نکاتی برای متقاضیان کار در کشور دانمارک

درکشور دانمارک، میزان حقوق و درآمدها بالا بوده و تمام اقشار جامعه در هر سطح از موقعیت شغلی و درآمد هم باشند، از رفاه بالای اجتماعی برخوردار هستند؛

به عبارت بهتر تضاد طبقاتی در دانمارک وجود ندارد.
ایرانیانی که به کشور دانمارک مهاجرت می کنند، جهت پیدا کردن کار در این کشور باید به نکاتی توجه داشته باشند. با دانستن این موارد راحت تر و سریع تر می توان شغل مطلوب خود را در کشور دانمارک پیدا کرد.
نکته شماره 1
تقاضاهای کاری خود را در وهله اول بر روی شرکت ها، موسسات و مراکز بین المللی تمرکز دهید.
در کشور دانمارک، در شرکت ها، موسسات و مراکز بین المللی، زبان رسمی زبان انگلیسی می باشد.
این نکته زمانی پر رنگ تر می شود که فرد تسلط نسبی بر زبان انگلیسی دارد ولی هنوز به زبان دانمارکی تسلط پیدا نکرده است و نیاز به زمان دارد تا بتواند زبان دانمارکی خود را تقویت ببخشد و در مشاغلی که نیاز به دانستن زبان دانمارکی می باشد، نیز بتواند تقاضای کار نماید.
نکته شماره 2
تقاضاهای کاری خود را برای مشاغلی ارسال نمایید که متناسب با توان شما باشند.
بعضی از افراد، بدون در نظر گرفتن توان خود و همچنین سختی و دردسرهای بعضی از مشاغل، درخواست کار می کنند. اما باید توجه داشت، کسب موقعیت شغلی در این شرایط، شاید برای کوتاه مدت مفید باشد اما در بلند مدت برای شما مشکلاتی به همراه خواهد داشت. در چنین شرایطی، اگر خیلی سریع از شغل خود خسته شوید و اصطلاحا از کار زده شوید، 2 راه جلوی شما قرار دارد که مجبور به انتخاب یکی از آنها خواهید بود:
راه اول: به کار خود ادامه دهید تا زمان قرارداد شما به اتمام برسد. (بدیهی است در این شرایط راندمان کاری شما افت می کند و نمی توانید انتظارات کارفرمای خود را برآورده نمایید)
راه دوم: پیش از اتمام قرارداد، استعفا دهید. (این یعنی ناقص ماندن تعهد کاری)
توجه می کنید که هر 2 راه مذکور، برای شما مشکل ساز می شوند؛ به خصوص راه دوم که باعث می شود شما اعتبار خود را از دست بدهید و برای کسب کار جدید، به مشکل بر بخورید. پس چه بهتر، پیش از ارسال تقاضا، موقیعت شغلی را خوب بررسی کرده و تمام شرایط را سبک سنگین نمایید.
نکته شماره 3
قبل از ارسال تقاضا، با اهداف و نیازهای شرکت یا موسسه ای که برایش تقاضا ارسال می کنید، آشنا شوید.
این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد و همیشه مورد تاکید بوده است. وب سایت رسمی شرکت یا موسسه مورد نظر می تواند راهگشای شما در این مورد باشد.
نکته شماره 4
خود را دست کم نگیرید و به توانایی های خود ایمان داشته باشید.
در زمان پر کردن فرم تقاضای کار، با اعتماد به نفس باشید. این به شما کمک می کند، نقاط مثبت خود را پر رنگ تر از نقاط منفی جلوه دهید. فراموش نکنید، شما با داشتن تخصص وارد کشور دانمارک شده اید، پس تخصص شما حرف اول را می زند، پس به تخصص خود اعتماد داشته باشید.
نکته شماره 5
یاد گرفتن زبان دانمارکی را در اولویت های خود قرار دهید.
علاوه بر تسهیل در امر کاریابی، دانستن زبان دانمارکی باعث می شود، شما سریع تر بتوانید در محیط کار با همکاران خود ارتباط برقرار کنید. این ارتباطات می تواند منجر به ادغام سریع تر شما با جامعه دانمارکی شود. پس حتی پیش از ورود به کشور دانمارک، جهت یادگیری زبان دانمارکی وقت بگذارید تا پس از ورود به این کشور، سریع تر با جامعه جدید وفق یابید.
نکته شماره 6
با کارهای پاره وقت هم شده، وارد بازار کار دانمارک شوید.
بعضی از افراد اعتقاد دارند، جهت ورود به بازار کار کشور دانمارک باید حتما از مشاغل تمام وقت (Full Time) شروع کرد؛ اما واقعیت این است، مهم ورود به بازار کار کشور دانمارک و کسب اعتبار است. این ورود می تواند حتی از طریق مشاغل پاره وقت (Part Time) صورت گیرد. تجربه بسیاری از افراد نشان داده است، از طریق مشاغل پاره وقت می توان راه ورود به مشاغل تمام وقت را هموار کرد.
نکته شماره 7
پیش از ورود به کشور دانمارک، اطلاعاتتان را در زمینه شغل و تخصص خود در کشور دانمارک و نحوه ارزیابی مدارک تحصیلی و کاری افزایش دهید.

با ایرانیان مقیم کشور دانمارک رابطه خوبی برقرار کنید.
ارتباط با ایرانیان مقیم دانمارک می تواند در جهت کسب موقعیت شغلی، شما را کمک کند. پس اگر قصد پیشرفت دارید، اجتماعی باشید و بی محلی دادن به هم وطنان خود را کنار بگذارید و رابطه گرم و صمیمی را با آنها ایجاد نمایید.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :