هزینه های زندگی یک دانشجو در دانمارک

یک گزینه مطمئن برای زندگی در دانمارک به عنوان یک دانشجو داشتن پیش زمینه ذهنی در باره هزینه های زندگی و نحوه کاهش آن هاست در ادامه با روش هایی مثل استفاده از دوچرخه برای رفتن به دانشگاه و غذا خوردن در خانه و … متوجه میشوید چه گونه در هزینه های خود صرفه جویی کنید چرا که برای زندگی در دانمارک هزینه های شما نباید از حداکثر بودجه شما تجاوز کند. در ادامه با هزینه های زندگی در دانمارک و همچنین نحوه افتتاح حساب بانکی آشنا میشویم.

دانمارک کشور گرانی است اما استاندارد های زندگی در آن در شمار بالاترین کشور هاست!

با این که سیاست رایگان بودن سیستم آموزش در دانمارک برای بسیاری از دانشجویان اتحادیه اروپا جذاب است ، زندگی در دانمارک معمولا گران تر از سایر کشور هاست، البته به نسبت میانگین کشور های اروپایی

برای اینکه از پس این هزینه ها بر بیایید باید برنامه دقیقی برای بودجه ماهانه خود داشته باشید.یک تخمین نسبی از هزینه های یک زندگی معمولی برای دانشجو در دانمارک چیزی بین 750 تا 900 یورو در ماه است.

زندگی در کپنهاگ گران تر از سایر شهر هاست، و شاید این هزینه برای زندگی در کپنهاگ تا 1200 یورو در ماه هم بشود.

شما اگر در شهر کوچک تری بمانید شاید هزینه های زندگیتان را تا زیر 650 یورو در ماه هم بتوانید کاهش دهید.

هزینه های منزل و اقامت در دانمارک

از میان هزینه های زندگی ماهانه دانشجو ها معمولا حدود 36% از بودجه را برای اقامت پرداخت میکنند.

شما چیزی بین 300 تا 500 یورو در ماه برای اقامت و تجهیزات پرداخت خواهید نمود، که البته در کپنهاگ تا 800 یورو در ماه هم ممکن است بشود. این رنج قیمت بسته به نوع اقامت گاه دارد که در پایین تر به آن اشاره شده ….

اگر شما زود تر از بقیه به دنبال محلی برای اقامت بگردید شاید خارج شهر بتوانید جایی با کمتر از 200 یورو در ماه هم پیدا کنید.

در زیر میانگین هزینه اقامت برای آپارتمان های تکی یا گروهی آمده است:

  • دانشجو تنها زندگی کند – 436 یورو در ماه
  • دانشجو با شریک یا فرزندانش زندگی کند – 458 یورو در ماه
  • زندگی در خوابگاه های مشترک دانشجویی 342 یورو در ماه

گرفتن اقامت از خوابگاه دانشجویی همواره ساده نیست،  طبق آمار حدودا 11% دانشجویان خارجی موفق به گرفتن خوابگاه از خود دانشگاه میشوند. درحالی که حدود 68% دانشجویان کاملا از شرایط خوابگاه ها رضایت دارند، به این دلیل بهتر است هزینه گرفتن اقامت گاهی مستقل را برای زندگی کنار بگذارید.

هزینه های خورد و خوراک و خرید های ارزان

میانگین هزینه خورد و خوراک در دانمارک بین 200 تا 270 یورو در ماه است که به عادت های غذایی شما بستگی دارد .شما با خرید هفتگی از فروشگاه های مثل Bilka , Lidl , Netto , Fakta و Aldi میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. ( فروشگاه های زنجیره ای تخفیف دار )

هزینه های حمل و نقل در دانمارک

در دانمارک حدود 50% دانشجویان از دوچرخه استفاده میکنند درحالی که 30% از حمل و نقل عمومی. ارزان ترین مقدار هزینه حمل و نقل حدودا 50 یورو در ماه میشود. شما میتونید یک دوچرخه دسته دوم را باقیمت حدود 30 الی 135 یورو تهییه کنید.

باز کردن حساب بانکی

به تمام دانشجو های بین المللی پیشنهاد میشه که یک حساب بانکی دانمارکی باز کنند. برای اینکارر شما باید یک CPR  دانمارکی اخذ کنید ( شبیه همان کارت ملی است ) . زمانی که یک بانک رو انتخاب میکنید توصیه میشه از چندین دوست یا هم کلاسی مشورت بگیرید. باز کردن حساب بانکی ساده است کافیست پاسپورت یا مدرک شناسایی خود را به همراه CPR  به بانک مورد نظر برده و درخواست دهید .

داشتن کارت بانکی اعتباری بسیار حیاتی است ، در روز های اولیه زندگی در دانمارک هزینه های زیادی رو برای وسایل ، اقامت گاه و سایر موارد باید پرداخت کنید که با کارت اعتباری میتونید به صورت اعتباری انجام دهید . حواستان به محدودیت برداشت از کارت اعتباری تان باشد ، بهتر است برای حفظ اعتبار خود در بانک از خانواده بخواهید در منزل برایتان به صورت بین المللی پول واریز کنند و اعتبارتان رو نزد بانک حفظ کنید تا باز هم بتونید به صورت اعتباری خرید کنید.

سیستم پرداخت عمومی نمکونتو Nemkonto

شما باید کارت اعتباری خود را به سیستم پرداخت قانونی مالیات nemkonto  متصل کنید که به شما اجازه پرداخت های مستقیم را بدهد مانند هزینه های تعمیرات و نگهداری و مالیات های مرتبط ، همواره به دنبال مشاوره گرفتن در این مورد از بانک خود باشید.

هزینه های زندگی

در مورد هزینه های زندگی باید بگوییم که این به عادت های رفتاری و استایل زندگی شما بر می گردد اما برای تخمین حدود هزینه ها و تقسیم بودجه میانگین هزینه های زندگی را برایتان شرح میدهیم :

عنوانهزینه تقریبی برای هر ماه
اجاره2,500 – 4,000 DKK (معمولا شامل وسایل منزل هم میشود)
بیمهapproximately 200 DKK
لایسنس تلویزیون100 DKK
کتاب و وسایل150 DKK
تلفن همراه150 DKK ( که البته ممکن است در اجاره گنجانده شده باشد.250 DKKاینترنت حدود )
غذا1,500-2,000 DKK
حمل و نقل300 DKK
سایر هزینه  ها1,500-2,000 DKK   

واحد پولی دانمارک کرونر DKK Kroner نامیده میشود

  • خرید یک دوچرخه دست دوم بین 250 تا 1000 DKK
  • بلیط سینما 95 DKK
  • بیرون غذا خوردن 200 DKK
  • ورودی به کلاب ها بین 0 تا 100 DKK
  • یک نوشیدنی سافت یا آبجو در بار یا کافه 30 – 50 DKK
  • یک نوشیدنی سافت یا آبجو در سوپرمارکت 5 -15 DKK
  • یک قهوه در کافه 30 – 50 DKK

لینک های مرتبط

اگر قصد مهاجرت به کشور دانمارک را دارید و مشتاق هستید درباره دانمارک بیشتر بدانید از مقالات زیر نیز دیدن فرمایید : 

بیمه در دانمارک
تحصیلات در دانمارک
 هزینه های زندگی در دانمارک
مسکن در دانمارک
تاریخ دانمارک
جغرافیای دانمارک
اقتصاد دانمارک
آب و هوای دانمارک
گرفتن گواهینامه در دانمارک
هزینه های زندگی یک دانشجو در دانمارک
آمار جرم و جنایت و امنیت در دانمارک
۱۰ نکته درباره دانمارک
راهنمای جامع درباره سیستم آموزش و مدارس بین المللی دانمارک
ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :