پذیرش شماره 111 اکسپرس اینتری

ضمن عرض تبریک به کلاینت های عزیز پرشین مهاجر، دولت کانادا در جدیدترین پذیرش خود از سیستم اکسپرس اینتری که در تاریخ ۲۰ فوریه برگزار شد، برای ۳۳۵۰ متقاضی دعوتنامه جهت تقاضا برای اخذ اقامت دائم کانادا صادر نمود. سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تا به اینجای سال جاری میلادی، مجموعاً ۱۴۵۰۰ دعوتنامه جهت تقاضا (ITA) صادر نموده است؛ این میزان دعوتنامه نسبت به تعداد دعوتنامه صادر شده در همین مقطع زمانی در سال گذشته، خبر از افزایش ۷۰ درصدی می‌دهد و با این حساب، از زمان شروع به کار سیستم اکسپرس اینتری در سال ۲۰۱۵ تا کنون، سال جاری بهترین آغاز را داشته است.
سیستم اکسپرس اینتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگران ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کار کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به متقاضیان بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیاز می‌دهد. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها، ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.
حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در پذیرش دیروز اکسپرس اینتری، ۴۵۷ بود که حاکی از افزایش امتیاز نسبت به پذیرش قبلی که در ۳۰ ژانویه برگزار شده بود، است. افزایش حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در پذیرش ۲۰ فوریه را می‌توان عمدتاً به فاصله سه هفته ای بین این پذیش و پذیرش‌های قبلی ماه ژانویه مرتبط نمود. شایان ذکر است که هر چه فاصله زمانی بین پذیرش ها بیشتر باشد صف انتظار اکسپرس اینتری فرصت بیشتری برای پر شدن دارد و متقاضیانی که امتیازهای بالاتر دارند در این فاصله زمانی وارد صف می شوند و طبیعتاً این امر باعث افزایش حد نصاب امتیاز می شود.
این در حالی است که پذیرش گذشته که در ۳۰ ژانویه برگزار شد با پذیرش قبلی که در تاریخ ۲۳ ژانویه برگزار شد تنها یک هفته فاصله داشت و این موضوع بدان معنی است که متقاضیان کمتری شانس ارائه پروفایل را داشته اند و در نهایت باعث شد که حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی به ۴۳۸ برسد.
سازمان مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده نمود. زمان استفاده شده، ۶ دسامبر ۲۰۱۸ راس ساعت ۱۲:۳۸:۱۱ UTC بود. این موضوع بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیازشان ۴۵۷ و بالاتر بود و پروفایل خود را قبل از این تاریخ و ساعت وارد صف انتظار اکسپرس اینتری کرده بودند در این دور از صدور دعوتنامه برای آنها دعوتنامه صادر شده است.

به داوطلبان اکسپرس اینتری بر اساس سیستم امتیاز بندی CRS از عدد ۱۲۰۰ امتیاز داده می شود که شامل فاکتورهایی مانند تحصیلات، سابقه کاری، سطح دانش زبان و دیگر فاکتورها می باشد.

متقاضیانی که دعوتنامه دریافت کرده اند، ۶۰ روز فرصت دارند تا مدارک مربوط به پرونده خود را تکمیل نمایند.

برای مشاهده جدول تعداد دعوتنامه ها و حداقل امتیازهای اکسپرس اینتری های گذشته، کلیک کنید.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :