ایالت مانیتوبا در دومین پذیرش خود از سیستم اکسپرس اینتری در سال 2019 میلادی که در تاریخ 31 ژانویه برگزار شد، دعوتنامه‌هایی را برای متقاضیان مهاجرت از طریق دسته‌های کارگران ماهر خارجی، کارگران ماهر ساکن در مانیتوبا و فارغ‌التحصیلان بین المللی صادر نمود.

برنامه مهاجرتی استانی مانیتوبا که به اختصار MPNP نامیده می‌شود، برای 456 متقاضی مهاجرت در کل این سه دسته دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم صادر نمود. شایان ذکر است که این سه دسته مهاجرتی برای انتخاب متقاضیان از سیستم ابراز علاقه‌مندی یا Expression of Interest استفاده می کنند. دولت مانیتوبا متقاضیان واجد شرایطی را که مایل هستند از طریق مسیر مهاجرتی تحصیلات بین المللی (International Education) مهاجرت کنند ملزم می کند که تا قبل از ارائه هرگونه فرم، برای یک جلسه ارائه اطلاعات ثبت نام کنند.

به موجب سیستم EOI، متقاضیان مهاجرت هنگام ساخت پروفایل در برنامه مهاجرتی استان مانیتوبا، به سوالاتی در زمینه‌های سن، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی و سایر معیارها پاسخ می‌دهند؛ سپس، متقاضیان واجد شرایط امتیازدهی می شوند و طی پذیرش های متوالی برای متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند توصیه نامه (LAA) صادر خواهد شد. برای تعداد نامعینی متقاضی در سیستم اکسپرس اینتری فدرال از طریق مسیر اکسپرس اینتری کارگران ماهر خارجی، LAA صادر شد.

لازم به ذکر است که سیستم اکسپرس اینتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.

متقاضیان علاقه مند و واجد شرایط برای شرکت در این مسیر مهاجرتی می‌بایست ابتدا در هر دو سیستم اکسپرس اینتری و سیستم EOI برنامه مهاجرت استانی پروفایل داشته باشند. متقاضیان اکسپرس اینتری یکی از دو گروه کارگر ماهر خارجی بودند که در پذیرش 31 ژانویه برای آنها مجموعا 299 LAA صادر شد. پایین ترین امتیاز متقاضیان هر دو گروه 572 بوده است.

آن دسته از متقاضیان اکسپرس اینتری که از آنها دعوت شده است باید ID اکسپرس اینتری معتبر و کد راستی آزمایی جویای کار معتبر داشته باشند و همچنین اخیراً در یکی از مشاغلی که برنامه ماجرت استانی مانیتوبا آن را دارای تقاضای بالا اعلام کرده است حداقل شش ماه سابقه کار داشته باشند. گروه دوم از متقاضیان کارگران ماهر خارجی که در این پذیرش توصیه نامه دریافت کردند واجد شرایط زیر بوده‌اند:

  • متقاضیانی که در مانیتوبا دارای بستگان نزدیک بودند و یا در این استان سابقه کار و تحصیل داشتند.
  • در یکی از مشاغل اعلام شده در فهرست مشاغل مورد نیاز مانیتوبا حداقل شش ما سابقه کار داشتند.
  • دارای سطح زبان حداقل معادل نمره 5 CLB/NCLC بوده‌اند، مگر اینکه دارای سابقه کاری درجه اول در یکی از مشاغل نیازمند مجوز کار بود باشند (که حداقل به نمره 7 CLB/NCLC نیاز دارد) و یا در شغلی سابقه کار داشته اند که نیازمند طی دوره های آموزشی بوده است ( که به نمره 6 CLB/NCLC نیاز داشته اند).

همچنین، از طریق برنامه استخدام راهبردی برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا، برای 16 متقاضی دسته کارگران ماهر خارجی دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم صادر شد. جالب است بدانید که پایین ترین امتیاز این دسته مربوط به یک متقاضی باامتیاز 705 بود.
برنامه مهاجرت استانی منیتوبا برای 124 متقاضی در دسته کارگران ماهر ساکن مانیتوبا با حداقل امتیاز 575 دعوتنامه صادر کرد. دسته کارگران ماهر برای گروهی از کارگران خارجی موقتی واجد شرایط و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که در حال حاضر در مانیتوبا کار می کنند و از طرف کارفرمای مانیتوبایی پیشنهاد کار دائم دریافت کرده اند.

همچنین 17 دعوتنامه دیگر برای متقاضیان دسته فارغ‌التحصیلان بین المللی صادر شد. این مسیر مهاجرتی که امسال ایجاد شده است، باعث تسریع اقامت دائم فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مانیتوبا که دارای مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان مانیتوبایی هستند می شود. این مسیر مهاجرتی دارای سه زیرمجموعه است:

  • مسیر اشتغال بلند مدت
  • مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان
  • مسیر دانشجوی کارآفرین

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :