ایالت آلبرتا کانادا در آخرین پذیرش خود در تاریخ 28 آگوست 2019 برای 294 متقاضی اکسپرس اینتری دعوتنامه برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان صادر نموده است. حداقل امتیاز این متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی مانند دور قبل پذیرش، 400 بوده است.
گفتنی است اعلامیه های تمایل که از آنها به اختصار به NOI یاد می شود از طریق مسیر مهاجرتی اکسپرس اینتری آلبرتا صادر می شوند؛ این مسیر مهاجرتی به برنامه مهاجرت استانی آلبرتا اجازه می دهد در سیستم اکسپرس اینتری فدرال به دنبال متقاضیانی بگردد که واجد شرایط هستند و از آنها برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان به منظور دریافت اقامت دائم کانادا دعوت می کند.
از اولین پذیرش مرتبط با مسیر اکسپرس اینتری آلبرتا که بیش از یک سال پیش برگزار شد، برنامه مهاجرت استانی آلبرتا تا کنون 29 پذیرش برگزار کرده که مجموعاً 5,797 اعلامیه تمایل یا Notification of Interest یا به اختصار NOI صادر کرده است.
برای اینکه واجد شرایط دریافت دعوتنامه از ایالت آلبرتا باشید، باید در یکی از 3 برنامه مهاجرتی فدرال که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت میشوند واجد شرایط باشید و همچنین در استخر اکسپرس اینتری نیز، یک پروفایل داشته باشید.

  • Federal Skilled Worker Class
  • Federal Skilled Trades Class
  • Canadian Experience Class

جالب است بدانید داشتن پیشنهاد شغلی یا سابقه کار قبلی در آلبرتا از جمله شرایط مسیر اکسپرس اینتری آلبرتا نیست. اما متقاضیان باید حتماً در شغلی شاغل باشند که از توسعه اقتصادی و اولویت های تنوع سازی استان آلبرتا حمایت کند. با این حال این ایالت فهرستی از این مشاغل ارائه نکرده است. علاوه بر این، متقاضیان باید حداقل 300 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس اینتری یا به اختصار CRS داشته باشند.
برنامه مهاجرت استانی آلبرتا اعلام کرده است که اولویت را به متقاضیان با شرایط زیر می دهد:

  • متقاضیانی که دارای پیشنهاد شغلی یا سابقه کار قبلی در آلبرتا هستند.
  • متقاضیانی که از دانشگاه های آلبرتا فارغ التحصیل شده‌اند و پیشنهاد شغلی معتبر دارند؛ یا
  • متقاضیانی که یکی از والدین، فرزندان یا خواهر یا برادران آنها در آلبرتا سکونت دارند.

علاوه بر آن، عواملی هم هستند که شانس پذیرفته شدن متقاضی را کاهش می دهند. از جمله:

  • انقضای پروفایل اکسپرس اینتری ظرف مدت سه ماه پس از پذیرش
  • مشاغلی خاص مانند مشاغلی که در فهرست مشاغل غیر واجد شرایط مسیر مهاجرتی آلبرتا فهرست شده اند

مسیر اکسپرس اینتری آلبرتا متقاضیانی را انتخاب می‌کند که امتیازشان در سیستم جامع رتبه‌بندی بسیار کمتر از امتیاز متقاضیان اکسپرس اینتری فدرال است. به طور مثال در پذیرش 10 جولای 2019 حداقل امتیاز پذیرش این استان 425 بوده است که بالاترین امتیاز در پذیرش های برنامه مهاجرت استانی آلبرتا تا کنون محسوب می شود. در عین حال، نسبت به حدنصاب امتیاز در جدیدترین پذیرش اکسپرس اینتری،  بسیار پایین‌تر بوده است.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :