی شد.
  29. هزینه ها در اوکراین به نسبت دیگر کشور های اروپایی بسیار ارزان و مقرون به صرفه تر است. هزینه های خورد و خوراک در اوکراین نسبت به درآمد در کشور بسیار عالی است به طوری که یک فرد در بیشترین حالت تنها حدود 100 الی 150 دلار هزینه خورد و خوراک میپردازد.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :