ایالت مانیتوبا کانادا در اولین پذیرش خود در تاریخ 17 ژانویه 2019 مجموعاً 626 دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم متقاضیان اکسپرس اینتری صادر کرد.

شایان ذکر است که استان مانیتوبا یکی از چند استان و نواحی کانادا است که در برنامه مهاجرت استانی کانادا شرکت می کند؛ برنامه مهاجرت استانی هم به استان ها و نواحی شرکت کننده اجازه می دهد سالانه تعداد معینی متقاضی مهاجرت کاری را برای اقامت دائم انتخاب کند. در اولین پذیرش منیتوبا در سال جدید، برای متقاضیانی که در سه دسته کارگران ماهر خارجی، کارگران ماهر ساکن منیتوبا و فارغ التحصیلان بین‌المللی حضور داشتند، برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوتنامه صادر شد.

مجموعاً 394 دعوتنامه جهت تقاضا (LAA) برای متقاضیانی که در مسیر مهاجرتی کارگران ماهر خارجی (Skilled Workers Overseas Stream) حضور داشتند صادر شد که در بین آنها، تعداد نامعینی متقاضی اکسپرس اینتری حضور داشتند که در برنامه کاندید مهاجرت استانی مانیتوبا (MPNP) پروفایل ابراز علاقه‌مندی یا EOI خود را ثبت نموده بودند. مسیر مهاجرتی اکسپرس اینتری مانیتوبا با سیستم اکسپرس اینتری فدرال مرتبط است؛ سیستم اکسپرس اینتری فدرال هم، سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر جهان بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.

متقاضیانی که تمایل به انتخاب شدن توسط ایالت مانیتوبا را دارند، باید یک پروفایل EOI (ابراز علاقه‌مندی) جداگانه در برنامه کاندید مهاجرت استانی مانیتوبا MPNP ثبت کنند. پروفایل ها بر اساس امتیازاتی رتبه بندی می شوند که در عواملی نظیر تحصیلات، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی و سابقه کار در یکی از مشاغلی که در ایالت مانیتوبا مورد تقاضا است، کسب کرده اند.

همچنین بد نیست بدانید آن دسته از متقاضیان اکسپرس اینتری که در پذیرش 17 ژانویه برایشان LAA (دعوتنامه برای تقاضا) صادر شد، می‌بایست دارای یک ID اکسپرس اینتری معتبر و کد راستی آزمایی جویای کار بوده و نیز می‌بایست ظرف حداقل شش ماه اخیر در یکی از مشاغل مورد تقاضا سابقه کار می‌داشته‌اند.

علاوه بر این، برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا یا MPNP برای متقاضیانی که در دسته کارگران ماهر خارجی حضور داشته اند و در استان مانیتوبا دارای اقوام نزدیک بوده اند و یا در این استان سابقه کار داشته اند دعوتنامه برای تقاضا یا LAA صادر نموده است. متقاضیان می‌بایست حداقل شش ماه سابقه کار در یکی از مشاغلی داشته باشند که در استان منیتوبا تقاضا برای آن وجود دارد و در زمینه ی مهارت های زبانی نیز باید حداقل امتیازات لازم را کسب می کردند.

پایین ترین امتیاز در دو گروه مهاجرتی فوق 575 و متعلق به یک متقاضی دسته کارگر ماهر خارجی بوده است. از 27 متقاضی دیگر که در دسته کارگر ماهر خارجی حضور داشته اند از طریق برنامه استخدام راهبردی دعوت شد. برنامه هایی نظیر برنامه استخدام راهبردی شامل ماموریت های استخدامی برون مرزی می شود که توسط برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا انجام می شود. پایین ترین امتیاز متقاضیانی که از طریق برنامه استخدام راهبردی از آنها دعوت شده بود، 729 بود.
برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا برای 232 متقاضی از طریق مسیرهای مهاجرتی کارگران ماهر خارجی ساکن مانیتوبا و فارغ التحصیلان بین المللی دعوتنامه صادر نمود. علاوه بر این برای 200 متقاضی که در مسیر مهاجرتی کارگر ماهر ساکن مانیتوبا حضور داشتند و پایین ترین امتیازشان هم 650 بود دعوتنامه برای تقاضا یا LAA صادر نمود. مسیر مهاجرتی کارگر ماهر ساکن در مانیتوبا برای کارگران ماهر خارجی موقتی و واجد شرایط و دانشجویان خارجی فارغ التحصیل شده از دانشگاه های مانیتوبا است که در حال حاضر در مانیتوبا زندگی می کنند و از طرف کارفرمای مانیتوبایی شان پیشنهاد کار دارند. برای متقاضیانی که در این مسیرهای مهاجرتی حضور داشته اند نیز مجموعا 32 دعوتنامه صادر شد.

این مسیر (یعنی فارغ التحصیلان بین المللی) که سال پیش ایجاد شد برای دانشجویانی که از یکی از دانشگاه های مانیتوبا فارغ التحصیل شده اند و مهارت های مورد نیاز کارفرمایان این استان را هم دارند مسیرهای سریع تری را برای اخذ اقامت دائم فراهم می کند. این مسیر خود به سه مسیر تقسیم می شود: مسیر استخدام بلند مدت، مسیر کارآموزی فارغ التحصیل، و مسیر دانشجوی کارآفرین.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :